Μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε στην Κρατική Σχολή Χορού πριν λίγους μήνες με αφορμή  την αποβολή σπουδαστριών με τρόπο ο οποίος δεν συνάδει με το ισχύον νομικό πλαίσιο όπως καταγγέλλουν οι σπουδάστριες. Σύμφωνα με την καταγγελία μητέρας σπουδάστριας που φέρνει στο φως σήμερα το Τvxs.gr, η διευθύντρια της σχολής αποβάλλει σπουδάστριες χωρίς να τους δίνει τη δυνατότητα να επανεξεταστούν παρουσία του ΔΣ το οποίο και αγνοεί αποκλείοντάς το,  παραβιάζοντας το καταστατικό.

Ads

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, σύμφωνα με την παρακάτω καταγγελία , η διευθύντρια ζήτησε να υπογράψουν οι σπουδάστριες έγγραφο ότι αποχωρούν  οικειοθελώς. Όταν μάλιστα εκείνες οργανώθηκαν για να αναζητήσουν τα δικαιώματά τους σύμφωνα με το νόμο , η κα Βερέμη σχολίασε πως δεν έχουν καμία δουλειά να συναντιούνται τα έτη και να συζητάνε για θέματα λειτουργίας της σχολής, διότι δεν μπορεί να επιτρέψει για την ΚΣΟΤ, να παρουσιάσει εικόνα όπως  άλλα ΑΕΙ της χώρας, όπου οι φοιτητές τες κάνουν συνελεύσεις, διαμαρτύρονται και προβαίνουν σε καταλήψεις!!

Οι σπουδάστριες περιγράφουν ένα περιβάλλον που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αφήγηση μίας εξ’ αυτών η οποία αποβλήθηκε τη χρονιά που πέθανε η μητέρα της . Η κα Παπάλη εξηγεί πως αντιμετωπίστηκε από τη διεύθυνση “…όταν ξέσπασε σε κλάματα μετά την ανακοίνωση της αποβολής της μιλώντας  για το προσωπικό της δράμα,  η διευθύντρια της σχολής, αναφώνησε με χαρακτηριστική άνεση άλλα και “ανακολουθία νοήματος”, ότι …. “γι’ αυτόν τον λόγο  (τον θάνατο δηλ. ), σκέφτηκαν ότι δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει και έτσι την απάλλαξαν  επιδεικνύοντας  μεγαλοκαρδία.”

Οι καταγγελίες αυτές που δημοσιεύουμε σήμερα περιγράφουν στρατιωτικού χαρακτήρα καψόνια, επικίνδυνες αυθαιρεσίες καταπάτηση των δικαιωμάτων των σπουδαστριών αλλά και ένα νοσηρό κλίμα αυταρχισμού στα όρια της ψυχολογικής κακοποίησης κι όλα αυτά αφορούν στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης.

Ads

Είναι η πρώτη φορά που οι ίδιες οι σπουδάστριες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και οι επιστολές -καταγγελίες έφτασαν ήδη στη νέα υπουργό.

Ακολουθεί ολόκληρη η καταγγελία όπως έφθασε στο γραφείο της κας Κονιόρδου:

«Αθήνα  14/11/2016

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Της Βασιλικής Παπάλη του Δημητρίου, κατοίκου Ελληνικού

ΠΡΟΣ

  • Το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως εκπροσωπείται νόμιμα από την κα Υπουργό,
  • Το Διοικητικο Συμβουλιο της ΚΣΟΤ
  • Την Διεύθυνση της ΚΣΟΤ
  • Τον Σύλλογο των Σπουδαστριών, Σπουδαστών της ΚΣΟΤ
  • Τον Σύλλογο Γονέων κ Κηδεμόνων της ΚΣΟΤ
  • Τον Σύλλογο φίλων της ΚΣΟΤ

Με την παρούσα καταγγέλλω ως μη νόμιμη  και καταχρηστική  την αποβολή της κόρης μου Μαρίας -Λήδας Παπάλη Οικονομοπούλου από το 1ο έτος του επαγγελματικού τμήματος της ΚΣΟΤ.

