Εκθέσεις που περιοδεύοντας σταθμεύουν σε πόλεις και νησιά της ελληνικής επαρχίας όπως η έκθεση για τον Καποδίστρια που για ευνόητους λόγους “σταθμεύει” στο Ναύπλιο για το καλοκαίρι, εκθέσεις που έχουν εντοπιότητα καθώς είναι ορμώμενες από την παράδοση ή τη φύση του τόπου όπως η έκθεση στη Ρόδο, εκθέσεις που για συμβολικούς λόγους πραγματοποιούνται εκεί που η ιστορία γράφει σήμερα σελίδες ανθρώπινου δράματος όπως η έκθεση A World Not Ours με αφορμή το προσφυγικό δράμα στη Σάμο, εκθέσεις με αρχαιολογικό ενδιαφέρον στην Αρχαία Μεσσήνη αλλά και ποιητική αύρα σαν την έκθεση την αφιερωμένη στον Γ.Σεφέρη, δημιουργούν έναν χάρτη εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό το καλοκαίρι για όσους αγαπούν τις εικαστικές τέχνες.

Ads

Το tvxs.gr κάνει στάση σε Ναύπλιο,  Άνδρο, Σάμο, Καβάλα, Κέρκυρα, Αρχαία Μεσσήνη, Ρόδο, Μυτιλήνη, Τήνο, Μύκονο και Πάτμο με αφορμή 10 εκθέσεις που αξίζουν την προσοχή μας.

Η περίπτωση Καποδίστρια
Ομαδική έκθεση
Ναύπλιο

Στην Αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Ναυπλίου, στο ιστορικό κτήριο του Βουλευτικού, εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες και παρουσιάζεται έως την Κυριακή 2 Οκτωβρίου η ομαδική εικαστική έκθεση «Η περίπτωση Καποδίστρια», σε συνεργασία του Δήμου Ναυπλιέων και του Ναυπλιακού Ιδρύματος Ιωάννης Καποδίστριας.

Ads

Η έκθεση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του εικαστικού προγράμματος του Fistiki Fest 2015 (29 Αυγούστου – 14 Σεπτεμβρίου 2015) στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο του Δήμου Αίγινας και αποτελεί ένα μικρό αφιέρωμα στο έργο, στους τόπους, στα γεγονότα και στις συναντήσεις στη ζωή του Ιωάννη Καποδίστρια σε επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού. 

Στην εικαστική περιήγηση στη ζωή και στο έργο του σπουδαίου Έλληνα πολιτικού συμμετέχουν διακεκριμένοι, αλλά και νέοι εικαστικοί, ζωγράφοι και γλύπτες. Μέσα από την έκθεση αναδεικνύονται -εκτός από το πορτρέτο του- άνθρωποι που συνάντησε, τόποι που διέσχισε καθώς και τα κτήρια που σφραγίστηκαν από την προσωπικότητά του, με έμφαση την Κρητικόκαταρχήν, αλλά και το Ναύπλιο και την Κέρκυρα.

Συμμετέχουν οι Όλγα Αλεξοπούλου, Κώστας Ανανίδας, Νεκτάριος Αποσπόρης, Άννα Αχιλλέως, Αλέξης Βερούκας, Ειρήνη Βογιατζή, Μάριος Βουτσινάς, Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού, Ανδρέας Γεωργιάδης, Γιάννης Δέδες, Δικαία Δεσποτάκη, Φραγκίσκος Δουκάκης, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Μηνάς Καμπιτάκης, Βούλα Καραμπατζάκη,  Εύα Κουτσούκου, Δημήτρης Κρέτσης, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Μιχάλης Μαδένης, Νεκτάριος Μαμάης, Παναγιώτης Μαρίνης, Αλίνα Μάτσα, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Τίμος Μπατινάκης, Γιάννης Μπεκιάρης, Χαρίτων Μπεκιάρης, Παναγιώτης Μπελντέκος, Γεωργία Μπλιάτσου, Γεύσω Παπαδάκη, Παναγιώτης Πασάντας, Βασίλης Πέρρος, Μιλτιάδης Πεταλάς, Στέλιος Πετρουλάκης, Βασιλική Σαγκιώτη, Γιώργος Σαλταφέρος, Δημήτρης Σαρασίτης, Δημήτρης Σκουρογιάννης, Αντώνης Στάβερης, Μαρίνα Στελλάτου, Γιώργος Ταξίδης, Πραξιτέλης Τζανουλίνος, Κατερίνα Τσεμπελή, Πάβλος Χαμπίδης & Αθηνά Χατζή

