Την παρθενική του εμφάνιση έκανε πριν από λίγο καιρό, στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ανόβερο, το νέο Doblò που θα αρχίσει να πωλείται στις αρχές της επόμενης χρονιάς, με μια γκάμα που περιλαμβάνει τέσσερις τύπους αμαξώματος ανάλογα με την αγορά (Cargo, Combi, Truck και Flatbed), από τους οποίους προκύπτουν συνολικά περίπου 200 διαφορετικά σασί και περισσότερες από 1.000 πιθανές εκδόσεις και λύσεις δηλαδή. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Το νέο Doblò έρχεται με πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό και εξωτερικό, τη δυνατότητα 3 καθισμάτων, κινητήρες με αυξημένη κατά 40% ροπή, bi-link ανάρτηση και ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης και όγκο φόρτωσης.

Διαθέσιμο σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η Βόρεια Αμερική όπου το αυτοκίνητο ονομάζεται Promaster City με τα σήματα της μάρκας RAM, το νέο Doblò έχει γίνει ένα παγκόσμιο όχημα – όπως ακριβώς το νέο Ducato. Προσφέρει δε τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία του, διαθέτοντας 4 επιλογές αμαξωμάτων (Cargo, Combi, Trucks και Flatbeds), 2 ύψη και 2 μήκη.

Η γκάμα κινητήρων του νέου Doblò περιλαμβάνει:

Α) έξι turbodiesel – 1.3 MultiJet II (75 και 90 HP) με ροπή 200 Nm, 1.6 MultiJet II (100 και 105 HP) με ροπή 290 Nm, 90 HP 1.6 MultiJet II με ροπή 200 Nm με σειριακό κιβώτιο και 135 HP 2.0 MultiJet II με ροπή 320 Nm.

Ads

Β) τρεις κινητήρες βενζίνης: 95 HP 1.4 με ροπή 127 Nm, 120 HP 1.4 TurboJet με ροπή 206 Nm και 120 HP 1.4 TurboJet με ροπή 206 Nm dual fuel (βενζίνη/μεθάνιο). Όλοι οι diesel, προδιαγραφών Euro 5+, ενώ οι κινητήρες βενζίνης ικανοποιούν ήδη τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.

Οι κινητήρες 90 HP 1.3 MultiJet II και ο 105 HP 1.6 MultiJet II είναι επίσης διαθέσιμοι στην έκδοση “EcoJet” και προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, χάρη στο σύστημα Start&Stop, τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης τριβής, το λιπαντικό χαμηλού ιξώδους, τον «έξυπνο» εναλλάκτη, την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής και το αεροδυναμικό πακέτο, επιτυγχάνοντας κατανάλωση 4,4 l/100km και εκπομπές CO2 115 g/km.

Στον τομέα της ασφάλειας, το αυτοκίνητο προσφέρει πλήθος τεχνολογικών βοηθημάτων, όπως το ABS με EBD, ESC με ASR, HBA (Hydraulic Brake Assist) και Hill-Holder. Οι εμπρός και οι πλευρικοί αερόσακοι, που προστατεύουν κεφάλι και στήθος, μαζί με την ένδειξη πίεσης των ελαστικών, ολοκληρώνουν το πακέτο ασφάλειας.

Επίσης είναι διαθέσιμο το σύστημα Traction+ που εγγυάται καλύτερη πρόσφυση και σε εδάφη με μειωμένη τριβή χωρίς να αυξάνονται τα τρέχοντα κόστη (όπως σε συστήματα 4×4). Τέλος, οι επιδόσεις έχουν ενισχυθεί και στο πεδίο της ακουστικής, χάρη στις ειδικές ηχομονωτικές λύσεις που επιλέχθηκαν για το θάλαμο επιβατών, οι οποίες καθιστούν δυνατό να επιτευχθεί μια μέση μείωση της τάξης των 3dB στο θόρυβο της καμπίνας.

Όπως και οι προηγούμενες γενιές του μοντέλου, το νέο Doblò θα παράγεται στο εργοστάσιο Tofaş στην Bursa της Τουρκίας.