Επιθετικά κάνει την είσοδό του στην αγορά το Compass - που έρχεται να πλασαριστεί ως πολυτελές SUV και να καλύψει το κενό μεταξύ του Renegade και του Cherokee στη γκάμα της Jeep - έχοντας στη διάθεσή του 8 συνδυασμούς κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, αλλά και ένα οπλοστάσιο 70 ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Όλα αυτά προσφέρονται σε 50 άτοκες δόσεις, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ.

Ένας βενζινοκινητήρας, δύο πετρελαιοκινητήρες και δύο κιβώτια ταχυτήτων (9 σχέσεων αυτόματο και 6 σχέσεων χειροκίνητο) αποτελούν τη μηχανολογική «βάση» του νέου Jeep Compass που θα προσφέρεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και σε 4Χ4 εκδόσεις - και μάλιστα με δύο επιλογές συστημάτων μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς (κατά τα πρότυπα του Renegade, αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη μάρκα). Πρόκειται για τα “Jeep Active Drive” και “Jeep Active Drive Low”, με το δεύτερο να διαθέτει «κοντές» σχέσεις και να αυξάνει δραματικά τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Σημειώνουμε ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρονται είτε με βενζινοκινητήρα 170 ίππων είτε με δίλιτρο ντίζελ 140 ή 170 ίππων.

Συγκεκριμένα:

«Ο κινητήρας βενζίνης 1.4L MultiAir2 Turbo με Stop&Start, που αποδίδει 140 ίππους στις 5,000 στροφές και 230 Nm ροπής στις 1,750 στροφές σε συνδυασμό με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο θα εξοπλίζει την έκδοση 4Χ2 και ο 1.4L MultiAir2 Turbo με απόδοση 170 ίππων στις 5,500 στροφές και ροπή 250 Nm στις 2,500 στροφές σε συνδυασμό με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο τις εκδόσεις 4Χ4.»

Ενώ όσον αφορά τις επιλογές πετρελαιοκινητήρων:

«Οι εκδόσεις των κινητήρων diesel περιλαμβάνουν τον αποδοτικό 1.6L MultiJet II με Stop&Start, απόδοση 120 ίππων στις 3,750 στροφές και ροπή 320 Nm στις 1,750 στροφές, ο οποίος θα συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο στις εκδόσεις 4Χ2 και τον 2.0L MultiJet II με Stop&Start, απόδοσης 140 ίππων στις 4,000 στροφές (με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο) ή 140 ίππων στις 3,750 στροφές με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Και οι δύο, παράγουν 350 Nm ροπής στις 1,750 στροφές και τοποθετούνται στις εκδόσεις 4Χ4.»

«H πιο ισχυρή εκδοχή του 2.0L MultiJet II with Stop&Start – με απόδοση 170 ίππων σε συνδυασμό με το 9τάχυτο κιβώτιο αυτόματο ταχυτήτων και σύστημα 4Χ4 (με λειτουργία low range στο Trailhawk) ολοκληρώνει τις εκδόσεις diesel.»

Όσον αφορά τώρα το κομμάτι του ηλεκτρονικού οπλοστασίου για το οποίο κάναμε λόγο ευθύς εξαρχής, περισσότερα από 70 είναι τα εξελιγμένα συστήματα που συνοδεύουν (ανάλογα φυσικά με την έκδοση) το νέο μοντέλο της Jeep. Μεταξύ άλλων:

«Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning-Plus), Σύστημα διατήρησης πορείας (LaneSense Departure Warning-Plus), Προειδοποίηση νεκρού σημείου (Blind-spot Monitoring) και παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση (Rear Cross Path detection), Κάμερα οπισθοπορείας με ενεργές γραμμές πορείας (ParkView), Σύστημα αυτόματης στάθμευσης (Automated Parallel and Perpendicular Park assist), Adaptive Cruise Control, Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) με σύστημα αποφυγής ανατροπής (ERM)». 

Κατά τα άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο (με μήκος 4394, πλάτος 1819, ύψος 1624-1638 mm και πορτμπαγκάζ 368 έως 438 λίτρων, ανάλογα με την επιλογή ρεζέρβας ή κιτ επισκευής τροχού) με καλή ποιότητα κατασκευής και ενδιαφέρουσες δυνατότητες εξατομίκευσης. Είναι μάλιστα εφοδιασμένο με 4ης γενιάς συστήματα Uconnect με πληθώρα δυνατοτήτων σε τομείς hands-free επικοινωνίας, διασκέδασης και πλοήγησης.

Κλείνοντας, σημειώνουμε ότι η Jeep ποντάρει πολλά στο νέο Compass, αφού θα της επιτρέψει να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία των λεγόμενων Compact SUV (ή αν θέλετε μικρομεσαίων SUV), η οποία δείχνει τάσεις ανάπτυξης και αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% παγκοσμίως μέχρι το 2020, φτάνοντας τις 7,5 εκατομμύρια μονάδες. Στην Ευρωπαϊκή αγορά, οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία φτάνουν σήμερα το 1,6 εκατ. μονάδες, αναμένεται δε να αυξηθούν στα 2,0 εκατ. μονάδες μέχρι το 2020.