Το 600ο ηλεκτρικό λεωφορείο των αστικών συγκοινωνιών της Μόσχας, προϊόν του GAZ Group είναι γεγονός. Πρόκειται για εκπρόσωπο της τρίτης γενιάς λεωφορείων μηδενικών ρύπων που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα της Ρωσίας, η οποία διαθέτει μια σειρά επιπλέον χαρακτηριστικά, τα οποία προστέθηκαν στα οχήματα με βάση τις επιθυμίες και τις ανάγκες τόσο των επιβατών, όσο και των οδηγών.

Ads

Το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο διαθέτει βελτιωμένο σύστημα κλιματισμού, θερμικές αεροκουρτίνες για πόρτες και πλαϊνά παράθυρα, πιο ανθεκτικό στη φθορά κάλυμμα δαπέδου, κάμερες πανοραμικής θέασης του περιβάλλοντος χώρου για τον οδηγό, αλλά και ένα αυτοματοποιημένο σύστημα μέτρησης επιβατών.

Ήδη σε 33 δρομολόγια, τα φιλικά προς το περιβάλλον ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν αντικαταστήσει τα λεωφορεία ντίζελ, ενώ τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται στην πόλη από ηλεκτρικά λεωφορεία είναι συνολικά 42. Μέχρι το τέλος του 2023, η Μόσχα θα λάβει περίπου 2.300 ηλεκτρικά λεωφορεία. Μαζί με τα τραμ, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα πραγματοποιούν περίπου το 40% των επίγειων μεταφορών επιβατών. Ενώ μετά το 2030, όλες οι μεταφορές θα είναι «πράσινες» – φιλικές προς το περιβάλλον.

Σημειώστε ότι στην ιστοσελίδα του οργανισμού συγκοινωνιών της Μόσχας υπάρχουν ουκ ολίγες ανακοινώσεις για την είσοδο στην κυκλοφορία και άλλων ηλεκτρικών λεωφορείων. Γεγονός όχι άσχετο με την πρωτιά που κατέχει η μεγάλη αυτή πόλη, ως η πρωτεύουσα με τα περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ευρώπη.

Ads

Θυμίζουμε ότι στη Μόσχα κυκλοφορούν δύο τύποι λεωφορείων, που μοιάζουν όμως πολύ, τόσο ως προς την εξωτερική τους εμφάνιση, όσο και ως προς την τεχνολογία και τα χαρακτηριστικά τους. Τα δύο αυτά μοντέλα κατασκευάζουν από τη μια ο γνωστός κατασκευαστής φορτηγών ΚΑΜΑΖ από την άλλη η αυτοκινητοβιομηχανία GAZ, γνωστή στο ευρύ κοινό για τα περίφημα Volga – τις «Μερσεντές» του υπαρκτού σοσιαλισμού. Πρόκειται για τα KAMAZ 6282 και τα LIAZ 6274 (η LIAZ, μεγάλος κατασκευαστής λεωφορείων από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, είναι θυγατρική της GAZ).

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