Μετά από τρία εκατομμύρια πωλήσεις, η 3η γενιά του Nissan Qashqai είναι γεγονός. Το προφανώς δημοφιλέστατο SUV της Nissan υποδέχεται και ρίχνει στην αγορά την τρίτη του γενιά, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει τον άξιο συνεχιστή ενός Success Story.

Ads

Tο πόσο πετυχημένο υπήρξε το Qashqai μάλλον δεν χρειάζεται να αναλυθεί. Είναι κάτι που είναι φανερό στους δρόμους – το βλέπουμε στο πλήθος των Qashqai που κυκλοφορούν και στην Ελλάδα, όπου συνολικά έχουν πουληθεί 38.000 «κομμάτια» από την παρουσίαση του μοντέλου πρώτης γενιάς το 2007.

Το πόσο πετυχημένο είναι επίσης και ως αυτοκίνητο, αυτό καθαυτό, ως τυπικός εκπρόσωπος των SUV, είναι κάτι που είχαμε και πρόσφατα την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για μία ακόμα φορά οδηγώντας δύο από τις εκδόσεις του απερχόμενου μοντέλου, μία πετρελαιοκίνητη και μία βενζινοκίνητη – για να κάνουμε τη διαπίστωση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που παρότι βρίσκεται στην εποχή της ωριμότητας του είναι πέρα για πέρα αξιόμαχο. Γιατί; Διότι προφέρει μία ζηλευτή ισορροπία ποιότητας, χώρων, επιδόσεων και εξοπλισμού.

Ενδεχομένως το απερχόμενο Qashqai να μην μπορείς να το πεις, πια, κορυφαίο στην κατηγορία του. Όμως, το βέβαιο είναι ότι σίγουρα αξίζει ακόμα τα λεφτά του. Διότι μέχρι να έρθει και να αρχίσει να πωλείται το καινούργιο μοντέλο υπάρχουν διαθέσιμα τέτοια αυτοκίνητα τα οποία προσφέρονται και σε ενδιαφέρουσα τιμή και μάλιστα με το σχετικό πρόγραμμα 5 + 5 + 5 της Nissan. Οπότε όποιος θέλει να επωφεληθεί από το λεγόμενο “run out” του μοντέλου και δεν τον απασχολεί το γεγονός ότι σε λίγους μήνες θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον αντικαταστάτη του μοντέλου που μόλις αγόρασε, μπορεί να τολμήσει – και είναι βέβαιο ότι τελικά δεν θα χάσει.

Ads

Λονδρέζικο design, «συμμαχική πλατφόρμα» CMF-C και μεγαλύτεροι χώροι
Αξιοποιώντας τα καλά της Συμμαχίας (Alliance Renault – Nissan – Mitsubishi) η Nissan έφτιαξε το καινούργιο Qashqai πάνω στην πλατφόρμα CMF-C. Ενώ αν αναρωτηθείτε πού οφείλεται η μοντέρνα εμφάνιση του νέου μοντέλου η απάντηση λέγεται European Design Studio της Nissan, στο Λονδίνο.

Εκεί, σε αυτό το στούντιο είχαν σχεδιαστεί και οι δύο προηγούμενες γενιές του μοντέλου, εκεί σχεδιάστηκε και το νέο Nissan Juke που βρίσκεται ήδη ένα χρόνο στην ελληνική αγορά. Ίσως για αυτό θα εντοπίσετε κάποια σχεδιαστικά στοιχεία που δείχνουν τη – λογική – συγγένεια μεταξύ των δύο μοντέλων. Χωρίς, βεβαίως, σε καμία περίπτωση να πει κανείς ότι μπορεί να μπερδέψει εμφανισιακά το μικρό B-SUV της Nissan με το μεγαλύτερο C-SUV, δηλαδή το Juke με το Qashqai. Eνώ θα τολμήσουμε να πούμε ότι ιδιαίτερα ο τρόπος που διαμορφώθηκαν τα φωτιστικά σώματα μας θυμίζει λίγο και το μεγαλύτερο SUV της Nissan – το οποίο όμως δεν πωλείται στη χώρα μας, αλλά στην άλλη πλευρά του ατλαντικού.

