Από την 1η Μαΐου του 2021, οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν στη διάθεσή τους μια νέα ετικέτα και ένα νέο σύστημα που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν καλύτερα πόσο καλά αποδίδουν τα ελαστικά, ειδικά σε σχέση με την απόδοση καυσίμου και το κράτημα στο υγρό έδαφος.

Ads

Η εισαγωγή του νέου συστήματος σχετίζεται με τη διαπίστωση οι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν γνωρίζουν τις σημαντικές διαφορές μεταξύ των ελαστικών με την υψηλότερη και χαμηλότερη βαθμολογία που εμφανίζονται στην απερχόμενη ετικέτα ελαστικών. Σύμφωνα με μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Ελαστικών και Καουτσούκ και του Ομίλου Lizeo, μόλις το 1% των ελαστικών στην αγορά έχουν βαθμολογία «Α» τόσο για απόδοση όσο και για κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Ενώ άλλοι παράγοντες οδηγούν στις χαμηλές πωλήσεις ελαστικών με την καλύτερη απόδοση, η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βαθμολογίες είναι πρωταρχικό μέλημα.

Προηγουμένως, η ετικέτα ήταν κολλημένη σε κάθε ελαστικό. Ωστόσο, ο πελάτης που επισκεπτόταν ένα κατάστημα σπάνια την έβλεπε, επειδή τα ελαστικά παίρνονταν συνήθως από την αποθήκη και τοποθετούνταν κατευθείαν στο όχημα ενώ ο πελάτης περίμενε στη ρεσεψιόν. Εάν η ετικέτα και οι επιλογές ελαστικών δεν είχαν συζητηθεί πριν ο πελάτης κάνει την επιλογή του, υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να φύγει χωρίς να έχει δει καθόλου την ετικέτα.

Ads

Ομοίως, οι πωλητές ενδέχεται να μην είχαν εύκολη πρόσβαση στις ετικέτες στους υπολογιστές τους για να δώσουν στον πελάτη αυτές τις πληροφορίες.

Η νέα ψηφιακή λύση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα.

Από την 1η Μαΐου, οι ετικέτες αξιολόγησης των ελαστικών θα διατίθενται στους εμπόρους λιανικής μέσω των υπολογιστών τους οι οποίοι θα είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν τις σχετικές πληροφορίες στους πελάτες. Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων που περιέχει τις βαθμολογίες κάθε ελαστικού που διατίθεται στην αγορά, οι οποίες θα καταστεούν προσβάσιμες στο κοινό.

Αναπόφευκτα, θα υπάρξει μια «ενδιάμεση» περίοδος έως ότου η παλιά ετικέτα εξαφανιστεί εντελώς. Όλα τα ελαστικά σε αποθήκες θα έχουν την παλιά ετικέτα και μέχρι να πωληθούν και να αντικατασταθούν οι πελάτες θα εξακολουθήσουν να βλέπουν την παλιά ετικέτα. Στην πράξη, οι πελάτες είναι πιθανό να δουν τις πληροφορίες της νέας σήμανσης των ελαστικών, ψηφιακά μέσω του καταστήματος λιανικής ή μέσω διαδικτύου.

Ο Stuart Jackson, Πρόεδρος της TyreSafe, δήλωσε:

«Ο βασικός στόχος της σήμανσης των ελαστικών είναι να βοηθήσει όσους επιλέγουν ένα ελαστικό να λάβουν μια απόφαση έχοντας σωστή πληροφόρηση. Υπάρχει ένας φόβος ότι οι ιδιοκτήτες συνήθως λαμβάνουν υπόψη μόνο το κόστος και δεν εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρχουν ελαστικά που είναι πιο κατάλληλα και προσφέρουν καλύτερη αξία, αλλά ίσως σε υψηλότερη τιμή.

Είναι προς το συμφέρον των ιδιοκτητών οχημάτων να ενημερωθούν για τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη νέα ετικέτα ελαστικών για να μειώσουν το κόστος του καυσίμου, καθώς και να βελτιώσουν την ασφάλειά τους».

Τι είναι το ίδιο με την προηγούμενη ετικέτα ελαστικών;

  • Η επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου, η απόδοση πέδησης στο βρεγμένο οδόστρωμα και το επίπεδο του θορύβου που παράγεται κατά την κύλιση του ελαστικού παραμένουν οι βασικές πληροφορίες της ετικέτας
  • Παρέχεται βαθμολογία για στοιχείο της απόδοσης

Τι διαφέρει στη νέα ετικέτα ελαστικών;

  • Ο αριθμός των αξιολογήσεων έχει μειωθεί σε πέντε, σύμφωνα με άλλα καταναλωτικά προϊόντα, όπως οι οικιακές συσκευές: «Το Α» είναι το καλύτερο, το «Ε» είναι το χειρότερο
  • Εάν το ελαστικό ταξινομείται ως κατάλληλο για χρήση στο χιόνι, θα έχει το σύμβολο των κορυφών των Άλπεων. Διατίθεται επίσης ένα σύμβολο για ελαστικά που ταξινομούνται ως κατάλληλα για πάγο (γνωστό ως «Nordic ελαστικά»)

Η TyreSafe, από την οποία προέρχονται οι παραπάνω πληροφορίες είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που δραστηριοποιείται στο Ηνωμένο Βασιλείο και ασχολείται με την ευαισθητοποίηση των οδηγών σχετικά με τη σημασία της σωστής συντήρησης των ελαστικών και τους κινδύνους ελαττωματικών και παράνομων ελαστικών.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