Αλλαγές με οικολογικό πρόσημο για το επιβατικό βαν (ή αν θέλετε: όχημα μεταφοράς προσωπικού) Tourneo Custom της Ford, που τώρα εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 2.0L EcoBlue diesel με ισχύ 185 ίππων και ροπή 415 Nm, ο οποίος προσφέρει στο Ford Tourneo Custom βελτιωμένη κατανάλωση έως και 6%. Το αναβαθμισμένο Tourneo Custom θα είναι επίσης το πρώτο όχημα στην κατηγορία του με ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBlue Hybrid 48-volt που προσφέρει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 3%, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, με αυξημένο όφελος σε συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη.

Ads

Και επειδή τέτοιου είδους αυτοκίνητα δικαιούνται να διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα στοιχεία για την εξυπηρέτηση των επιβατών τους, το Ford Tourneo Custom διαθέτει ενσωματωμένο modem FordPass Connect που μετατρέπει το όχημα σε Wi-Fi hotspot για τη σύνδεση έως και 10 συσκευών. Τέλος οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού να περιλαμβάνουν τώρα τα Active Park Assist και Lane-Keeping Aid.

Σε σχέση τώρα με το τεχνικό υπόβαθρο των αλλαγών, το σχετικό δελτίο τύπου της Ford αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Οι βελτιώσεις στον προηγμένο κινητήρα 2.0L EcoBlue diesel της Ford περιλαμβάνουν αναβάθμιση του υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας ώστε να επιτυγχάνεται υψηλότερη ροπή σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Την ίδια στιγμή, ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου που αυξάνει τη μέγιστη πίεση στα 2.200 bar συμβάλλει στην πιο αποδοτική καύση του μίγματος. Για μείωση των τριβών στα κινούμενα μέρη του κινητήρα, τα νέα, ατσάλινα έμβολα διαθέτουν διαφορετικό σχεδιασμό συγκριτικά με τα αντίστοιχα από χυτό αλουμίνιο της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, μια αντλία λαδιού μεταβλητής ροής έρχεται να μειώσει τις απώλειες ισχύος προσαρμόζοντας την τροφοδοσία λαδιού στις ανάγκες του κινητήρα.
 
Ο κινητήρας πετυχαίνει βελτίωση απόδοσης έως 6%* σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), ενώ συμμορφώνεται με τα τελευταία, αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6. Επιπλέον της νέας έκδοσης των 185 ίππων, ο κινητήρας 2.0L EcoBlue διατίθεται επίσης σε εκδόσεις με ισχύ 130 και 105 ίππων.
 
Η νέα, ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBlue Hybrid 48-volt, η οποία διατίθεται επιλεκτικά σε ορισμένες εκδόσεις που εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο, έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα την καλύτερη απόδοση. Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη επιτρέποντας αφενός την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, αφετέρου τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή επιπλέον ροπής στον κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία ορισμένων περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
 
Η προηγμένη τεχνολογία Auto Start-Stop του EcoBlue Hybrid λειτουργεί στις περισσότερες των περιπτώσεων, όπως, για παράδειγμα, όταν το όχημα είναι σταματημένο με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει για να σταματήσει. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα ρολαρίσματος στην οποία λειτουργεί το Auto Start-Stop, επιλέγοντας τα 12 km/h, 16 km/h ή 20 km/h.»

Ads