Ένα επαγωγικό σύστημα φόρτισης, που προορίζεται για την μπαταρία υψηλής τάσης των plug-in υβριδικών οχημάτων της αποφάσισε να λανσάρει η BMW i στο πλαίσιο της στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT του BMW Group. Όπως είναι γνωστό, τα συστήματα επαγωγικής ή ασύρματης φόρτισης (inductive / wireless charging) επιτρέπουν τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο ηλεκτρισμού στη μπαταρία του οχήματος, χωρίς τη χρήση καλωδίων – όταν είναι σταθμευμένο πάνω από μια ειδική επιφάνεια.
 
Το σύστημα ασύρματης φόρτισης BMW Wireless Charging διατίθεται κατόπιν παραγγελίας ως μακροχρόνια μίσθωση προαιρετικού εξοπλισμού για την BMW 530e iPerformance (κατανάλωση καυσίμου μικτού κύκλου στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών: 2,3 – 1,9 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρισμού στο μικτό κύκλο: 13,9 – 13,3 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 52 – 47 g/km).

Ads

image
 
Το Wireless Charging αποτελείται από μία βάση Επαγωγικής Φόρτισης – Inductive Charging Station (GroundPad), που μπορεί να είναι εγκατεστημένη είτε σε κλειστό γκαράζ είτε σε ανοιχτό χώρο (και να χρησιμοποιείται ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών) και ένα δευτερεύον εξάρτημα (CarPad) που τοποθετείται στο πάτωμα του οχήματος. Η ανέπαφη μεταφορά ενέργειας μεταξύ GroundPad και CarPad πραγματοποιείται από απόσταση περίπου οκτώ εκατοστών. Όπως είναι γνωστό από τη φυσική, το GroundPad παράγει ένα μαγνητικό πεδίο το οποίο δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα στο CarPad (πρόκειται για το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής), το οποίο στη συνέχεια φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης. Σημειώστε ότι το σύστημα έχει ισχύ 3,2 kW, που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση των μπαταριών υψηλής τάσης της BMW 530e iPerformance σε περίπου τρεισήμισι ώρες, ενώ ο συντελεστής απόδοσης του συστήματος φτάνει περίπου το 85%.

image
 
Στην πράξη, τα πράγματα είναι αρκετά απλά για τον οδηγό-χρήστη: Το BMW Wireless Charging βοηθά αρχικά τον οδηγό να σταθμεύσει στη σωστή θέση. Μέσω μιας σύνδεσης WiFi δημιουργείται επικοινωνία μεταξύ σταθμού φόρτισης και οχήματος. Στη συνέχεια, μία κάτοψη του αυτοκινήτου και της γύρω περιοχής εμφανίζεται στην οθόνη (Control Display) με χρωματιστές γραμμές που καθοδηγούν τον οδηγό στο παρκάρισμα. Ένα εικονίδιο δείχνει πότε το αυτοκίνητο έχει φτάσει στη σωστή θέση για επαγωγική φόρτιση. Μπορεί να υπάρχει μία απόκλιση από την ιδανική θέση μέχρι επτά εκατοστά ως προς το διαμήκη άξονα και μέχρι 14 εκατοστά ως προς τον εγκάρσιο. Ενώ μόλις το όχημα σταθμεύσει στη σωστή θέση πάνω από τον Σταθμό Επαγωγικής Φόρτισης (inductive Charging Station), και μετά από απλή πίεση του διακόπτη Start/Stop, ξεκινά η διαδικασία φόρτισης. Κατά τη διάρκεια της φόρτισης, η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που «διαφεύγει» περιορίζεται στο πάτωμα του οχήματος. Το GroundPad είναι υπό συνεχή παρακολούθηση και μπορεί να απενεργοποιηθεί εάν ανιχνευτούν ξένα σώματα. Αφού η μπαταρία φορτιστεί πλήρως, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα.
 
Η παραγωγή του συστήματος ασύρματης φόρτισης θα ξεκινήσει τον Ιούλιο. Το προϊόν θα διατίθεται αρχικά στη Γερμανία και θα ακολουθήσουν Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ,  Ιαπωνία και Κίνα.
 
Υπενθυμίζουμε ότι το BMW Group είναι από τους συνιδρυτές της κοινοπραξίας IONITY και στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την δημιουργία ενός Πανευρωπαϊκού δικτύου ταχείας φόρτισης ισχύος έως 350kW για ηλεκτρικά οχήματα που θα περιλαμβάνει περίπου 400 σταθμούς μέχρι το 2020. Επιπλέον, η υπηρεσία ChargeNow, που αρχικά λανσαρίστηκε από την BMW i, παρέχει τώρα πρόσβαση σε πάνω από 130.000 σημεία φόρτισης σε 32 χώρες. Πρόκειται μέχρι στιγμής για το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο του είδους του.