Αφού αρχικά έγινε… πράσινο, το μαύρο ταξί – σύμβολο του Λονδίνου – αλλάζει, κυριολεκτικά αυτή τη φορά χρώμα – και αποστολή – και προσφέρεται πλέον διασκευασμένο σε ρόλο ελαφρού κλειστού φορτηγού, τύπου van.

Ads

Πίσω από το θρυλικό μαύρο ταξί με το χαρακτηριστικό δύο όγκων αμάξωμα, που επί πάρα πολλές δεκαετίες αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της βρετανικής πρωτεύουσας, βρίσκεται η εταιρία London Electric Vehicle Company (LEVC), η οποία «ευθύνεται» για το πέρασμα του οχήματος στην ηλεκτρική εποχή μετατρέποντάς το σε ηλεκτρικό όχημα με επέκταση αυτονομίας.

Τώρα η εταιρία χρησιμοποιεί ως βάση αυτό το ηλεκτρικό ταξί, που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς έξι επιβατών, για να λανσάρει στην επαγγελματική αγορά ένα νέο ελαφρύ φορτηγό με αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνο. Πρόκειται για το VN5, οποίο διαθέτει όγκο φόρτωσης 5,5 m3 και ωφέλιμο φορτίο 830 κιλών. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τις παραδόσεις των δεξιοτίμονων εκδόσεων για το Ηνωμένο Βασίλειο να έχουν προγραμματιστεί να αρχίσουν μέσα στο 2020. Ενώ η LEVC σχεδιάζει επίσης να προσφέρει το VN5 σε αριστεροτίμονες εκδόσεις, από τον Μάρτιο του 2021.

Το VN5 μοιράζεται την πλατφόρμα του και το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος του με το ταξί LEVC TX, κάτι που σημαίνει ότι διατηρεί τον περιορισμένο κύκλο στροφής του ταξί (10,1 m, όσο και ενός μικρού ΙΧ) – άρα διατηρεί το πλεονέκτημα της αυξημένης ευελιξίας, το οποίο αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα σε ένα αστικό κέντρο. Ενώ, καθώς η LEVC συνδέεται με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, που ως γνωστόν έχει στην κατοχή της τις εταιρίες Volvo, Polestar, και Lotus, το VN5 δανείζεται αναπόφευκτα κάποια εξαρτήματα που εμφανώς προέρχονται από τις παραπάνω εταιρίες. Κάποιοι διακόπτες, για παράδειγμα, φαίνεται να προέρχονται απευθείας από την Volvo.

Ads

Χρησιμοποιώντας, τώρα, το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με το ταξί, το VN5 εκτιμάται ότι μπορεί, χάρη στην μπαταρία των 31 kWh που διαθέτει, να διανύσει περισσότερα από 90 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους, ενώ η συνολική του αυτονομία ξεπερνά τα 484 χιλιόμετρα, στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών WLTP. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όχημα μπορεί να δεχτεί την τεχνολογία Geofencing, κάτι που σημαίνει ότι θα κυκλοφορεί στις περιοχές εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών ρύπων μόνο σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία.

Το όχημα έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έως 50 kW (στοιχείο που συναντάται συνήθως μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα) ή φόρτισης με συσκευή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως και 11 kW. Στην πρώτη περίπτωση η διαδικασία (για φόρτιση 100%) διαρκεί κάπου μισή ώρα, ενώ στην δεύτερη, που είναι προτιμότερη για χρήση νυχτερινού ρεύματος, χρειάζονται μερικές ώρες.

Σε πραγματικές συνθήκες η LEVC λέει ότι ένα VN5 θα μπορούσε να κάνει την 77 χιλιομέτρων διαδρομή μεταξύ του αεροδρομίου Heathrow και του κέντρου του Λονδίνου έξι φορές πριν χρειαστεί να ανεφοδιαστεί ή να φορτιστεί. Ήδη η εταιρία πραγματοποιεί δοκιμές με ειδικά διασκευασμένα σε βαν ταξί, σε συνεργασία με τα βασιλικά ταχυδρομεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Βασικός ανταγωνιστής του VN5 μπορεί να θεωρηθεί το Nissan e-NV200, η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του γνωστού βαν NV200 που είναι διαθέσιμο σε Ευρώπη και Ιαπωνία τόσο σε έκδοση κλειστού φορτηγού, όσο και σε έκδοση μεταφοράς επιβατών. Σημειώστε ότι το VN5 προσφέρεται με 5ετή γενική εγγύηση και 8ετή εγγύηση για την μπαταρία (η οποία σύμφωνα με την LEVC άντεξε δοκιμή 9.000 κύκλων, κάτι που αντιστοιχεί σε 15ετή χρήση, χάνοντας μόνο το 25% της χωρητικότητάς της) με όριο τα 240.000 χιλιόμετρα. Ενώ ιδιαίτερα μειωμένες είναι οι ανάγκες συντήρησης με το service να προβλέπεται κάθε 40.000 χιλιόμετρα.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