Παρουσιάζεται, επίσης, η προτομή του Ιωάννη Καποδίστρια από τον Γιάννη Παππά, μια ευγενική παραχώρηση του Αλέκου Παππά από το Μουσείο Γιάννη Παππά (παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη).

«Η περίπτωση Καποδίστρια» θα μεταφερθεί τον Οκτώβριο στην Αθήνα στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Εθνικής Αντιστάσεως και Σταϊκοπούλου 12 (πίσω από την πλατεία Συντάγματος)

Πληρ.: 2752027096

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο 10:00 – 14:00 & 19:30 – 21:30

Γιώργος Ζογγολόπουλος
Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης
19/06/2016 – 25/09/2016

Άνδρος

Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οργανώνει γι’ αυτό το καλοκαίρι μια αναδρομική έκθεση στο έργο του διακεκριμένου γλύπτη, αείμνηστου ΓιώργουΖογγολόπουλου. Παρότι ικανός χειριστής και του χρωστήρα και της γραφίδας στη γλυπτική, αφέθηκε με ασίγαστο πάθος, ενθουσιασμό και αφοσίωση και μέσω αυτής έγινε πανταχόθεν αποδεκτός και καθιερώθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της νεοελληνικής τέχνης. 

Ένας επιπλέον ανάπλους στο έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου θα είχε περιορισμένης σημασίας λόγο και θα αποτελούσε μια απονευρωμένη προσπάθεια αν δεν όριζε σκοπό της τη διεύρυνση του ορίζοντα ανάγνωσης με στοιχεία διαλεκτικής, η οποία αναπτύχθηκε με ιδιόμορφους και ιδιότροπους προσωπικούς εκφραστικούς κώδικες που στοχεύουν σε μια πιο ευέλικτη ερμηνευτική προσέγγιση αναζήτησης του «απόλυτου» στο οποίο ο Γιώργος Ζογγολόπουλος με μαθηματικό οίστρο και θεωρητική λογιότητα επιδόθηκε. 

Η διαρθρωτική δομή του αφιερώματος ξεκινά από την πρώιμη νεανική περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από μια εντυπωσιακή ρεαλιστική σχεδιαστική δυνατότητα, συνεχίζει στη φάση της υπαινικτικής πιστότητας στο αντικείμενο, για να φτάσει μέχρι τη μακρά περίοδο της παντελούς απόρριψης των ρεαλιστικών αναφορών. Είναι η αρχή της περιόδου επαναπροσδιορισμού θέσεων και αρχών που εκβάλλουν σε μια διαλεκτική, η οποία υπαγορεύεται από την ανάγκη αναζήτησης νέων δυνατοτήτων, τις οποίες επιτάσσει η σύγχρονη τεχνολογία και γενικότερα η νέα κοινωνική πραγματικότητα. 

Η έμφαση, όπως είναι επόμενο δίνεται στην αφαιρετική περίοδο, των ελεύθερων συνθέσεων, των δισδιάστατων ανάγλυφων επιφανειών, στους μεγεθυντικούς διαθλαστικούς φακούς και τις ομπρέλες, τις υδροκινητικές κατασκευές, στις μακέτες και φωτογραφίες των μνημειωδών κατασκευών σε δημόσιους χώρους. 

Η κάθε πτυχή πλαισιώνεται με εμπεριστατωμένα κείμενα τα οποία συνέγραψαν με γνώση άνθρωποι που εμβριθώς γνωρίζουν το έργο και εμπεριέχονται στο δίγλωσσο συνοδευτικό κατάλογο των 290 σελίδων, όπου αναπαράγεται και το σύνολο των 107 έργων και που θα εκδοθεί από τη Μικρή Άρκτο.

