Το τακτικό δελτίο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες: το  Σεπτέμβριο του 2016 είχαμε λιγότερες πωλήσεις σε σχέσεις με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ωστόσο στο σύνολό τους οι πωλήσεις από την αρχή του χρόνου έχουν αυξηθεί – και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι την ίδια περίοδο του 2015.

Ads

Αναμενόμενη ήταν η «συγκράτηση» των πωλήσεων το Σεπτέμβριο, εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, που σπεύδουν όμως να συμπληρώσουν ότι ο Οκτώβριος έχει ξεκινήσει δυνατά και αναμένεται τελικώς ότι η αγορά φέτος θα κλείσει στις 80.000 – 82.000 μονάδες, σημειώνοντας για τρίτη συνεχή φορά αύξηση, που φέτος θα είναι της τάξης του 10%. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι αύξηση είχαμε και το 2014, και το 2015, που φτάσαμε στις 76.000 πωλήσεις, από τις 58.000 της κατάρρευσης του 2012 – 2013.

Τι συμβαίνει λοιπόν στην αγορά του αυτοκινήτου; Εξετάζοντας τα δεδομένα του χώρου, η πρώτη επισήμανση έχει να κάνει με το νέο φορολογικό καθεστώς που φαίνεται να ωφέλησε τις πωλήσεις, με την μείωση των τιμών που επέφερε.  Ο λόγος; Το 90% των αυτοκινήτων, αυτά δηλαδή με λιανική κάτω από 20.000 ευρώ, βρέθηκαν να επιβαρύνονται με μικρότερο φόρο, οπότε στην πράξη ο αγοραστής με τη σειρά του είχε το όφελος της απόσυρσης, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει για «αποσυρόχαρτο».  Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο με λιανική γύρω στις 14.000 ευρώ, πληρώνει φόρους της τάξης των 400 ευρώ.

Αφού λοιπόν οι τιμές, στην πλειοψηφία των διαθέσιμων μοντέλων, είναι πλέον καλύτερες, τι φταίει που το Σεπτέμβριο είχαμε μειωμένη κίνηση στις εκθέσεις των εταιριών; Ενδεχομένως οι υποψήφιοι αγοραστές να επηρεάστηκαν από το γενικότερο κλίμα ή να αποφάσισαν να αναβάλλουν μια πιθανή αγορά ενόψει πληρωμής κάποιων λογαριασμών ή φόρων, που πιθανώς δεν είχαν προϋπολογίσει εγκαίρως.

Ads

Με βάση, τώρα, τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Σεπτέμβριο 2016 υπήρξαν μειωμένες κατά -10,3% ως προς το μήνα Σεπτέμβριο 2015.
Συνολικά, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,6% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015, παραμένοντας πάντως -71,1% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Στα καινούργια φορτηγά δεν παρατηρείται μεταβολή από τις αρχές του έτους (0,0%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν αύξηση κατά +11,3%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

image