Περνώντας τώρα στα πιο ουσιαστικά ζητήματα θα πρέπει να πούμε ότι ο μαγικός αριθμός τρία – 3 – δίνει το παρών και στους εσωτερικούς χώρους, αφού η αύξηση του διαθεσίμου για τα γόνατα των πίσω επιβατών μήκους αγγίζει τα 3 εκατοστά: για την ακρίβεια φτάνει τα 28 mm. Ενώ τον αριθμό 3 τον συναντάμε και πάλι, στην αύξηση του πλάτους αυτή τη φορά, αφού αυτό έχει αυξηθεί κατά 32 mm. Με δυο λόγια έχουμε ένα νέο Nissan Qashqai, με εντελώς νέα πλατφόρμα και σίγουρα μεγαλύτερους χώρους.

Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20mm με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35mm. Ο χώρος για τα γόνατα για τους πίσω επιβάτες φτάνει τώρα τα 608 mm, ενώ ο χώρος κεφαλής, εμπρός και πίσω, έχει αυξηθεί κατά 15 mm.

Ενώ ένα επιπλέον προσόν που προσέφερε η πλατφόρμα CMF-C στο νέο SUV είναι η αύξηση της ακαμψίας: το νέο αμάξωμα όχι μόνο είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά από το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και κατά 41% πιο άκαμπτο. Η αυξημένη στρεπτική ακαμψία είναι αυτή που επέτρεψε στην ανάρτηση να λειτουργεί με υψηλότερη ακρίβεια, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με καλύτερη αίσθηση για τον οδηγό.

Υβριδική τεχνολογία 12V
Μία από τις μεγάλες, αν όχι η μεγαλύτερη αλλαγή που συναντάμε στην τρίτη γενιά του Nissan Qashqai, είναι τα νέα συστήματα κίνησης. Σε αντιστάθμισμα της επιλογής της Nissan να απαρνηθεί τους κινητήρες diesel, έχουμε πλήρη επικράτηση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και την εισαγωγή της του υβριδικού συστήματος e-POWER της Nissan, το οποίο ήδη έχει υποβάλλει με επιτυχία τα διαπιστευτήρια του στην Ιαπωνία.

Ξεκινώντας από τους βασικούς βενζινοκινητήρες 1,3 λίτρων DiG-T, θα πούμε ότι συνοδεύονται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12 Volt. Το σύστημα αυτό προσφέρει αφενός μία ενίσχυση της ροπή η οποία λογικά γίνεται πιο έντονα αισθητή στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και την δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ενώ μπορεί ακόμα και να σβήνει τον κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος, όποτε αυτό είναι ενεργειακά αποδοτικό. Στόχος, σε κάθε περίπτωση, είναι ανάκτηση της μέγιστης δυνατής ποσότητας ενέργειας.

Το ήπια υβριδικό αυτό σύστημα τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου προσφέροντας 6,0 Nm ροπής στον βενζινοκινητήρα – για διάστημα έως και 20 δευτερολέπτων, σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110 χιλιομέτρων/ώρα. Ο ίδιος ο βενζινοκινητήρας τώρα είναι προδιαγραφών Euro 6d και υπερτροφοδοτούμενος. Έχει, δε, υποστεί τις σχετικές βελτιώσεις και προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος με 140 και 158 ίππους.

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο στο Qashqai για την υβριδική τεχνολογία ePOWER
Αν τώρα η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας 12 volt αποτελεί είδηση για το Qashqai, ακόμα μεγαλύτερη είδηση αποτελεί το ντεμπούτο της τεχνολογίας e-POWER. Βασικό χαρακτηριστικό του συστήματος αυτού είναι το γεγονός ότι εδώ έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί μόνιμα τους τροχούς, ενώ ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνον για τη φόρτιση της μπαταρίας. Είναι δηλαδή το σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan, ένα υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας.

Tο σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στο Nissan Note, το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις για την για την εταιρεία στην Ιαπωνία. Ωστόσο στην περίπτωσή μας το e-POWER έχει αναβαθμιστεί, καθώς αντί του βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων/108 PS του Note, στο Qashqai τοποθετήθηκε ένας μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 PS. Έτσι οδηγός έχει την εμπειρία της οδήγησης ενός τυπικού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, με την αμεσότητα της διαθέσιμης ροπής του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης της μπαταρίας – αφού το έργο αυτό αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας ο οποίος λειτουργεί σε εκείνο το εύρος των στροφών στο οποίο λειτουργεί στις ιδανικές για αυτόν συνθήκες, καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