Με το εντυπωσιακό σλόγκαν «το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο στον κόσμο» συνοδεύτηκε η παρουσίαση του A8, της νέας ναυαρχίδας της Audi, που δεν είναι εξοπλισμένη «απλώς» με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά με μια σειρά τεχνολογίες που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα  του Audi AI (Artificial Intelligence =Τεχνητή Νοημοσύνη)

Ads

Με την επεξήγηση του όρου Τεχνητή Νοημοσύνη ξεκινά την αναφορά του στο νέο Audi A8 το σχετικό δελτίο τύπου: «…νοημοσύνη που αναπτύσσεται από μηχανές και στην επιστήμη των υπολογιστών, το πεδίο έρευνας ΑΙ οριοθετείται ως μελέτη “ευφυών παραγόντων” βάσει της οποίας η κάθε συσκευή αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και αναλαμβάνει δράσεις που μεγιστοποιούν την πιθανότητα επιτυχίας σε κάποιο στόχο». 

image

image

Ads

Και συνεχίζει:

«Eκτεταμένη δικτύωση, αυτοματοποίηση και ηλεκτροκίνηση – είναι τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν την Audi του μέλλοντος. Το Audi AI σύντομα θα είναι ο κωδικός για ποικίλα καινοτόμα συστήματα που θα απαλλάξουν και θα ανακουφίσουν τον οδηγό ενώ ταυτόχρονα θα του προσφέρουν νέες δυνατότητες να χρησιμοποιήσει το χρόνο που περνάει στο αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, το Audi AI χρησιμοποιεί επιτυχημένες στρατηγικές και  καινοτόμες τεχνολογίες από το πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης βάζοντας έτσι τη μάρκα πολύ  μπροστά από τους ανταγωνιστές της». 

Στο πλαίσιο αυτό το νέο Audi A8 θα διαθέτει σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης υψηλού βαθμού (level 3) με το σύστημα Audi AI Traffic jam pilot αναλαμβάνει την οδήγηση σε αργή κίνηση με ταχύτητα έως 60 km/h  και σε  αυτοκινητόδρομους όπου υπάρχει μπαριέρα η οποία χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Το Traffic jam pilot διαχειρίζεται την εκκίνηση, την επιτάχυνση, το τιμόνι και το φρενάρισμα. Ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να ελέγχει το αυτοκίνητο αλλά μπορεί να απομακρύνει  τα χέρια του από το τιμόνι και  να επικεντρωθεί σε μια διαφορετική δραστηριότητα που υποστηρίζεται από το αυτοκίνητο.

Διαθέσιμη είναι και λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης, που μπορεί να κατευθύνει  αυτόνομα το A8 προς και από ένα χώρο στάθμευσης ή ένα γκαράζ, ενώ ο ελιγμός παρακολουθείται από τον οδηγό που δεν χρειάζεται να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία χειρισμού αφής που καταργεί όλους τους διακόπτες στο εσωτερικό του πολυτελούς αυτοκινήτου. Ο οδηγός ελέγχει το σύστημα Infotainment με το άγγιγμα του δακτύλου  στη μεγάλη οθόνη ενώ  μπορεί επίσης  να χρησιμοποιήσει μια δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες κλιματισμού και άνεσης. Ο συνδυασμός της ακουστικής και απτής  ανάδρασης μαζί με τη χρήση κοινών χειρονομιών αφής  καθιστούν τη νέα λειτουργία MMI touch ιδιαίτερα ασφαλή, διαισθητική και γρήγορη στη χρήση.

Μια νέα τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της και στον τομέα της ανάρτησης: με ένα πλήρως ενεργό σύστημα το οποίο μέσα από τις κάμερες οι οποίες σαρώνουν συνεχώς το οδόστρωμα ανεβάζει ή να χαμηλώνει τον κάθε τροχό ξεχωριστά με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές,  προετοιμάζοντας έτσι το αυτοκίνητο ώστε να αποσβαίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό επίσης με το  νέο σύστημα  pre sense (360 °), το αυτοκίνητο ανεβαίνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου, σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τις  συνέπειες του ατυχήματος για όλους τους επιβαίνοντες.

Καινοτομία αποτελεί και το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης όλων των τροχών, το οποίο συνδυάζει το άμεσης απόκρισης σπορ τιμόνι με τους πίσω τροχούς που έχουν τη δυνατότητα να στρέφονται προς την κατεύθυνση του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα. Εξελιγμένο είναι και το δυναμικό διαφορικό το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, συμπληρώνοντας τη μόνιμη τετρακίνηση – quattro που είναι πλέον στάνταρ στο νέο Α8.

Το νέο A8 ξεκινάει την πορεία του με δύο εκτεταμένα ανασχεδιασμένους V6 κινητήρες: έναν πετρελαιοκινητήρα 3.0 TDI και ένα βενζινοκινητήρα 3.0 TFSI με ισχύ 210 kW (286 hp) και 250 kW (340 hp) αντίστοιχα, ενώ δύο οκτακύλινδρες μονάδες – ένας diesel 4.0 TDI με 320 kW (435 hp) και ένας κινητήρας βενζίνης 4.0 TFSI με 338 kW (460 hp) θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα.

Όπως αργότερα θα ακολουθήσει και το υβριδικό A8 L e-tron quattro με το σύστημα plug-in hybrid drive που θα συνδυάζει τον 3.0 TFSI και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν 330 kW (449 hp) και ροπή 700 Nm, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου επαρκεί για περίπου 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης.

Σημειώστε ότι τα νέα Audi A8 και A8 L κατασκευάζονται στην πόλη του Neckarsulm και θα εμφανιστούν στην αγορά προς τα τέλη  του 2017.