Το smart Concept #1 έρχεται να ανατρέψει τις αντιλήψεις μας για το τι εστί Smart, σηματοδοτώντας μια μεγάλη στιγμή στην εξέλιξη της μάρκας, που έχει να κάνει όχι μόνο με την ενεργειακή μετάβαση και το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, αλλά και στη συνεργασία της Mercedes-Benz με την Geely, τον μεγάλο κατασκευαστή από την Κίνα που έχει μπει για τα καλά στην Ευρώπη.

Ads

Βλέποντας το πρωτότυπο, που κατά δήλωση των ανθρώπων της Mercedes είναι πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής, το smart Concept #1 το οποίο έκανε την πρώτη του επίσημη δημόσια εμφάνιση στην έκθεση IAA Mobility 2021, η οποία πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Μόναχο, δεν δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με την αρχή μιας νέας εποχής για τη μάρκα. Μιας αρχής που θα μπορούσε κανείς να την πει και αναμενόμενη, αφού έχει προηγηθεί, στα τέλη του 2019, η ίδρυση της κοινής επιχείρησης, smart Automobile Co, Ltd. από τη Mercedes-Benz AG και το Geely Automobile Group – το οποίο θυμίζουμε έχει επίσης στην κατοχή του και την σουηδική Volvo.

Εν προκειμένω, έχουμε μια συνεργασία μεταξύ δύο ισοτίμων εταίρων που σκοπεύουν να μετατρέψουν τη μάρκα Smart σε έναν κορυφαίο παγκόσμιο πάροχο συνδεδεμένων, ηλεκτρικών premium οχημάτων για απαιτητικές ομάδες πελατών. Οι δύο εταιρίες φρόντισαν μάλιστα, στην πορεία προς τη νέα γενιά smart, να μοιράσουν και τους ρόλους μεταξύ τους αφού η εξέλιξη των νέων μοντέλων θα πραγματοποιηθεί από το παγκόσμιο δίκτυο μηχανικών της Geely, ενώ η εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση είναι υπόθεση που αναλαμβάνει το παγκόσμιο δίκτυο Mercedes-Benz Design.

Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε πια να κάνουμε με ένα διθέσιο μοντέλο με εξαιρετικά μικρό μήκος και ασυναγώνιστα μικρό κύκλο στροφής (και εξαιρετικά μικρές απαιτήσεις ως προς το χώρο για παρκάρισμα), αλλά με ένα «κανονικό» αυτοκίνητο που από άποψη μεγέθους θα μπορούσε κανείς να το κατατάξει στα τυπικά σουπερμίνι (C-Segment), απέναντι σε Golf, Corolla και Focus. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η smart ιδρύθηκε το 1997 με το πρώτο της μοντέλο να επενδύει ακριβώς στην ευελιξία, τη χαμηλή κατανάλωση, αλλά και το design καταφέρνοντας να γίνει σύμβολο ενός σύγχρονου life style. Ενώ το 2019 η smart έμελλε να μετατραπεί σε κατασκευαστή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων, με όλα τα μοντέλα της να είναι πλέον μηδενικών ρύπων.

Ads

Σε σχέση τώρα με το Smart Concept #1, οι υποσχέσεις για το χώρο επιβατών δεν λείπουν, αφού στην επίσημη ανακοίνωση της Mercedes αναφέρεται ότι παρά τις σχετικά περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του νέου μοντέλου (μήκος/πλάτος/ύψος σε mm: 4.290/1.910/1.698 & μεταξόνιο: 2.750 mm), το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, χάρη στους τοποθετημένους στις τέσσερις άκρες του οχήματος τροχούς.

Σχεδιασμένο με βάση μια αρχιτεκτονική ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας (BEV – Battery Electric Vehicle) το τετραθέσιο πρωτότυπο smart Concept #1, όπως άλλωστε και το πενταθέσιο μοντέλο παραγωγής που θα ακολουθήσει,  προσφέρει χώρο για τα πόδια και χώρο αγκώνα στο ίδιο επίπεδο με οχήματα από μεγαλύτερες κατηγορίες, καθώς και άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Ενώ το φως που μπαίνει από την πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει περαιτέρω την υποκειμενική αίσθηση της άνεσης του χώρου. Άλλες λεπτομέρειες, όπως ο εσωτερικός φωτισμός που είναι ενσωματωμένος στο δάπεδο του οχήματος επιχειρούν να κάνουν πιο ελκυστικό το νέο smart.

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες για το smart Concept #1 και το αναμενόμενο μοντέλο παραγωγής δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Ωστόσο στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για εξελιγμένη συνδεσιμότητα και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υψηλού επιπέδου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