Με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι ο τρόπος αποβολής της, μετά από έρευνα νόμων και κανονισμών που αναγκάστηκα λόγω του γεγονότος να κάνω,  ουδόλως συνάδει με το ισχύον νομικό πλαίσιο, καθώς η διεύθυνση της σχολής από κοινού  με τους καθηγητές, δεν συνεργάζονται με το διοικητικό συμβούλιο, αγνοούν πλήρως την παρουσία του, και αποβάλλουν σπουδαστές χωρίς να τους επανεξετάσουν, παρουσία του ΔΣ-  όπως υποχρεούνται από τον νόμο.

Ο νόμος είναι σαφής , ως προς τον τρόπο λειτουργίας και ορίζει ότι υποχρεούται η διεύθυνση της Σχολής:
1) να αναρτήσει πίνακες βαθμολόγησης, μετά το πέρας των εξετάσεων,
2) να αναρτήσει Πρόγραμμα επανεξέτασης.

Δεν αναρτήθηκαν όμως ποτέ πίνακες βαθμολόγησης ούτε και πρόγραμμα  επανεξέτασης στην καταγγελλόμενη περίπτωση.

Αντιθέτως μετά το τέλος του καλοκαιριού, η κόρη μου κ άλλοι δυο σπουδαστές του πρώτου έτους, κλήθηκαν τηλεφωνικά στις 5 /9/2016 να παρουσιαστούν και να μιλήσουν με την διευθύντρια της Σχολής «κατ’ ιδίαν».

Στην κατ΄ιδίαν εκάστη συνάντηση ανακοινώθηκε, στις μεν σπουδάστριες η οριστική αποβολή τους από την Σχολή, στον δε σπουδαστή η καθήλωση του, για δεύτερη χρόνια στο πρώτο έτος.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς λειτουργίας της Σχολής, αν δεν υφίσταται πειθαρχικό ζήτημα,  η ζήτημα απουσιών για τις σπουδάστριες- σπουδαστές της σχολής – όπου πάλι δικαιούται αλλά και υποχρεούται να εγκρίνει το ΔΣ- δεν γεννάται ζήτημα αποβολής από την ΚΣΟΤ, όπως άλλωστε συμβαίνει κ σε όλα τα Ανώτερα κ Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και μάλιστα χωρίς καμία αναφορά στο ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ  δικαίωμα επανεξέτασης των σπουδαστών, πρακτική την οποία ακολούθησε η κα Βερέμη για τους τρεις σπουδαστές του πρώτου έτους, για τους οποίους έλαβα γνώση.

Επίσης καταγγέλλω ενώπιον παντός υπευθύνου, ότι η διεύθυνση της σχολής ζήτησε από αποβληθείσα  από το πρώτο έτος, προκειμένου να της δοθεί αποδεικτικό σπουδών του πρώτου έτους,  να υπογράψει έγγραφο ότι αποχωρεί ο ι κ ε ι ο θ ε λ ω ς  ως πράξη την οποία ενήργησε η σπουδάστρια χωρίς να γνωρίζει την παρανομία που διαπράττει η Διεύθυνση!!!

Ερωτώ: Με ποιο δικαίωμα η διεύθυνση  ζητά τέτοιες υπογραφές  από τους σπουδαστές που αποβάλλει χωρίς να τους γνωστοποιεί το νόμιμο δικαίωμα τους για επανεξέταση.

Η δε κόρη μου δεν πήγε ποτέ να παραλάβει το αποδεικτικό παρακολούθησης του πρώτου έτους.

Οταν ωμός ζήτησε να δει την βαθμολογία της, η διευθύντρια της Σχολής απάντησε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ, ότι δεν έχει βγει ακόμη. Οι βαθμοί τής εστάλησαν κάποιες μέρες αργότερα, κ εγείρουν την εύλογη απορία, με ποιο τρόπο αποφασίστηκε η αποπομπή της σπουδάστριας χωρίς η διευθύντρια κ το ΔΣ να έχουν βαθμολογίες που έπρεπε μάλιστα να αναρτηθούν, κ μάλιστα τρεις μήνες μετά τις προαγωγικές εξετάσεις. Ο δε χρόνος της κοινοποίησης της κρίσης καθηγητών κ διεύθυνσης δεν αφήνει κανένα περιθώριο στους σπουδαστές για προγραμματισμό των κινήσεων τους ώστε να μην χάσουν το διδακτικό έτος σε σχολές της Ελλάδας η του εξωτερικού.