A World Not Ours
Επιμέλεια Κατερίνα Γρέγου
Σάμος

Ο τίτλος προέρχεται από την ομώνυμη βραβευμένη ταινία του Mahdi Fleifel (2012), η οποία με τη σειρά της δανείζεται τον τίτλο της από ένα βιβλίο του Παλαιστίνιου συγγραφέα Ghassan Kanafani (1936–72), γράφει η επιμελήτρια. Η ταινία παρουσιάζει τρεις γενιές εξόριστων στον προσφυγικό καταυλισμό Ein el-Helweh στον νότιο Λίβανο, ενώ το βιβλίο μιλά για τη διασπορά και την αναζήτηση ταυτότητας. Η έκθεση οργανώνεται σε μια περιοχή που βρέθηκε στο επίκεντρο της προσφυγικής κρίσης που ξεκίνησε το 2015, κυρίως ως αποτέλεσμα του πολέμου στη Συρία. Ως ένα από τα τρία πλησιέστερα στις τουρκικές ακτές ελληνικά νησιά, η Σάμος (μαζί με τη Λέσβο και την Κω) είναι στον πυρήνα αυτής της ανθρω­πιστικής τραγωδίας που εξελίσσεται στα παράλια της περιοχής.

Με δεδομένη τη φόρτιση του τόπου, είναι σημαντικό για μια έκθεση τέχνης να αναφερθεί σε μια κατάσταση που αποτελεί αδήριτη πραγματικότητα για το νησί και επείγον αλλά ανεπίλυτο ζήτημα για όλη την Ευρώπη. Η έκθεση εστιάζει στο θέμα της προσφυγικής κρίσης και της αναγκαστικής με­τανάστευσης, συγκεντρώνοντας μια ομάδα εικαστικών, φωτογράφων, κινηματογραφιστών και ακτιβιστών που παρουσιάζουν τις σχετικές αντιδράσεις, τις σκέψεις και τις μαρτυρίες τους. Μέσα από τις ποικίλες τους πρακτικές —εγκαταστάσεις, performance, φωτογραφία, φιλμ, φωτορεπορτάζ— οι συμμετέχοντες πηγαίνουν πέρα από τη μονόπλευρη και στερεότυπη παρουσίαση των ΜΜΕ και επισημαίνουν τις περίπλοκες ρίζες ενός από τα πιο επείγοντα ζητήματα της εποχής μας.

Επιστρατεύοντας διάφορες μεθόδους, από τον ακτιβισμό και την απευθείας δράση ως την ποιητική και τη μεταφορά, οι δημιουργοί της έκθεσης στοχάζονται γύρω από τα θέματα του εκτοπισμού και του βιώματος της έλλειψης πατρίδας, της διαρκούς ανασφάλειας, της διασποράς και της υπαρξιακής εκκρεμότητας. Η δουλειά που εκθέτουν είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης και εις βάθος έρευνας, επί τόπου εμπλοκής και εμπειρίας από πρώτο χέρι. Τα έργα τους αντικατοπτρίζουν γνήσια ταύτιση και ανιδιοτελή κίνητρα, σε αντίθεση με αυτό που ο Tirdad Zolghadr ονομάζει ‘poornography’ (1): τη χρήση εικόνων φτώχιας και επισφάλειας από τα ΜΜΕ όσο και από την τέχνη για να προκαλέσουν αίσθηση.

