Ο τίτλος «η Ελλάδα μπαίνει στην πρίζα» προφανώς επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, εφόσον μιλάμε για την έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση Anytime 2019» που άνοιξε χθες τις πύλες της στο ολυμπιακό ακίνητο Ξιφασκίας, στο Ελληνικό, με πρώτη και καλύτερη την κυριολεκτική, που έχει να κάνει με την είσοδο των «εξηλεκτρισμένων» αυτοκινήτων στη ζωή μας. Γιατί ζούμε πλέον μια μεταβατική περίοδο, με κοσμογονικές αλλαγές στο χώρο των τροχών, που ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να τις βλέπουμε και στη χώρα μας.

Ads

Από την άλλη είχαμε, στα εγκαίνια της έκθεσης, τον Υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή, να επιβεβαιώνει τα σενάρια για καλύτερη μεταχείριση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων σύγχρονης τεχνολογίας (βλ. κίνητρα) – αλλά και να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο θέσπισης αντικινήτρων για τα παλιότερα εισαγόμενα – ενώ εμμέσως πλην σαφώς αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης για προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Δηλώσεις που σίγουρα μας βάζουν σε μια κατάσταση αναμονής, περιμένοντας να δούμε τί ακριβώς έχουν στο νου τους οι αρμόδιοι – αν και σε πρώτη φάση μπορούμε να πούμε ότι ίσως και να μην είναι πολύ καλή ιδέα το να δοθούν κίνητρα για μεταχειρισμένα, έστω και αν πρόκειται για «καλά», καθώς κάτι μια τέτοια κίνηση ενδεχομένως να δημιουργήσει νέα προβλήματα.

image

Από τη μεριά του τώρα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων, Γιώργος Βασιλάκης, έπλεξε το εγκώμιο της κυβέρνησης, διαπιστώνοντας θετικό κλίμα στην αγορά αυτοκινήτου και αύξηση των πωλήσεων μετά τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές, αν και είναι γνωστό ότι η αγορά ανεβαίνει σταθερά τα τελευταία χρόνια – ανέβαινε δηλαδή και με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ…  Ο κ. Βασιλάκης έκανε επίσης αισιόδοξες προβλέψεις για θεαματική άνοδο της αγορά τα επόμενα δύο-τρία χρόνια.

Ads

image

Κατά τ’ άλλα, στον γνωστό εκθεσιακό χώρο στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, έχουμε τη μεγάλη για τα ελληνικά δεδομένα έκθεση αυτοκινήτου που φέτος, εκτός από τα νέα μοντέλα που περιμένουν τους επισκέπτες για μια πρώτη γνωριμία, χαρακτηρίζεται από την έντονη παρουσία της υπαρκτής – με την ευρύτερη έννοια – ηλεκτροκίνησης, διαφόρων τύπων: mild hybrid, hybrid, αλλά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα δίνουν το παρών στην έκθεση, συνοδευόμενα κατά κανόνα όχι από κάποια υπόσχεση για μελλοντική διάθεση στην ελληνική αγορά, αλλά από συγκεκριμένη δέσμευση για έναρξη των πωλήσεών τους στο αμέσως προσεχές διάστημα ή ακόμα και από τη δυνατότητα άμεσης παραγγελίας τους.

Η περίπτωση του Hyundai Kona, που μπορεί κανείς να το δει στην έκθεση τόσο ως πλήρως ηλεκτρικό, όσο και ως υβριδικό, αλλά και ως συμβατικό είναι χαρακτηριστικότατη. Ενώ ενδεικτικό της τάσης εξηλεκτρισμού που κυριαρχεί πλέον στην αυτοκίνηση είναι το γεγονός ότι δύο πολύ «καυτές» πρεμιέρες στην κατηγορία των σουπερμίνι, αυτές του νέου Peugeot 208 και του «αδελφού» πλέον Opel Corsa, συνοδεύτηκαν από το επίσημο λανσάρισμα των αντίστοιχων Peugeot e-208 και Opel Corsa-e.

Στο ίδιο μήκος κύματος ακόμα ένα λανσάρισμα, αυτό του DS3 Crossback E-Tense, του premium γαλλικού SUV με την αυτονομία των 300 χιλιομέτρων, ενώ ανεβαίνοντας κατηγορία η πιο λαμπρή ηλεκτρική παρουσία αυτοκινήτου παραγωγής ήταν αυτή της Mercedes EQC με την εξαιρετική αυτονομία των 270 χιλιομέτρων. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η Mercedes κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις δημιουργώντας το αδιαχώρητο στο χώρο μέσα και γύρω από το περίπτερό της, με τρία μοναδικά conept cars που αντιπροσωπεύουν το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης: ο λόγος για τη Silver Shadow, αλλά και την EQA που αποτελεί προφανώς τον προπομπό ενός μικρομεσαίου μοντέλου που απ’ ότι φαίνεται δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά.

image
Hyundai Kona σε διαφορετικές ενεργειακές επιλογές
image

image
Kia E-Soul
image
To ολοκαίνουργιο Kia XCeed
image
Ford Focus Active
image

image
Ford Edge
image
Νέο Opel Corsa
image
Volvo XC60 Twin Engine
image
DS3 Crossback E-Tense
image
DS7 Crossback E-Tense
image
Peugeot 208
image
Το εντελώς νέο Renault Clio
image
Mercedes EQC