Αλλά αυτά ΠΡΟΦΑΝΩΣ  αποτελούν «ψιλά γράμματα» για τους ιθύνοντες.

Θα ήθελα να αναφερθώ κ στο ιστορικό φοίτησης της κόρης μου στην ΚΣΟΤ γιατί αποτελεί case study:

Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις επελέγη  το 2005, σε ηλικία 8 ετών, στο φυτώριο της ΚΣΟΤ, μαζί με περίπου 50 παιδιά ακόμα, όπου και  παρέμεινε για 10 χρόνια μέχρι την αποφοίτηση της από το Λύκειο.

Μοναδική μαθήτρια των προ επαγγελματικών τμημάτων του φυτώριου, που δεν έφυγε οικειοθελώς ,η που δεν αποβλήθηκε από την Σχολή.

Στη συνέχεια έδωσε εισαγωγικές εξετάσεις στο επαγγελματικό τμήμα, τον Σεπτέμβρη του 2015, ανάμεσα σε περίπου 350 χορευτές κ εισήχθη ανάμεσα σε 26 συσπουδαστές της. Αυτη η πορεία δεν μέτρησε καθόλου για τους καθηγητές της όταν μέσα στο πρώτο έτος , παρουσίασε κάμψη των προσπαθειών της, και απέκρυψαν το δικαίωμα της για επανεξέταση.

Σημειωτέον ότι ο πατέρας της σπουδάστριας υπέστη βαρύτατο εγκεφαλικό την χρονιά της αποφοίτησης της από το Λύκειο,κ τις εισαγωγικές εξετάσεις και όπως ο πιο ανίδεος μπορεί να καταλάβει είχε επιπτώσεις στην ψυχολογία και την απόδοση της κόρης μου.. Αυτά όμως δεν φαίνεται να έχουν καμία θέση στον κώδικα ηθικής των κρατούντων σ’ αυτή τη Σχολη. Γι ‘ αυτό κ δεν ενημερώνονται για σοβαρότατα προβλήματα της ζωής των σπουδαστών.

Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί ακόμα, η ιστορία μιας σπουδάστριας η οποία αποχαιρέτησε από την ζωή την μητέρα της λίγες μέρες πριν της ανακοινωθεί η αποπομπή της από την ΚΣΟΤ. Φυσικά η σπουδάστρια ούτε διανοήθηκε σε ολόκληρη τη χρόνια φοίτησης της όπου δοκιμαζόταν σοβαρότατα λόγω της ασθένειας της μητέρας της, να μοιραστεί κάτι στους καθηγητές της. Αλλα και όταν ξέσπασε σε κλάματα μετά την ανακοίνωση της αποβολής της μιλώντας  για το προσωπικό της δράμα,  η διευθύντρια της σχολής, αναφώνησε με χαρακτηριστική άνεση άλλα κ “ανακολουθία νοήματος”, ότι γι’ ‘΄αυτό (τον θάνατο δηλ. ),  σκέφτηκαν ότι δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει και έτσι την απάλλαξαν  επιδεικνύοντας  μεγαλοκαρδία.

‘Οπως επίσης με μεγαλοκαρδία (!!!!!…..) της χορήγησαν το πιστοποιητικό του πρώτου έτους αφού προηγουμένως αυτή πιεσθείσα πλαγίως αναγκάστηκε να υπογράψει ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ  δήλωση οικειοθελούς αποχώρησης!!!

«Αιδώς Αργειοι»!!!

Παρατηρείται  λοιπόν εκτός από δημοκρατικό έλλειμμα κ ανθρωπιστικό έλλειμμα, από την πλευρά καθηγητών κ διεύθυνσης.

Και εν προκειμένω,  με την ιδιότητα μου της ψυχοθεραπεύτριας, να σημειώσω κ να καταγγείλω επίσης την αντιπαιδαγωγική  κ αυταρχική συμπεριφορά των διδασκόντων συνολικά στο φυτώριο, σε παιδιά κ εφήβους. Η αντιμετώπιση θυμίζει στρατιωτική Σχολή, ενηλίκων βεβαίως.

