Με αισθητικές αλλαγές μέσα έξω, επανέρχεται το γνωστό ελαφρύ επαγγελματικό L200 της Mitsubishi, επιχειρώντας να αγγίξει τις καρδιές των απανταχού επαγγελματιών – και όχι μόνον, αφού είναι γνωστό ότι αυτοκίνητα σαν και αυτό μπορούν να χρησιμοποιηθούν αφενός σαν ΙΧ, αφετέρου σαν αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου ικανοποιώντας τις εκδρομικές ανησυχίες των ιδιοκτητών τους, σε άσφαλτο και χώμα. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Το L200, που ως γνωστόν αντιπροσωπεύει την πρόταση της Mitsubishi Motors για ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό pickup ενός τόνου, διατίθεται όπως και το υπάρχον μοντέλο σε εκδόσεις Single Cab, Club Cab και τετράθυρο Double Cab.

Tο ανανεωμένο L200 ξεχωρίζει λοιπόν από την καινούργια μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club & Double Cab, τα φαρδύτερα «φρύδια» τροχών για τις εκδόσεις Club Cab & Double Cab Intense Plus, το μαύρο εσωτερικό στην καμπίνα των επιβατών, το σύστημα Active Stability Traction Control (ASTC) που ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ στη γκάμα προστέθηκε η πλούσια έκδοση Double Cab 4WD Instyle.

image

Ads

Το ανανεωμένο L200 MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Mitsubishi Motors της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

Από το σχετικό δελτίο τύπου παραθέτουμε τις παρακάτω βασικές πληροφορίες:

Σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης “Super Select”:

Μοναδικό στην κατηγορία pick-up και όμοιο με του Pajero, το σύστημα Super Select της Mitsubishi Motors επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση στο κιβώτιο της τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», δηλαδή: χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως είδους οδοστρώματος.

Το πλεονέκτημα του Super Select βρίσκεται στη θέση μόνιμης τετρακίνησης “4H” Full Time που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως το L200, το Super Select προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα.

Σε αυτό το πρόγραμμα (4H), το κεντρικό διαφορικό συνεκτικής σύζευξης κατανέμει άριστα την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.

Επιπλέον του συστήματος τετρακίνησης “Super Select”, διατίθεται επίσης το σύστημα “Easy Select” (ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο), που μπορεί επίσης να αλλάζει από 2WD σε 4WD χωρίς να σταματά το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξάρτητα από το είδος του οδοστρώματος, όπως συμβαίνει και με το “Super Select”).

Εκτιμώντας περισσότερο τις πραγματικές off-road ανάγκες σε σχέση με την εμφάνιση, οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν προτιμήσει έναν πρακτικό επιλογέα τετρακίνησης αντί για τον περιστροφικό διακόπτη που έκανε μόδα ο ανταγωνισμός.

Τέλος, το L200 που εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης κατ’ επιλογή Easy Select και Super Select απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος εμπλοκής πίσω διαφορικού. Με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό, κλειδώνουν εντελώς και οι δύο πίσω τροχοί (εφικτό κάτω από 12 km/h) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Η αξιοπιστία του συστήματος είναι εγγυημένη τόσο μέσα στα ποτάμια όσο και σε παγωμένες καιρικές συνθήκες, λόγω μια της δομής του εσωτερικού διαφράγματος που χρησιμοποιείται για να κλειδώσει το πίσω διαφορικό.

Συστήματα Ενεργητικής Ευστάθειας

Αctive Stability (ASC) + Ενεργού Ελέγχου Πρόσφυσης – Active Traction Control (ATC) = ASTC στο standard εξοπλισμό:

Μοναδικό στην κατηγορία των pick-up και προωθούμενο από τους μεγαλύτερους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς ασφαλείας σαν ένας μηχανισμός που μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος για οποιοδήποτε αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με αυτό, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας υιοθετείται για πρώτη φορά σε pickup από τη Mitsubishi Motors στο νέο L200. Εδώ, προστίθεται και ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, με αποτέλεσμα ένα ενιαίο σύστημα ASTC (Active Stability & Traction Control) το οποίο ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Σαν τμήμα της γενικής αρχιτεκτονικής ηλεκτρονικών του νέου L200, το ASTC βασίζεται σε έναν αισθητήρα γωνίας τιμονιού καθώς και σε έναν αισθητήρα επιτάχυνσης G και  περιστροφής, πέραν των αρχικών αισθητήρων του ABS (ταχύτητας τροχού  & πίεσης υγρού φρένων). Μαζί με την ECU του κινητήρα, την ECU του A/T και την ECU του ASC, όλοι επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός διαύλου (BUS).

Εκτός από το σύστημα της κατ΄ επιλογήν τετρακίνησης, η ενεργητική ασφάλεια αυξάνεται από το σύστημα ASTC:

• Ελέγχει τη συμπεριφορά του οχήματος σε έκτακτες καταστάσεις
• Ελέγχει την υπερστροφή και υποστροφή σε βρεγμένο οδόστρωμα
• Προειδοποιεί τον οδηγό
• Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός διακόπτη τοποθετημένου στο ταμπλό για off-road οδήγηση

Ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης και φρένα

Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια, για βελτιωμένη ευστάθεια σε ανώμαλα εδάφη, σταθερότητα (ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα), ακαμψία, συντήρηση και οικονομία βάρους (12kg).

Ο πίσω άξονας είναι τοποθετημένος κάτω από τα φύλλα σούστας, για βελτίωση της άνεσης, της απόστασης από το δρόμο σε ανώμαλα εδάφη, ευστάθεια (λόγω μειωμένων κλίσεων αμαξώματος), βελτιωμένη εξισορρόπηση οδικής συμπεριφοράς άδειο/ φορτωμένο, καθώς και υψηλότερη αντοχή και χαμηλότερος θόρυβος κατά την οδήγηση.

Κρεμαγιέρα λόγω των εγγενών ιδιοτήτων ενός συστήματος κρεμαγιέρας αλλά και υψηλότερη ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο.

Πρόσθετα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν μειωμένες αντιδράσεις και «κοσκίνισμα» στο τιμόνι, μικρότερο επίπεδο κραδασμών και θορύβων, οικονομία βάρους (13 kg) καθώς και ευκολότερη συντήρηση.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι αυτό το σύστημα διεύθυνσης, χαρίζει στο L200 ένα κορυφαίο κύκλο στροφής 5.9 m,

Κινητήρας DOHC 2.5 Common-Rail Turbo-Diesel

Ο κινητήρας του ανανεωμένου L200, πέρα από την ισχύ που του παρέχει, συμβάλλει επίσης στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στην κινητήρα υψηλής ροπής και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου:

image