Μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση του εντελώς νέου Peugeot 2008, με τα τρία πιο “φρέσκα” B-SUV της αγοράς, δηλαδή το Ford Puma, Nissan Juke και Renault Captur, στο φόντο μιας ιδαίτερα δυναμικής κατηγορίας της αγοράς.

Ads

Με διαστάσεις και χώρους που τους επιτρέπουν να ανταγωνίζονται ευθέως τα αυτοκίνητα της πάλαι ποτέ κραταιάς μικρομεσαίας κατηγορίας (segment-C) τα SUV και crossover μοντέλα της θεωρητικά μικρότερης κατηγορίας (segment B-SUV) κατάφεραν το 2019 να κατακτήσουν το 12,74% της αγοράς, με 14.537 κομμάτια, που κατανέμονται ανά κατασκευαστή με βάση τον πίνακα που παραθέτουμε. Ήταν γενικώς μια αρκετά καλή χρονιά για την αγορά του αυτοκινήτου που μέχρι την εμφάνιση του κορωνοϊού έδειχνε να ανεβαίνει κάθε χρόνο αργά, αλλά σταθερά, φτάνοντας πέρυσι τις 114.109 ταξινομήσεις.

Έχουν λοιπόν ήδη κατακτήσει ένα σημαντικό της αγοράς – αν και το θέμα δεν είναι που έφτασαν πέρυσι τα B-SUV, αλλά το που μπορούν να φτάσουν. Και στο σημείο αυτό μπορεί κανείς να παραθέσει τις πωλήσεις της κατηγορίας B-SUV πριν από 2 μόλις χρόνια, το 2017, όταν για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) δημιούργησε υποκατηγορίες SUV σε όλα τα μέχρι και το 2016 υπάρχοντα segments. Λοιπόν, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις στην B-SUV κατηγορία έφτασαν τότε τις μόλις 6.019, ποσότητα που αντιστοιχούσε στο 6,83% του συνόλου των πωλήσεων.

Δείτε φωτογραφίες και αναλυτική περιγραφή κάνοντας κλικ εδώ

Ads

Το πού πηγαίνει η αγορά είναι προφανές, εμείς οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι με αφορμή την αναλυτική δοκιμή του νεοφερμένου Peugeot 2008, επιχειρούμε μια μίνι παράθεση/σύγκριση του μοντέλου αυτού με τα τρία πιο «φρέσκα» SUV της ελληνικής αγοράς. Στον πίνακα των πωλήσεων βλέπετε σχεδόν το σύνολο της κατηγορίας, αλλά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν μπορούν να θεωρηθούν όλα αυτά τα μοντέλα ανταγωνιστικά μεταξύ τους (πχ. δεν έχει κανένα νόημα να συγκρίνεις ένα Audi Q2 με ένα Dacia Sandero, καθώς απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό)

Αντιθέτως τα τρία «δικά μας» μικρά SUV, δηλαδή το Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV, το Nissan Juke 1.0 DIG-T 6MT και το Renault Captur 1.3 TCe 130hp είναι σαφέστατα ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά και με τo Peugeot 2008 1.2 Puretech S&S 130.

H απάντηση στην ερώτηση τί επιλέγει κανείς επιδέχεται πολλές απαντήσεις, καθώς και στις τέσσερις περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εξαιρετικά αξιόλογα αυτοκίνητα χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Αναμφίβολα το Nissan Juke δίνει τη δυνατότητα να «μπεις» στην κατηγορία με λιγότερα χρήματα, το Renault Captur επιχειρεί να επιβεβαιώσει ότι είναι «πιο αυτοκίνητο» από τ’ άλλα, το Ford Puma δεν μπορεί παρά να επικεντρωθεί στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και στον πλούσιο εξοπλισμό, ενώ το Peugeot 2008 καταφέρνει να είναι ταυτοχρόνως διασκεδαστικό, αλλά και εξαιρετικά ισορροπημένο.

Δείτε φωτογραφίες και αναλυτική περιγραφή κάνοντας κλικ εδώ