Στον χώρο της σύγχρονης τέχνης η προσφυγική κρίση έχει οδηγήσει σε ένα είδος οπορτουνισμού, με κάποιους να σπεύδουν να δημιουργήσουν επιφανειακά έργα με γνώμονα τον εύκολο εντυπωσιασμό, εξασφαλίζοντας ταυτοχρόνως δημοσιότητα για λογαριασμό τους. Η έκθεση αυτή, αντίθετα, περιλαμβάνει καλλιτέχνες που επιλέγουν μια ευαίσθητη, εις βάθος προσέγγιση σε θέματα που συχνά περνούν απαρατήρητα από την επικαιρότητα και εργάζονται με διακριτικότητα, περίσκεψη και ειλικρινείς προθέσεις. Πολλοί από τους συμμετέχοντες προέρχονται από τη Μέση Ανατολή ή τη ΝΑ Ευρώπη, από χώρες που βίωσαν από πρώτο χέρι  τον πόλεμο, το τραύμα, τον εκτοπισμό και την επισφάλεια.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ, TANJA BOUKAL, RÓZA EL­ HASSAN, NINAR ESBER, MAHDI FLEIFEL, MAΡΙΝΑ ΓΙΩΤΗ, JUICE RAP NEWS, SALLIE LATCH, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΚΑΙ DILLER SCOFIDIO & RENFRO, MARK HANSEN, LAURA KURGAN & BEN RUBIN ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ROBERT GERARD PIETRUSKO & STEWART SMITH ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΤΟΥ PAUL VIRILIO

Με τον τρόπο του Γ.Σ.: Εικαστικό αφιέρωμα στον Γιώργο Σεφέρη στο 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων
Επιμέλεια Ίρις Κρητικού
Καβάλα

Το 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων φιλοξενεί μία εικαστική έκθεση για τον Γιώργο Σεφέρη με τίτλο “Με τον τρόπο του Γ.Σ.” από την IANOS Αίθουσα Τέχνης υπό Καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και σε επιμέλεια Ίρις Κρητικού. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Τρίτη 2 Αυγούστου 2016, στο ισόγειο της Δημοτικής Καπναποθήκης Καβάλας, στις 8:00 μ.μ.
 
Στην έκθεση τοπία της ζωής και της έμπνευσης, απόπειρες προσωπογραφίας-πορτρέτου του ιδίου, σκηνές από την Ελλάδα των δύο μεγάλων πολέμων και της ταραχώδους πολιτικής και κοινωνικής καθημερινότητας που τους ακολούθησε, έμπνευση από συγκεκριμένα ποιήματα και εικονογραφήσεις στίχων, αλλά και αξιόλογες συνεργασίες του καλλιτέχνη, προβάλλουν ένα ικανό πλέγμα εικόνων το οποίο «σκιαγραφεί» την προσωπικότητα του σημαντικού Έλληνα ποιητή.
 
Συμμετέχουν: Νεκτάριος Αποσπόρης, Σίσσυ Βαμβακά, Ανδρέας Γεωργιάδης , Σάββας Γεωργιάδης, Δημήτρης Γιαννέλος, Δικαία Δεσποτάκη, Κωνσταντίνος Έσσλιν, Λένα Ζευγαρίδου, Ανδρέας Μαράτος, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Στέλλα Μελετοπούλου, Τίμος Μπατινάκης, Παναγιώτης Μπελντέκος, Άννα Μπίλη, Μάρκος Μπλάτσιος, Γεωργία Μπλιάτσου, Γεύσω Παπαδάκη, Μαίρη Παππά, Μαρία Πάστρα, Στέλιος Πετρουλάκης, Άντζελα Πετροχείλου, Νίκη Πρόκου, Γιώργος Σαλταφέρος, Βασίλης Σούλης, Πηγή Σπυράτου, Μαρίνα Στελλάτου, Γιώργος Ταξίδης, Ελευθερία Τσέικο, Κατερίνα Τσεμπελή, Βιργινία Φιλιππούση, Στεφανία Χαρσούλα, Αθηνά Χατζή, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος

Το Παλαιό Φρούριο ταξιδεύει: Έκθεση των Σπύρου Κολυβά και Κώστα Μηνά 
Επιμέλεια Μαρία Μελέντη
Κέρκυρα

Την Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016, εγκαινιάζεται στον ιστορικό ναό του Αγίου Γεωργίου , στο Παλαιό Φρούριο στην Κέρκυρα, η έκθεση ζωγραφικής των Σπύρου Κολυβά και Κώστα Μηνά με θέμα Το Παλαιό Φρούριο ταξιδεύει.

