Πολλαπλές ερμηνείες επιδέχεται η αύξηση (κατά 14,4%) των πωλήσεων αυτοκινήτων που σημειώθηκε τον προηγούμενο μήνα, η οποία ήρθε να επιδράσει ευεργετικά στην εξέλιξη της αγοράς αυτοκινήτου μετά τη μείωση (κατά 20,9%) που είχαμε δει το Μάιο.

Ο τουρισμός και η ανάγκη ανανέωσης του στόλου των rent a car είναι σίγουρα ένας παράγοντας που ανεβάζει τις πωλήσεις, στο σύνολό τους, ωστόσο το γεγονός ότι οι πωλήσεις λιανικής εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα (λιγότερο από το 50% των πωλήσεων) είναι από μόνο του παράγοντας που δείχνει ότι δεν έχουμε να κάνουμε με την πιο «υγιή» αγορά του κόσμου.

Με βάση, λοιπόν, τα πρωτογενή στοιχεία και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον Ιούνιο του 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών παρουσίασαν αύξηση +14,4%, ως προς τον Ιούνιο του 2016.

Ενώ, συνολικά στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυξήθηκαν κατά +6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Από την άλλη μεριά ο ΣΕΑΑ δεν παύει να μας θυμίζει ότι παρά την αύξηση, πωλήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 είναι κατά 66,9% λιγότερες σε σχέση με το μέσο όρο των -προ κρίσης- πωλήσεων (2000-2009).

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+20,7%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (άνω των 50 cc) οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά 24,5% ως προς 2016.

Σε σχέση τώρα με το ποιος τα καταφέρνει καλύτερα την περίοδο αυτή, θα πρέπει να πούμε ότι η Toyota δεν εγκαταλείπει με τίποτα την πρώτη θέση (μερίδιο αγοράς 10,1%) και ακολουθείται από τη Nissan (μερίδιο 9,1%) και τη Volkswagen (8,6%).