Στην έκθεση Techno Classica, που πραγματοποιείται στο Έσσεν της Γερμανίας και αποτελεί το μεγαλύτερο σαλόνι ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο προσελκύοντας κάθε χρόνο περίπου 200 χιλιάδες επισκέπτες, η Volvo παρουσιάζει το PV36 του 1935 που ανήκε κάποτε στον έναν από τους δύο ιδρυτές της εταιρείας, τον Gustaf Larson και , μιας από τις πιο διακεκριμένες σχεδιαστικές τάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές της δεκαετίας του ‘30. Κτίρια, τρένα, πλοία, ακόμη και οικιακές συσκευές, όπως… τοστιέρες και σίδερα ατμού, σχεδιάζονταν με βάση αυτό στυλ, που αποτελεί μία από τις τελευταίες τάσεις της Art Deco που περιγράφεται ως ” Art Deco σε κίνηση”, λόγω των αεροδυναμικών στοιχείων που τη χαρακτήριζαν.

Ads

Η Volvo υιοθέτησε το “Streamline Moderne” χάρη στον μηχανικό και σχεδιαστή Ivar Örnberg το 1933, που επιστρέφοντας στη Σουηδία – και αφού προηγουμένως είχε δουλέψει για κάποια χρόνια στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία – ανέλαβε να σχεδιάσει το PV36, κάτι που έκανε χωρίς καμία παρέμβαση από τους ιδρυτές της εταιρείας. Το PV36 ήταν προηγμένο και από τεχνολογική άποψη, καθώς διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, αντί για το συνηθισμένο τότε άκαμπτο άξονα, προσφέροντας αναβαθμισμένο κράτημα και άνεση. 

 Το εξωτικής εμφάνισης αυτοκίνητο σύντομα πήρε το προσωνύμιο “Carioca” που φαίνεται ότι παρέπεμπε στο “φλερτ” της Volvo με τη βραζιλιάνικη αγορά: οι πρώτες εξαγωγές είχαν αρχίσει ήδη από το 1933, ενώ ορισμένα από τα λίγα “Carioca” που κατασκευάστηκαν πωλήθηκαν στη Βραζιλία. Η Volvo κατασκεύασε μόλις 500 μονάδες του PV36 από το 1935 έως το 1938.

Το συγκεκριμένο PV36 που εκτίθεται στο Έσσεν έχει λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, αλλά αυξημένο ειδικό βάρος στην ιστορία της Volvo. Το μοντέλο ήταν ένα από τα πρώτα Volvo που μπήκαν σε παραγωγή, λίγα χρόνια αφότου ο μηχανικός Gustaf Larson και ο οικονομολόγος και πωλητής Assar Gabrielsson αποφάσισαν σε ένα δείπνο, το 1924, να δημιουργήσουν μια σουηδική εταιρεία αυτοκινήτου. Έντεκα χρόνια αργότερα, ο Larson πήρε τα κλειδιά από αυτό το Volvo PV36, που είχε αριθμό πλαισίου 85. Το αυτοκίνητο έμεινε στην κατοχή του για τρία χρόνια και έχει πρακτικά παραμείνει ανέπαφο, αν εξαιρέσει κανείς κάποιες αλλοιώσεις στο χρώμα τα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του.

Ads

image

image
 
Το PV36 είναι μια απευθείας παραπομπή στον έναν από τους ιδρυτές της Volvo κι ένα θαυμάσιο παράδειγμα αμερικανικής σχεδιαστικής επιρροής στη Volvo στη διάρκεια των 30’s. Το PV36 ήταν προηγμένο και από τεχνολογική άποψη, καθώς διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός, αντί για το συνηθισμένο τότε άκαμπτο άξονα, προσφέροντας αναβαθμισμένο κράτημα και άνεση. 

Σημειώνουμε ότι στη φετινή Techno Classica, ανάμεσα στα άλλα ιστορικά μοντέλα της Volvo που επίσης εκτίθενται στο περίπτερο της Volvo περιλαμβάνονται και τα:
•             1929: “PV4” – το πρώτο σεντάν της Volvo
•             1966: “Amazon” – ένα εμβληματικό μοντέλο της σουηδικής εταιρίας
•             1969: “164” – ένα μοντέλο «κύρους» με 6-κύλινδρο κινητήρα
•             1981: “240 Turbo – το πρώτο επιβατικό Volvo με κινητήρα turbo
•             1995: “850 T-5R” – ένα σεντάν υψηλών επιδόσεων της δεκαετίας του ‘90