Στις αρχές του 2018 θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το ολοκαίνουριο Nissan Leaf, ένα μοντέλο το οποίο οι Ιάπωνες θέλουν να λανσάρουν ως το πιο προηγμένο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και για αυτό το εφοδίασαν μεταξύ άλλο με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης (ProPILOT). 

Αν κάτι σας θυμίζει το νέο Nissan Leaf δεν κάνετε λάθος. Η χαρακτηριστική μάσκα V-motion παραπέμπει στο Micra που μόλις λανσαρίστηκε (και δευτερευόντως σε Qashqai και Pulsar), ενώ όπως μαθαίνουμε η σχεδίαση στο σύνολό της είναι εμπνευσμένη από το IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, το 2015. 

Πριν πούμε πάντως οτιδήποτε άλλο να θυμίσουμε ότι το νέο LEAF αντικαθιστά επάξια το μοντέλο πρώτης γενιάς, που κατάφερε να γίνει το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως, με  περισσότερες από 283.000 πωλήσεις από το 2010, που λανσαρίστηκε το αυτοκίνητο, μέχρι σήμερα.

Στα high tech αξεσουάρ με τα οποία θα είναι εφοδιασμένη η δεύτερη γενιά του Nissan Leaf είχαμε ήδη, σε κάποιο βαθμό, αναφερθεί στο παρελθόν. Η αποκάλυψη της τελικής μορφής του νέου μοντέλου από τους Ιάπωνες μας δίνει την ευκαιρία να θυμηθούμε τόσο το e-Pedal, που επιτρέπει στον οδηγό του να οδηγεί και να φρενάρει με έναν εντελώς νέο τρόπο (χωρίς πεντάλ φρένου), την εξέλιξη της αυτόνομης τεχνολογίας κίνησης, όπως το ProPILOT Park, αλλά και τη δυνατότητα αμφίδρομης σύνδεσης (και τροφοδοσίας) στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Σημειώνουμε ότι το σύστημα ProPILOT χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια  οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας την οδήγηση ευκολότερη και αφήνοντας τον οδηγό να χαλαρώσει, ενώ το  ProPILOT Park αναλαμβάνει τον έλεγχο όχι μόνο του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και του γκαζιού και του φρένου για εντελώς αυτόματο παρκάρισμα. 

Τέλος, το e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να εκκινήσουν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματήσουν απλά ρυθμίζοντας το πάτημα στο πεντάλ γκαζιού (όταν το πεντάλ είναι πλήρως ελεύθερο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με τα φρένα φέρνουν σταδιακά το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση). Υπάρχει βέβαια και συμβατικό πεντάλ φρένου, που χρησιμοποιείται όμως μόνο σε έκτακτες καταστάσεις.

Η πλέον χαρακτηριστική βελτίωση πάντως που συναντάμε στο νέο Leaf είναι η εντυπωσιακή αύξηση της  αυτονομίας, που τώρα φτάνει τα 378 χλμ* με μία μόνο φόρτιση. «Υπεύθυνο» για την επίδοση αυτή είναι το νέο σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος “e-powertrain”, με ισχύ 110 kW και ροπή που έχει αυξηθεί στα 320 Nm, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επιτάχυνσης. Βελτιωμένα είναι και τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Για εκείνους πάντως που επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία για το νέο τους LEAF,  η Nissan θα λανσάρει μια έκδοση με αυξημένη ισχύ κινητήρα και χωρητικότητα μπαταρίας στα τέλη του 2018. Αυτή η έκδοση θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία, ανάλογα με τις ανάγκες οδήγησης.