Σχεδόν 90 είναι τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα που αναμένονται στην ελληνική αγορά το 2021. Το γεγονός ότι περισσότερα από τα μισά από αυτά τα νέα μοντέλα είναι SUV ενδεχομένως να μην αποτελεί είδηση. Όμως, σίγουρα είναι σημαντικό να έχει κανείς υπόψη του ότι 30 από αυτά είναι είτε πλήρως ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά
 
Με την αγορά το 2020 να κλείνει λίγο πάνω από τα 80 χιλιάδες αυτοκίνητα δεν μπορεί κανείς να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για τον χρόνο που μόλις άρχισε. Έχουμε προφανώς γυρίσει μερικά χρόνια πίσω. Ωστόσο, οι άνθρωποι της αγοράς δεν καταθέτουν τα όπλα και κάνουν αυτό που πρέπει εκτιμώντας ότι η νέα χρονιά θα είναι καλύτερη από την περυσινή, με βάση μία σειρά δεδομένα και υποθέσεις. Απολύτως σίγουρος δεν μπορεί να είναι βέβαια κάνεις σημειώνουμε, πάντως, στο σημείο αυτό ότι υπάρχει εκτίμηση για 100.000 αυτοκίνητα το 2021. Στο πλαίσιο αυτό, οι αντιπροσωπείες έχουν ήδη κάνει τον προγραμματισμό τους και ετοιμάζονται τα καινούργια μοντέλα με τα οποία θα ανανεώσουν την γκάμα τους και θα επιχειρήσουν να προσελκύσουν τον Έλληνα καταναλωτή αλλά και τις επιχειρήσεις, και τους επαγγελματίες.

Ads

Καθώς βρισκόμαστε λοιπόν σχεδόν στα μέσα του Γενάρη έχουμε ήδη διαμορφώσει μία αρκετά ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το τι αναμένεται στην αγορά αυτοκινήτου το 2021. Η λίστα που μπορείτε να δείτε στο σημερινό μας αφιέρωμα περιέχει όχι μόνο όλα τα εντελώς νέα μοντέλα πού αναμένονται στην ελληνική αγορά το επόμενο δωδεκάμηνο αλλά και τα μοντέλα εκείνα ανανεώθηκαν, καθώς έχοντας φτάσει στην εποχή της ωριμότητάς τους (η οποία συνήθως προκύπτει γύρω στα 3-4 χρόνια από το λανσάρισμά τους) υπέστησαν το σχετικό facelift ή και προχώρησαν σε εμπλουτισμό της γκάμας τους με νέες εκδόσεις, για να επιστρέψουν στην αγορά δριμύτερα.

Μία πρώτη συνολική παρατήρηση σχετικά με τη σύνθεση του καταλόγου που παραθέτουμε είναι το αυξημένο ειδικό βάρος των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών – δηλαδή των Plug-in Hybrid μοντέλων (PHEV)- που όλα μαζί φτάνουν περίπουτα 30. Βλέπουμε, λοιπόν, μια σειρά γνωστά μοντέλα να αποκτούν τις PHEV εκδόσεις τους, όπως τα Citroen C5 Aircross Plug In Hybrid, Jeep Renegade 4xe, Renault Captur Plug-in Hybrid, Skoda Octavia iV & RS iV, ενώ κάποια μοντέλα που ανανεώνονται προσφέρονται τώρα και σε PHEV έκδοση, με πλέον χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του δημοφιλέστατου Peugeot 3008.

Δεν είναι βέβαια λίγες και οι αφίξεις εντελώς νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων όπως το Fiat 500e, που είναι ήδη διαθέσιμο, η Ford Mustang Mach-e, το Honda e, οι Mercedes EQS και EQA, το Renault Zoe, το Volkswagen ID4 κλπ. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει οπωσδήποτε η άφιξη του πλήρως ηλεκτρικού Dacia Spring για το οποίο η μαμά-Renault έχει υποσχεθεί ότι θα είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

Ads

Δίπλα στα παραπάνω παρατάσσονται οι πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις υπαρχόντων ή νέων μοντέλων όπως το Citroen ë-C4, το Opel Combo e, αλλά και το Volvo XC40 Recharge.

Πάντως ο μεγάλος όγκος της αγοράς εξακολουθεί να αφορά αυτό που θα αποκαλούσαμε «συμβατικά» μοντέλα (βενζίνης, ντίζελ) αλλά και τα mild hybrid & full hybrid, τα οποία θα είναι ακόμα για πολύ καιρό μαζί μας, καθώς το κόστος της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμα ψηλό, αλλά και η παραγωγή βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα.

Εδώ λοιπόν έχουμε σημαντικές αφίξεις νέων μοντέλων όπως τα νέα SUV (της κατηγορίας C-SUV) Hyundai Tucson και Nissan Qashqai, το διαχρονικό μικρομεσαίο best-seller της Peugeot 308, το αντιστοίχου μεγέθους αλλά με τονισμένο τον crossover χαρακτήρα Citroen C4, το νέο SUV Opel Mokka, αλλά και το νέο Toyota Yaris Cross, το μοντέλο με το οποίο θα μπει η Toyota – κάπως καθυστερημένα είναι αλήθεια, αλλά χωρίς αυτό να προδικάζει τίποτα – θα στην κατηγορία των μικρών SUV. Στην ίδια κατηγορία επανέρχεται η Hyundai με το ανανεωμένο Hyundai Kona.

Με ενδιαφέρον, τέλος, περιμένουμε και την ανανεωμένη έκδοση ενός από τα πλέον επιτυχημένα «μίνι», αυτοκίνητα πόλης, του Fiat Panda.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τη “λίστα αναμονής” και τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