Σπορ, υβριδικό, με κινητήρα στο κέντρο και οπωσδήποτε εντυπωσιακό: αυτό είναι το νέο NSX, το υπεραυτοκίνητο του πολυτελούς «παρακλαδιού» της Honda, που είκοσι πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του αρχικού μοντέλου, παρουσιάζεται στην έκδοση παραγωγής της επόμενης γενιάς του, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο Ντιτρόιτ -2015. Οι παραγγελίες για το νέο NSX, που εξελίχθηκε και παράγεται στις ΗΠΑ, θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι και οι παραδόσεις θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.

Ads

Το NSX επιχειρεί να ανατρέψει τις συμβατικές απόψεις για τα supercars – όπως συνέβη και με την πρώτη γενιά πριν από 25 χρόνια. Για το σκοπό αυτό έχει επιστρατευτεί μία εντελώς νέα κινητήρια μονάδα – ένας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75ο σε συνδυασμό με 9-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και Sport Hybrid System με τρεις ηλεκτροκινητήρες – ενσωματωμένη σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο ελαφρύ αμάξωμα πολλαπλών υλικών – καθώς και υλικά και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

image

Βασισμένη στη φιλοσοφία ενός “ανθρωποκεντρικού supercar” ενός αυτοκινήτου που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε όλες τις σχεδιαστικές παραμέτρους, η επόμενη γενιά NSX αξιοποιεί την προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο προσφέροντας άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Ads

«Δέσμευσή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα νέο NSX πιστό στην κληρονομιά του NSX, ένα υπεραυτοκίνητο που θα προσφέρει μία νέα οδηγική εμπειρία, όπου το κάθε στοιχείο του θα δηλώνει απόλυτο σεβασμό στον οδηγό,» δήλωσε ο Mike Accavitti, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του τομέα Acura. «Η ψυχή ενός αυτοκινήτου είναι η συναισθητική σχέση που δημιουργεί με τον οδηγό. Με το NSX, η σχέση αυτή θα είναι έντονη και άμεση.»

image

Για να χωρέσει σε διαμήκη διάταξη ο νέος V6 twin-turbo και το 9-τάχυτο κιβώτιο DCT, το όχημα παραγωγής αυξήθηκε σε μήκος (+76,2mm) και πλάτος (+25,4mm) ενώ η καμπίνα είναι ελαφρώς τραβηγμένη προς τα εμπρός, συγκριτικά με τις αναλογίες του NSX Concept που παρουσιάστηκε το 2012.

Κάθε λεπτομέρεια της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο την απόλυτη διαχείριση της ροής του αέρα με σκοπό αφενός την αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου την ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio.

image

Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 9-τάχυτο κιβώτιο DCT της Acura. Ο V6 χρησιμοποιεί συμπαγές σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9-τάχυτο κιβώτιο DCT υπόσχεται γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ άμεσης μετάδοσης που τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, υποστηρίζει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις αλλαγές σχέσεων. Οι εμπρός τροχοί του NSX κινούνται από δύο ανεξάρτητα υψηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν άμεση απόκριση και δυναμική κατανομή ροπής αριστερά-δεξιά.

Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής επιπλέον της βελτίωσης της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση “μηδενικής καθυστέρησης“ και απόκριση που μοιάζει να προβλέπει τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το διάσημο Nurburgring.
Όπως υπαγορεύει η παράδοση του NSX – του παγκοσμίως πρώτου πλήρως αλουμινένιου supercar – το νέο NSX υιοθετεί καινοτόμο σχεδίαση αμαξώματος πολλαπλών υλικών με παγκόσμιες πρωτιές στις εφαρμογές υλικών και τις διαδικασίες παραγωγής.

Το NSX χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή που χρησιμοποιεί επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).

Το NSX χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στο δρόμο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact™  – 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω – τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19×8.5 ιντσών μπροστά και 20×11 ιντσών πίσω. Δυναμικό και άμεσο φρενάρισμα διασφαλίζουν πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.

Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού  – σε τιμόνι, φρένο και γκάζι – σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την αξιόπιστη εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά όταν υπάρχουν τάσεις ολίσθησης και δυναμική ευστάθεια.

image

Το Integrated Dynamic System του NSX περιλαμβάνει προγράμματα Quiet, Sport, Sport+ και Track. Αυτά αλλάζουν τις ρυθμίσεις του κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου, του πλαισίου, καθώς και τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το οδηγικό περιβάλλον. Το Quiet mode επιτρέπει την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με χαμηλές ταχύτητες για σύντομο χρονικό διάστημα.

Η δυναμική απόκριση γίνεται όλο πιο έντονη με κάθε επόμενη αλλαγή προγράμματος, από Sport σε Sport+ mode και με αποκορύφωμα το Track mode, όπου το NSX ξεδιπλώνει όλες τις δυνατότητες επιδόσεών του. Το NSX περιλαμβάνει επίσης σύστημα ελέγχου εκκίνησης – launch control για άμεση απόκριση, στην οποία συμβάλλουν το κινητήρας και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Το NSX θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Ohio.