Η καθημερινότητα του εμβληματικού για την ιστορία του Ιονίου Πελάγους μνημείου αναδεικνύεται σε πολλές ενδιαφέρουσες σύγχρονες όψεις της καταγράφοντας την ολοζώντανη πάντα προσωπικότητά του. Τοπίο με χιλιάδες μορφές εμπνέει τους δύο δημιουργούς που επιχειρούν ένα ποιητικό διάλογο στο πεδίο της υδατογραφίας. Η τεχνική που περισσότερο από όλες συνδέεται με την τοπιογραφία αλλά και την κερκυραϊκή παράδοση καταφέρνει μέσω των δεξιοτεχνικών προσεγγίσεών τους να μας παρουσιάσει εδώ το σύγχρονο δυναμικότατο πρόσωπό της.

image

Θώρακες, άλογα και άνθη: έκθεση στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης
Επιμέλεια: Λουϊζα Καραπιδάκη

Η Εταιρία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών οργανώνει την εικαστική έκθεση στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης με θέμα: «Θώρακες, άλογα και άνθη» με γλυπτά της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη & με νωπογραφίες της Ιόλης Ξιφαρά.

Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο 2016, η Εταιρία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών, οργανώνει την εικαστική έκθεση «Θώρακες, άλογα και άνθη» μέσα στον Αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης, με επιμέλεια της Λουϊζας Καραπιδάκη. 

Τα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016, αλλά στο μεταξύ η έκθεση είναι ανοιχτή στο κοινό, σε όλη τη διάρκεια των δύο μηνών από τις 8 το πρωί, ως τις 8 το βράδυ. 

Η αισθητική των γλυπτών έργων της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη, από ξύλο, σίδηρο και ορείχαλκο, είναι απόλυτα συνυφασμένη με την αρχαιότητα, αφού παραπέμπει εμφανώς στα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος αλλά πάντα παρόντος ελληνικού πολιτισμού τόσο με τις θεματικές της επιλογές «θώρακες και άλογα», όσο και με τις μνημειακές διαστάσεις των γλυπτών της.

Η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης Λουϊζα Καραπιδάκη σημειώνει: «Η απόπειρα συνεύρεσης δύο εικαστικών, μιας γλύπτριας και μιας ζωγράφου, με διαφορετικές εννοιολογικές και πλαστικές προσεγγίσεις, στο φυσικό περιβάλλον ενός αρχαιολογικού χώρου, αποτελεί σίγουρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα και μια απτή απόδειξη της δύναμης της τέχνης στο διηνεκές του ελληνικού πολιτισμού
                            
Οι νωπογραφίες της Ιόλης Ξιφαρά παραπέμπουν σε μνημοσύνες παρελθόντων πολιτισμών, αφού μέσα από τις συνθέσεις της και τους εικονογραφικούς της υπαινιγμούς αντανακλώνται μύθοι και ιστορίες τόπων και ανθρώπων. Χρησιμοποιώντας την τεχνική του fresco, με την ιδιαίτερη υφή και την ονειρική απόδοση των χρωμάτων, μας ταξιδεύει σε άλλους κόσμους, αυτούς της ποίησης, της μουσικής, της ιστορίας, των θρύλων. 

Φως γειτονικό… Komsunun Isigi…
Μυτιλήνη 

Η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης εγκαινιάζει στις 20 Αυγούστου 2016 την έκθεση Φως γειτονικό… Komsunun Isigi…, ένα φωτογραφικό πόνημα κοινό τεσσάρων ομάδων, τεσσάρων πόλεων, από Ελλάδα και Τουρκία…
 
Μυτιλήνη, Χίος, Πέργαμος, Σμύρνη…

Τέσσερα κομμάτια γης λουσμένα στο ίδιο φως, αυτό το δημιουργικό φως της αποκάλυψης των φαινομένων της ζωής…

