Η πορεία προς το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό (ή έστω με ξεκούραστο οδηγό – σε ρόλο παρατηρητή ή ελεγκτή) συνεχίζεται και η Ford δοκιμάζει τη δική της τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος (και παρκαρίσματος) στις απαιτητικές κυκλοφοριακές συνθήκες του Παρισιού. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Το Παρίσι είναι ανάμεσα στις 10 πιο πολυσύχναστες Ευρωπαϊκές πόλεις με διάσημους κυκλοφοριακούς κόμβους όπως η Place de l’Etoile στην Αψίδα του Θριάμβου, όπου συναντώνται 12 κεντρικές λεωφόροι. Αυτό το περιβάλλον επέλεξαν οι άνθρωποι της Ford για τις δοκιμές των νέων τους συστημάτων.

Πρόκειται για το Active City Stop, που βοηθά στη μείωση της έντασης συγκρούσεων από πίσω, ενώ μπορεί και να αποτρέψει πλήρως ένα ατύχημα. Ο προηγμένος αισθητήρας ανίχνευσης φώτων και απόστασης του Active City Stop σαρώνει το δρόμο 50 φορές το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας τη μείωση της σφοδρότητας των συγκρούσεων ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις τις αποτρέπει. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στην επιβράδυνση ή το φρενάρισμα των προπορευόμενων οχημάτων, τότε το σύστημα φρενάρει, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και ταυτόχρονα  ενεργοποιεί τα πίσω φώτα αλάρμ.

Την προηγμένη έκδοση του συστήματος, που λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα, θα τη δούμε στο νέο Ford Focus που θα αρχίσει να πωλείται σε λίγο καιρό στην Ευρώπη.

Στο νέο Focus θα κάνει την εμφάνισή του και το Perpendicular Parking που βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν δίπλα σε άλλα οχήματα, ενώ η λειτουργία Park-Out Assist τους υποστηρίζει κατά την έξοδο από παράλληλη στάθμευση.

Ads

Προσβλέποντας στο μέλλον, οι ερευνητές της Ford εξελίσσουν ένα Fully Assisted Parking Aid που θα βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν από το εσωτερικό ή το εξωτερικό του αυτοκινήτου τους. Η Ford μελετά επίσης προηγμένα συστήματα που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με βάση τις επικοινωνίες αυτοκινήτου με αυτοκίνητο και αυτοκινήτου με την υποδομή υποστήριξης της οδικής κυκλοφορίας. Μεταξύ αυτών είναι το Electronic Emergency Brake Light που προειδοποιεί τους οδηγούς για εμπόδια ακόμα και μετά από στροφές ή μπροστά από την κυκλοφορία.
 
Παρατήρηση: Στο πλαίσιο της δοκιμής, επαγγελματίες οδηγοί με γνώση της περιοχής οδήγησαν αυτοκίνητα σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένους δρόμους του Παρισιού – που κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πιο πολυσύχναστες Ευρωπαϊκές πόλεις * – και σε διάσημους κόμβους όπως η Place de l’Etoile στην Αψίδα του Θριάμβου, όπου συναντώνται 12 κεντρικές  λεωφόροι.

Για λόγους ασφάλειας, η λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος ήταν απενεργοποιημένη κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αλλά οι μηχανικοί μπορούσαν να παρακολουθούν και να αναλύουν το σύστημα, βλέποντας πότε ενεργοποιείται και επιβεβαιώνοντας ότι η πίεση πέδησης εφαρμόζεται μόνον εάν διαπιστώνεται κίνδυνος σύγκρουσης. Στη συνέχεια, μελέτησαν συγκεκριμένα γεγονότα με περισσότερες λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας βίντεο των κυκλοφοριακών συνθηκών σε πραγματικό χρόνο.

Το Active City Stop γνωρίζει μεγάλη επιτυχία μεταξύ των Ευρωπαίων οδηγών από το 2011 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά με το Ford Focus το 2011. Πάνω από 170.000 οχήματα Ford σε όλη την Ευρώπη εφοδιάζονται τώρα με αυτή την τεχνολογία που έχει επεκταθεί στα Fiesta, BMAX, CMAX, Grand CMAX, Kuga, Transit Connect και Tourneo Connect.