Με στόχο τη δημιουργία μιας θετικής λειτουργικής ταμειακής ροής μέχρι το 2020 και την επίτευξη λειτουργικού περιθωρίου 2% μέχρι το 2020 και 6% μέχρι το 2026 – στη βάση ενός νέου πλάνο ανάπτυξης που παρουσιαστεί σε 100 ημέρες – οριστικοποιήθηκε η πώλησης της Opel από τη General Motors στην PSA (Peugeot-Citroen). Το μερίδιο αγοράς του διευρυμένου γκρουπ PSA, που γίνεται πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, φτάνει τώρα περίπου το 17%.

Ads

«Θα υποστηρίξουμε την επιστροφή των στην κερδοφορία και στοχεύουμε να εγκαινιάσουμε μαζί νέα σημεία αναφοράς στη βιομηχανία» δήλωσε ο Πρόεδρος Δ.Σ. της PSA, Carlos Tavares, καθώς η συνεργασία μεταξύ Opel – Vauxhall από τη μια και Peugeot – Citroen – DS από την άλλη αναμένεται να αποφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας και συνέργειες στα τμήματα προμηθειών, παραγωγής και R&D ύψους 1,7 δισεκ. ευρώ, με τρέχουσες ισοτιμίες.

Η PSA και η Opel/Vauxhall συνεργάζονται από το 2012. Η συνεργασία περιλαμβάνει μέχρι τώρα τέσσερα οχήματα της Opel. Το πρώτο μοντέλο, το Opel Crossland X, διατίθεται στα καταστήματα των διανομέων από τα τέλη Ιουνίου. Το Opel Grandland X SUV στην αμέσως ανώτερη κατηγορία ακολουθεί το φθινόπωρο. Ο διάδοχος του ελαφρού επαγγελματικού οχήματος Opel Combo αναμένεται στην αγορά του χρόνου, ενώ από το  2019 θα λανσαριστεί η επόμενη γενιά του Opel Corsa.

Η Opel/Vauxhall και το Groupe PSA θα συνεχίσουν τη συνεργασία με τη General Motors στο μέλλον. Πέρα από την εξέλιξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, τα εργοστάσια της Opel θα εξακολουθήσουν να παράγουν οχήματα για τις μάρκες της GM, Buick και Holden.

Ads

Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία εξαγοράς των Ευρωπαϊκών Χρηματοοικονομικών Δραστηριοτήτων της GM Financial, που βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης από διάφορες ρυθμιστικές αρχές και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Τέλος, όπως, είναι αναμενόμενο σε τέτοιες περιπτώσεις, ανακοινώθηκαν και σημαντικές αλλαγές στην ηγεσία της Opel από τον «φρέσκο» CEO της εταιρίας, Michael Lohscheller:

  • Ο Christian Müller, προηγουμένως Αντιπρόεδρος Global Propulsion Systems (Παγκόσμιων Συστημάτων Κίνησης) – Europe και στέλεχος της Opel από το 1996, διαδέχεται τον William F. Bertagni στη θέση του Αντιπροέδρου Engineering (Μηχανολογίας). Πρόκειται να ενσωματώσει τους τομείς μηχανολογίας και συστημάτων κίνησης σε ένα τμήμα.
  • Ο Rémi Girardon, προηγουμένως Ανώτερος Αντιπρόεδρος Group Industrial Strategy (Βιομηχανικής Στρατηγικής Ομίλου) του Groupe PSA, διαδέχεται τον Philip R. Kienle ως Αντιπρόεδρος Manufacturing (Παραγωγής).
  • Ο Philippe de Rovira, προηγουμένως Group Controller (Επόπτης Ομίλου) του Groupe PSA, γίνεται ο νέος CFO της Opel, διαδεχόμενος τον Michael Lohscheller.
  • Η Michelle Wen, Group Supply Chain Management Network Director (Διευθύντρια Δικτύου Διοίκησης Αλυσίδας Προμηθευτών) της Vodafone Procurement, πλαισιώνει την ομάδα διοίκησης της Opel, με ισχύ από 1ης Σεπτεμβρίου, αντικαθιστώντας την Katherine Worthen, σημερινή Αντιπρόεδρο Προμηθειών & Αλυσίδας Προμηθευτών. Όλες οι υπόλοιπες αλλαγές έχουν άμεση ισχύ.

Στην Κεντρική Φωτό: Ο CEO της Opel Michael Lohscheller και CEO του PSA Group, Carlos Tavares (δεξιά) δίνουν συμβολικά τα χέρια εμπρός από το νέο Opel Insignia