Τέσσερις ομάδες φωτογράφων με χρόνιους δεσμούς φιλίας ανάμειξαν τους χρωστήρες των φακών τους στο ίδιο πρωτογενές υλικό, για να προτείνουν εκατό φωτογραφίες, μετουσιώνοντας την παραδοχή ότι η τέχνη είναι όχημα που φέρνει πιο κοντά τους ανθρώπους, μέσα απ’ την πίστη στον αέναο πολιτισμό και τις αξίες της προσφοράς και συνεργασίας. Πολύ περισσότερο μεταξύ των γειτόνων λαών που μοιράζονται τον ίδιο ουρανό, το ίδιο φως… 

Έργα καλλιτεχνικά δοσμένα από κάτι το μυστηριακά οικείο, χωρίς προσυνενοήσεις ή επιτηδεύσεις, καμωμένα από ανθρώπους με πάθη, ευαισθησίες, βιώματα, ανησυχίες, αντιλήψεις και φαντασία που περισσότερο συγκλίνουν παρά διαφέρουν, απότοκο του ίδιου αισθητικού παρονομαστή. Το ύφος των δημιουργιών άθελα διαμορφωμένο λες από κάποια αόρατη συλλογική αισθητική συνείδηση. Είναι το φώς που γλυκαίνει τις γειτονιές των συμμετόχων …

Με έμπνευση και φόντο το φυσικό τοπίο και τον άνθρωπο της ευρύτερης γειτονιάς μας, σαν να πρόκειται για κατάθεση βιωμένης μνήμης, μέσα απ’ την ιδιαίτερη οπτική του φωτογραφικού βλέμματος, με συνθέσεις άλλες να βασίζονται σε πλάνα του πραγματικού και άλλες να επιδιώκουν τη σύλληψη και έκθεση του υπερβατικού, με τεχνοτροπία ελεύθερη και προσέγγιση του γνώριμου άλλοτε σύγχρονη κι άλλοτε παραδοσιακή, με εναποθέσεις δυναμικές στο χαρτί των χρωμάτων, σκιών, τόνων, ιριδισμών και αντανακλάσεων του ιδιαίτερου φωτός που απολαμβάνουμε ως ευνομούμενοι του κόσμου, αυτού της αρμονίας, της ισορροπίας και του μέτρου, που λατρεύεται απ’ την αρχαιότητα, που δεν εξημερώνεται εύκολα, που αφυπνίζει τις αισθήσεις. 

Η έκθεση έχει παρουσιαστεί στις 28/05/2016 στη Πέργαμο και στις 02/07/2016 στη Χίο. Παρουσιάζεται στις 20/08/2016 στη Μυτιλήνη και θα ακολουθήσει η Σμύρνη στις 08/09/2016.

image

Έκθεση Ζωγραφικής και Αγιογραφίας της Μαρίας Πέντε 
Πάτμος

Η γνωστή και καταξιωμένη Πάτμια αγιογράφος και ζωγράφος, Μαρία Πέντε υπό την αιγίδα του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Πάτμου, παρουσιάζει μία σειρά από πρωτότυπα έργα που βασίζονται στο θεόπνευστο έργο της Αποκάλυψης του Ιωάννη, σε μία έκθεση με τίτλο «Αποκάλυψις … μυσταγωγία – εικονογραφία».

Με τη χρήση της παραδοσιακής τεχνικής της αυγοτέμπερας και του στιλβωτού χρυσού και ασημιού αποτυπώνει στον καμβά την πνευματική βαθύτητα που εμπνέει το έργο του Ιωάννη του Θεολόγου, αλλά και τον ιδιαίτερο συμβολισμό του, που τόσο επίκαιρος αναδεικνύεται στις μέρες μας.

