Ελαιογραφία που είχε πουληθεί πριν 20 χρόνια για 150 ευρώ σε έναν Ισπανό αντικέρ ταυτοποιήθηκε ως γνήσιο έργο του Σαλβαδόρ Νταλί.

Ads

 
Οι εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι η «Ενδομήτρια Γέννηση», όπως τιτλοφορείται ο πίνακας, ζωγραφίστηκε από τον καλλιτέχνη το 1921, όταν ήταν ακόμα έφηβος.
 
«Ο πίνακας μπορεί να θεωρηθεί ως το πρώτο σουρεαλιστικό έργο του Σαλβαδόρ Νταλί» επισημαίνει ο Νικόλας Ντεσάρνες, ειδικός στη τέχνη του Ισπανού ζωγράφου.
 
Ο Τόμου Λ’ Αμό, ο οποίος αγόρασε τον πίνακα στη Χιρόνα το 1988 για 25.000 πεσέτας (150 ευρώ), δήλωσε στο BBC πολύ χαρούμενος.
 
«Όταν πρωτοείδα την τεχνοτροπία των χρωμάτων υποψιάστηκα ότι ήταν του Νταλί. Αυτό, όμως, ήταν η δική μου γνώμη και δεν είχα άλλη απόδειξη» σημείωσε.
 
Ο πίνακας απεικονίζει αγγέλους να αιωρούνται πάνω από ένα ηφαίστειο και υπάρχει περίπτωση ο ίδιος ο Νταλί να έχει αναφερθεί σε αυτόν σε παλαιότερα γραπτά του.
 
Παρά το γεγονός ότι φέρει την υπογραφή και μια μικρή αφιέρωση του καλλιτέχνη, η περίπτωση να ανήκε σε αυτόν είχε αποκλειστεί, καθώς ο πίνακας είχε χρονολογηθεί το 1896, δηλαδή οκτώ χρόνια πριν γεννηθεί ο ζωγράφος.

image
 
«Γελά από το τάφο του»
 
Μετά από σχεδόν 10 χρόνια δοκιμών και αναλύσεων, συμπεριλαμβανομένης υπεριώδους ακτινοβολίας και ακτίνων Χ, οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ο πίνακας δημιουργήθηκε από τον ίδιο.
 
«Ο Νταλί πρέπει να γελάει στον τάφο του στη σκέψη ότι κατάφερε να μας ξεγελάσει όλους για τόσα πολλά χρόνια» δήλωσε ο Λ’Αμό σε συνέντευξη Τύπου στη Μαδρίτη.
 
«Ήμουν πολύ χαρούμενος, ένιωθα σαν ένα παιδί σε ζαχαροπλαστείο», πρόσθεσε χωρίς να προσπαθήσει να κρύψει τον ενθουσιασμό του για την ανακάλυψη.
 
Ο Φρέντερικ Μάρες του Μουσείου της Βαρκέλωνης, αποκάλυψε με υπέρυθρη φωτογραφία ότι διάφορες φιγούρες είχαν δημιουργηθεί με παχιές πινελιές σε μπλε και μαύρο μολύβι – μια τεχνική που χρησιμοποιείται από τον Νταλί και σε άλλα έργα.
 
Εμπειρογνώμονες χειρογράφου συμπέραναν, επίσης, ότι ο γραφικός χαρακτήρας της αφιέρωσης και της υπογραφής συμπίπτει με αυτόν που χρησιμοποιούσε ο καλλιτέχνης τη δεκαετία του 1920.
 
Γραμμένη στα καταλανικά, η αφιέρωση περιλαμβάνει ένα ορθογραφικό λάθος που συναντάται συχνά σε χειρόγραφα του Νταλί.
 
Ο πίνακας πωλήθηκε έναντι αξιοσέβαστου ποσού σε ανώνυμο αγοραστή.