Η αντιμετώπιση των μικρών μαθητριών -μαθητών του φυτωρίου, από την πλευρά των διδασκόντων, διακρίνεται από μια παρωχημένη “φόρμα” αυστηρότητας και ψυχρότητας, προς ένα σύνολο (τάξη) που πρέπει να “εκτελεί” τα παραγγέλματα, όπως ένα στρατιωτικό άγημα, τα παραγγέλματα του διοικητή του.

Η έλλειψη προσοχής στην ιδιαιτερότητα κάθε παιδιού, όπως συνιστάται από την σύγχρονη παιδαγωγική, είναι χαρακτηριστική.

Γίνεται δε φανερή στα μάτια οποιουδήποτε γονέα στα “ανοιχτά μαθήματα”, όπου η έκφραση στα παιδικά πρόσωπα, καταδεικνύει άγχος, θλίψη, πίεση, φόβο. Πουθενά χαρά ,και έμπνευση. Φυσικά όπως πάντα και παντού υπήρξαν εξαιρέσεις.

Υπήρξαν διδάσκουσες που φαινόταν να αγαπάνε και τη δουλειά τους κ τα παιδιά. Ολοι όμως,  φαίνονταν πολύ πιεσμένοι, η καταπιεσμένοι, αυστηροί και θλιμμένοι.

Στον κάθε καλόπιστο τρίτο που αντιλαμβάνεται την ύπαρξη των προβλημάτων που ακροθιγώς περιγράφω στην επιστολή μου γεννώνται αναπόφευκτα και μοιραία στοιχειώδη ερωτήματα, όπως

  • Με ποια κριτήρια άραγε επιλέγονται;
  • Μονιμοποιούνται στις θέσεις τους σαν δημόσιοι υπάλληλοι;
  • Πως είναι οι ίδιοι τόσα χρόνια;
  • Προκηρύσσονται θέσεις κατά καιρούς για την ανανέωση του δυναμικού της σχολής;
  • Παρακολουθούν ποτέ σεμινάρια που να τους εξελίσσουν σαν διδάσκοντες;
  • Τι προσόντα , πτυχία έχει η Διευθύντρια);;
  • Ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος του ΔΣ αφού, όπως είναι προφανές. ΔΕΝ ΑΣΚΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟ  ούτε στην Διεύθυνση αλλά ούτε και στους καθηγητές);

Είναι ανάγκη να γίνει ένας γόνιμος κ εποικοδομητικός διάλογος για όλα τα κακώς κείμενα της ΚΣΟΤ, όπου υπουργείο, ΔΣ, κ άνθρωποι του Χορού να εκπονήσουν ένα εκσυγχρονισμένο πλαίσιο λειτουργίας του φυτωρίου με σεβασμό στην παιδική κ εφηβική ηλικία των μαθητών που δέχονται στις  τάξεις του. Το γεγονός ότι η ΚΣΟΤ διαθέτει επαγγελματικό τμήμα, δεν σημαίνει ότι οι ανήλικοι μαθητές του φυτωρίου, πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν επαγγελματίες παιδιόθεν, διότι  έτσι κακοποιείται η παιδική ηλικία, κ σ αυτό το πλαίσιο ως μη όφειλε.  Άλλωστε κ ο χαρακτηρισμός των τμημάτων του φυτωρίου ως προεπαγγελματικά, συμβολικά, επικουρεί την αντιμετώπιση των 10χρονων κ 15χρονων ως επαγγελματιών πρόωρα κ απειλητικά για την ψυχολογία τους.

Το κλίμα που καλλιεργείται ήδη στο φυτώριο είναι ανταγωνιστικό.

Το κλίμα αυτό κορυφώνεται στο επαγγελματικό , εκεί που ενδείκνυται να καλλιεργείται κλίμα ομάδας, εκεί όπου ενδυναμώνεται η κοινή προσπάθεια, και το κοινό όραμα.

Στη θέση όλων αυτών η κα Βερεμη καλλιεργεί την θεωρία της μονάδας, και  συγκεκριμένα το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος. Στο σημείο αυτό  σημειώνω και καταγγέλλω.

