Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά - και μάλιστα με ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο - είναι πλέον το νέο Nissan Qashqai, o αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των πωλήσεων στην κατηγορία του, που εκτός των εμφανών αισθητικών βελτιώσεων διαθέτει και μια σειρά αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
 
Μια διευκρίνιση σχετικά με το τι εστί Qashqai, εν γένει, οφείλουμε να την κάνουμε πριν αναφερθούμε στα δεδομένα του νέου μοντέλου. Πρέπει λοιπόν να θυμίσουμε ότι η εμφάνισή του, το 2007, ήταν ένα τόλμημα για τη Nissan, που αποφάσισε τότε να αποχωρίσει από την κλασική μικρομεσαία κατηγορία (όπου μέχρι εκείνη τη στιγμή παρέτασσε το Almera) για να αναζητήσει την τύχη της με ένα μοντέλο που θα επιχειρούσε να παίξει διττό ρόλο, διαθέτοντας πάντως τα χαρακτηριστικά εκείνα (αυξημένη απόσταση από το έδαφος και εκδόσεις με τετρακίνηση) που επέτρεπαν να το χαρακτηρίσουμε – με την ευρύτερη έννοια του όρου SUV ή τέλος πάντων Crossover – για να είμαστε σύμφωνοι και με τους Ιάπωνες. Την επιτυχία που γνώρισε το Qashqai (2,3 εκατομμύρια πωλήσεις σε μια δεκαετία) ενδεχομένως να μην την περίμενε ούτε η Nissan και η δεύτερη γενιά του μοντέλου που εμφανίστηκε το 2014 απλώς ενίσχυσε την ισχυρή παρουσία της εταιρίας στην κατηγορία αυτή.

Περνώντας, τώρα, στο αντικείμενο του παρόντος άρθρου θα ξεκινήσουμε λέγοντας εκτός από τα εμφανή φώτα led που δίνουν μια πιο μοντέρνα εικόνα στην εμφάνιση του Qashqai εν έτει 2017, στο ανανεωμένο Nissan υπάρχουν και άλλες βελτιώσεις, τόσο αισθητικές όσο και ποιοτικές (βλ. ταμπλό, εσωτερικό, ηχομόνωση).

Η γνωστή από την πρώτη γενιά του μοντέλου γκάμα κινητήρων δίνει το παρών και στο σημερινό Qashqai προσφέροντας επιλογές βενζίνης ή πετρελαίου, με εξατάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο τύπου CVT XTronic κιβώτιο ταχυτήτων και κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.  «Βασικός» κινητήρας της γκάμας πρέπει να θεωρηθεί για άλλη μια φορά ο diesel των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους, όχι μόνο γιατί έχει χαμηλές εκπομπές CO2 (μόλις 99 g/km) και περιορισμένη κατανάλωση (επισήμως: από 3,8 λίτρα/100 km) αλλά και γιατί αναμένεται να συγκεντρώσει την προτίμηση των πελατών του νέου μοντέλου.

Οι νέες τεχνολογίες που φέρνει μαζί του το νέο Qashqai - συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης ProPILOT που θα την δούμε τον καινούριο χρόνο - μπαίνουν υπό τη σκέπη αυτού που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Nissan Intelligent Mobility».

Το Ευφυές Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης  (Intelligent Emergency Braking) υπήρχε  στο Qashqai από το 2014 και αναβαθμίστηκε με την προσθήκη της λειτουργίας αναγνώρισης πεζών, ενώ το Cross Traffic Alert, έρχεται να  μετριάσει τον κίνδυνο μικροσυγκρούσεων κατά την έξοδο με την όπισθεν από θέση στάθμευσης. Σημειώστε, δε, ότι το Qashqai θα συνεχίζει να εξοπλίζεται με συστήματα Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας, Eυφυούς Υποβοήθησης Στάθμευσης και Πανοραμικής Θέασης, Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας κ.ά.

Το ProPILOT, το οποίο θα ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι του Qashqai, θα ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, το γκάζι και το φρένο, διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, τόσο σε συνθήκες βεβαρημένης κυκλοφορίας όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Βασίζεται, δε, στα συστήματα  Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) και Traffic Jam Pilot (TJP).

Να πούμε, τέλος, ότι το μέγεθος του Qashqai έχει μεταβληθεί ελάχιστα, κάτι αναμενόμενο για αυτοκίνητο που αποτελεί μετεξέλιξη (face lift) και όχι ένα εντελώς καινούριο μοντέλο. Συγκεκριμένα έχει αυξηθεί το συνολικό μήκος του κατά 17mm (από 4.377 σε 4.394mm) ενώ το πλάτος (1,806 mm) και το ύψος (1,595 mm) παρέμειναν αμετάβλητα.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 19.190€, για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων (115PS) και από 21.790 € για τον κινητήρα diesel 1.5 dCi. Σημειώστε ότι η ίδια η αντιπροσωπεία θεωρεί ως πιο ενδιαφέρουσες (από την άποψη του “value for money”) θεωρεί τις εκδόσεις 1.2 DIG-T / 115hp Acenta (€21.290) και 1.5 dCi / 110 hp Acenta (€22.370), για τις οποίες μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες στη σχετική φωτογραφία από την χθεσινή παρουσίαση του νέου Qashqai στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.