Μόλις 35 δευτερόλεπτα χρειάζονται τα έξι συνεργατικά ρομπότ (cobots), που αντίστοιχά τους χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα για το γυάλισμα high-end ηχοσυστημάτων, για το φινίρισμα (κοινώς… λείανση) του συνόλου των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος του Ford Fiesta. Η μέθοδος αυτή δεν στοχεύει, σύμφωνα βεβαίως με τα λεγόμενα της Ford, στην παραγκώνιση των εργαζομένων, αλλά στην καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους και στην ενασχόλησή τους με πιο περίπλοκα καθήκοντα, αποτρέποντας παράλληλα την κόπωση που σχετίζεται με την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων εργασιών.
 
H μέθοδος αυτή, που βάζει τα cobots να εκτελέσουν μία σειρά από τέλεια συγχρονισμένες κινήσεις που θυμίζουν χορογραφία χρησιμοποιείται σε πρώτη φάση στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία. Ενώ μετά την καθιέρωση της διαδικασίας, η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο εφαρμογής της στις εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια της Ισπανίας και στη μονάδα της στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.
 
Κάθε cobot είναι ένα UR10, το παγκοσμίως δημοφιλέστερο cobot της Universal Robots, που επίσης χρησιμοποιείται στη βιομηχανία ηχοσυστημάτων. Στο βαφείο της Ford, υπάρχει ένα μαλακό εύκαμπτο στρώμα – προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης – μεταξύ του ρομποτικού βραχίονα και του γυαλόχαρτου που επιτρέπει στο cobot να εργάζεται με την ίδια ακρίβεια και επιδεξιότητα ενός ανθρώπινου χεριού.

Ads

image
 
«Τα cobots αντιλαμβάνονται πότε πρέπει να ασκείται μεγαλύτερη δύναμη, όπως κι εμείς, και μπορούν να φτάνουν πιο εύκολα σε δυσπρόσιτα σημεία, όπως το κέντρο της οροφής» δήλωσε ο Dennis Kuhn, senior manufacturing engineer του Βαφείου, Ford Ευρώπης.
 
Σημειώστε ότι σε αυτό στάδιο της παραγωγής, κάθε Ford Fiesta εμβαπτίζεται σε μία ειδική «μπανιέρα» περνώντας από μία διαδικασία (φωσφάτωση) που προσφέρει προστασία για πάνω από δέκα χρόνια από τη διάβρωση. Εξαιτίας αυτής της επεξεργασίας είναι δυνατόν να παραμείνουν στην επιφάνεια του αμαξώματος μικρές κηλίδες, μη ορατές με γυμνό μάτι αλλά αντιληπτές με την αφή, επηρεάζοντας την ποιότητα του τελικού φινιρίσματος του οχήματος. Τα έξι συνεργατικά ρομπότ τρίβουν απαλά και λειαίνουν τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου, αφαιρώντας ταυτόχρονα τα υπολείμματα σκόνης. με αναρρόφηση. Οι τελικοί έλεγχοι ολοκληρώνονται από δύο εργαζόμενους πριν το αμάξωμα προχωρήσει για αστάρωμα.
 
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:



 
Στην παραγωγή ηχείων και εξοπλισμού ηχοσυστημάτων που φέρουν πιο επίπεδες επιφάνειες, ένα cobot είναι αρκετό. Η εισαγωγή της εν λόγω τεχνολογίας σε μία κινούμενη γραμμή παραγωγής και σε οχήματα με πολλαπλές καμπύλες απαιτούσε μια νέα προσέγγιση.
 
«Χρειάστηκαν αρκετές εβδομάδες για την εγκατάσταση των cobots και τον προγραμματισμό τους ώστε να κινούνται αρμονικά για την λείανση των επιφανειών των Ford Fiesta, μία εργασία που γίνεται ακόμα πιο δύσκολη επειδή το όχημα κινείται ασταμάτητα» δήλωσε ο Detlev Dahl, CEO, Dahl Automation. «Αλλά εκεί φάνηκε η αξία της προσαρμοστικότητας των cobots και της τεράστιας εμπειρίας που διαθέτουμε ως πιστοποιημένοι χρήστες των Universal Robots. Έχοντας κατακτήσει την απόλυτη ακρίβεια κινήσεων, δεν κάνουν ποτέ λάθη.»
 
Σημειώστε ότι η Ford ήδη χρησιμοποιεί άλλα cobots που υποστηρίζουν το προσωπικό στη γραμμή παραγωγής σε περίπλοκες διαδικασίες συναρμολόγησης, όπως στην τοποθέτηση αμορτισέρ στα αυτοκίνητα καθώς και μπουζί στους κινητήρες, ενώ έχει λανσάρει και ένα αυτόνομο ρομπότ με την ονομασία “Survival”.