“Collaborative parking” (συνεργατικό παρκάρισμα) είναι το όνομα της τεχνολογίας που δοκιμάζεται την εποχή αυτή στους δρόμους – και τα πάρκινγκ – του Milton Keynes, στο Ηνωμένο Βασίλειο και υπόσχεται να βάλει τέλος στο άγχος στρες της αναζήτησης θέσης στάθμευσης σε μεγάλα πάρκινγκ αυτοκινήτων.
 
Και αν αναρωτιέστε ποιος και γιατί χρειάζεται αυτή την τεχνολογία, έχετε υπόψη σας ότι σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford, οι οδηγοί χάνουν κατά μέσο όρο, πάνω από μία ημέρα από τη ζωή τους το χρόνο*, ψάχνοντας να παρκάρουν. Η νέα τεχνολογία έρχεται να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια, προσφέροντας ένα χάρτη των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης με πληροφορίες που λαμβάνει από τους αισθητήρες των οχημάτων, που βρίσκονται σε σταθμούς αυτοκινήτων (πάρκινγκ).

«Καταλαβαίνουμε πόσος πολύτιμος χρόνος χάνεται και πόσο άσκοπο στρες προκαλείται από την αναζήτηση χώρων στάθμευσης σε πόλεις και αστικά κέντρα γενικότερα» δήλωσε ο Christian Ress, supervisor, Automated Driving Europe, Ford Research & Advanced Engineering. «Το ‘collaborative parking’ που είναι υπό διερεύνηση, μας προσφέρει την ευκαιρία να επιστρέφουμε αυτό το χρόνο στους οδηγούς μας, βοηθώντας τους να απολαμβάνουν πιο ευχάριστα, πιο ξεκούραστα και πιο αποδοτικά τα ταξίδια.»

Η Ford είναι από του εταίρους του project που βρίσκονται πίσω από το “collaborative parking” και άλλες τεχνολογίες συνεργασίας οχήματος με υποδομή (vehicle to infrastructure) στο πλαίσιο του UK Autodrive project – ενός προγράμματος 20 εκατομμυρίων λιρών που χρηματοδοτεί η κυβέρνηση, και φέρνει τις τεχνολογίες αυτοδηγούμενων και συνδεδεμένων οχημάτων από την αγωνιστική πίστα στο δρόμο. Καθώς η ανεύρεση χώρων στάθμευσης στις πόλεις γίνεται όλο και πιο δύσκολη, υπάρχει ελπίδα ότι μία τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει.**

Το “Collaborative parking” λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες παρκαρίσματος των οχημάτων που χρησιμοποιούν το πάρκινγκ. Έτσι, ενημερώνει τον χάρτη που δείχνει ποιοι χώροι μπορεί να είναι ελεύθεροι –  μπορεί επίσης να συμπεριλάβει δεδομένα από τα συστήματα παρακολούθησης των ίδιων των σταθμών στάθμευσης. Στο παρελθόν, στο πλαίσιο του UK Autodrive, η Ford και οι εταίροι της έχουν παρουσιάσει συστήματα που προειδοποιούν πότε οχήματα έκτακτης ανάγκης χρειάζεται να προσπεράσουν, και πότε προπορευόμενα οχήματα που δεν φαίνονται – ίσως κρυμμένα μετά από στροφή – φρενάρουν ξαφνικά.
 
* Έρευνα στην οποία συμμετείχαν 2.039 άτομα από τη Βρετανία, στο διάστημα 9-12 Μαρτίου 2018
** https://www.theguardian.com/cities/2016/sep/27/cities-eliminating-car-pa...