Τα τρία σπουδαστικά έτη βρέθηκαν σε μια κοινή συνάντηση προκειμένου να συζητήσουν θέματα λειτουργίας της σχολής, σε καφετέρια πλησίον της ΚΣΟΤ. Η διευθύντρια περνώντας, θεώρησε δικαίωμα της να παρέμβει και να δηλώσει:        

1) ότι δεν έχουν καμία δουλειά να συναντιούνται τα έτη κ να συζητάνε για θέματα λειτουργίας της σχολής, διότι δεν μπορεί να επιτρέψει για την ΚΣΟΤ, να παρουσιάσει εικόνα όπως  άλλα ΑΕΙ της χώρας, όπου οι φοιτητές τες κάνουν συνελεύσεις, διαμαρτύρονται και προβαίνουν σε καταλήψεις!!

2)ο καθένας σπουδαστής πρέπει να κοιτάει τον εαυτό του κ να μην ενδιαφέρεται για τους άλλους!!

Οι δηλώσεις της διευθύντριας επαναφέρουν κλίμα της εποχής της δικτατορίας, όπου απαγορεύονται οι συναθροίσεις. Έκτοτε οι συνελεύσεις αποτελούν νόμιμα κατοχυρωμένο δικαίωμα των φοιτητών-σπουδαστών!!

Ως προς το δεύτερο σκέλος, τι χρείαν μαρτύρων έχουμε για την ιδεολογικό φιλοσοφική θεώρηση της κυρίας Βερεμη,η οποία έχει διαπαιδαγωγήσει γενιές φυτωρίων κ σπουδαστών κατά την την εικοσαετία της διεύθυνσης της.

«Διαίρει κ βασίλευε»

Εξ  ου κ μαθητές κ γονείς δεν εκφράζουν λόγο για τα τεκταινόμενα φοβισμένοι  μπροστά στην απολυτότητα της εξουσίας.

Δέχομαι πολύ ευχαρίστως, αν βεβαίως  κληθώ, να τοποθετηθώ αναλυτικότερα κ επιστημονικά για τα αποτελέσματα αυτής της θεώρησης. στον ψυχισμό των μαθητών ως έμμεση διαπαιδαγώγηση.

Πολυ φυσικό αφού όπως είναι γνωστό στους λειτουργούς της ψυχικής υγείας, κανένας, αριστούχος πανεπιστημίου, η ανώτερης σχολής Τεχνης, δεν έχει απαραιτήτως την δυνατότητα να διδάξει και να μεταδώσει τις γνώσεις του, διότι δεν εξυπακούεται η δεξιότητα της διδασκαλίας, μαζί με την αποφοίτηση του από οπουδήποτε.

Και φυσικά εκτός  από την εκπαίδευση στην τέχνη της διδασκαλίας, κανένα υποτιθέμενο αριστείο, δεν συνδυάζει, κ μια καλή ψυχική κατάσταση,    κ υγεία, ώστε να χρίζεται κάποιος παιδαγωγός Χορού εν προκειμένω δεν περάσει από κάποια διαδικασία εκπαίδευσης στα παιδαγωγικά, αλλά κ ελέγχου της ψυχικής του ευρωστίας.

Διότι διαφορετικά, ψυχικά συμπλέγματα κ προβληματικές συμπεριφορές, προκαλούν την συναισθηματική κ ηθική κακοποίηση των ανηλίκων μαθητών τους, φεύ.

Κλείνοντας  την παρούσα  καταγγελτική μου επιστολή διαμαρτυρίας ζητώ  να διερευνηθεί η νομιμότητα των αποβολών, των Σπουδαστριών του πρώτου έτους, αλλά κ γενικότερα των αυθαιρεσιών της διεύθυνσης της ΚΣΟΤ και καλώντας το ΔΣ να κάνει επιτέλους τη δουλειά του, καθώς κ το υπουργείο πολιτισμού να πάρει θέση για τα τεκταινόμενα.

Εξυπακούεται πως αναμένω την εντός εύλογου χρόνου γραπτή και συγκεκριμένη  απάντησή σας στα καταγγελλόμενα .

Τέλος επιφυλάσσομαι παντός νόμιμου δικαιώματος μου για όσα κατήγγειλα.»