Παράλληλα, θα εκτεθούν και αντίγραφα σημαντικών αγιογραφιών σχετικών με την Αποκάλυψη, τόσο από την μοναδική συλλογή της Μονής του αγ. Ιωάννη του Θεολόγου, όσο και από άλλες σημαντικές συλλογές βυζαντινών εικόνων.

kinono_1
Τήνος 

Το Μηδέν συμμετέχει στο Kinono_1_Tinos Art Gathering με μια επιλογή έργων βίντεο στην κεντρική εικαστική έκθεση (12-23 Αυγούστου, Δημοτικό Σχολείο, Αρνάδος Τήνου, με επιλογή έργων βίντεο από τη Γιούλα Παπαδοπούλου και τη Μαργαρίτα Σταυράκη) και 2 ενότητες βιντεοτέχνης (In Wonderland σε επιμέλεια του Νίκου Ποδιά και SIX σε επιμέλεια της Γιούλας Παπαδοπούλου) που θα προβληθούν στις 16 Αυγούστου 2016, 20:00, Meeting Point, Χώρα Τήνου.
 
Με κεντρικό άξονα τις εικαστικές τέχνες, τη μουσική , το χορό, το θέατρο και τον κινηματογράφο, το Kinono πραγματοποιείται φέτος για πρώτη χρονιά σε 6 διαφορετικά σημεία στην Τήνο, έχοντας σαν στόχο να αποτελέσει μια διαδραστική πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ καλλιτεχνών, κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Δράμας, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, φορείς της Α.Σ.Κ.Τ., το φεστιβάλ Μηδέν, τοπικούς φορείς και ακαδημαϊκούς, το πρόγραμμα του kinono περιλαμβάνει εκθέσεις, ομιλίες , workshops, συναυλίες , προβολές ταινιών μικρού μήκους, videoart, παραστάσεις θεάτρου και χορού.
 
Το Μηδέν θα παρουσιάσει στην κεντρική εικαστική έκθεση του Kinono (12-23 Αυγούστου) έργα των παρακάτω καλλιτεχνών: Anton Hecht, Christoph Oertli, Anna Macdonald & Paul Rogers, Miloushka Bokma
 
Στις προβολές που θα πραγματοποιηθούν στις 16 Αυγούστου συμμετέχουν ανά ενότητα οι παρακάτω καλλιτέχνες:
 
In Wonderland: Yuliya Lanina, Carla Chan, Natalie Plaskura, Kirill Savateev, Isabel Perez del Pulgar, Rick Niebe, Mauricio Sanhueza, Daniel Moshel, Maria Korporal, Stephanie Winter
(επιμέλεια: Νίκος Ποδιάς)
 
SIX: Μαίρη Ζυγούρη, Θανάσης Τσιμπίνης, Πέτρος Κούμπλης, Μανώλης Ηλιάκης, Μάρθα Ζούπα, Κατερίνα Αθανασοπούλου
(επιμέλεια: Γιούλα Παπαδοπούλου)

image

Συνθέσεις Ροδίτικες, έκθεση του Αιμίλιου Γάσπαρη 
Ρόδος

Ο Αιμίλιος Γάσπαρης παρουσιάζει στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο την έκθεση  του με τίτλο Συνθέσεις Ροδίτικές.

Ο ίδιος αναφέρει: Η πόλη της Ρόδου είναι μια σταθερή και μόνιμη πηγή έμπνευσης και όχι μόνο για τους εικαστικούς. Από τις αρχαιότητες στο Μόντε Σμιθ και στα άλλα σημεία της πόλης και τα μεσαιωνικά μνημεία και τα πιο μεταγενέστερα και εκείνα της Ιταλοκρατίας και τα επόμενα και αυτά της λαϊκής αρχιτεκτονικής παρέχουν μια μεγάλη και πλούσια επιλογή για τον ζωγράφο. Τόσο που από μόνη της η πόλη να μπορεί να στηρίξει μια παραγωγή εικαστική για μια ολόκληρη ζωή.

Όμως δεν είναι μόνο η πόλη ή τα χωριά και τα διάφορα κτίσματα που υπάρχουν σε όλο το νησί. Κάστρα και αρχαιότητες, μοναστήρια και βυζαντινές εκκλησίες, ταπεινά αγροτόσπιτα και λαμπρά θυρώματα και τα εκπληκτικά καμαρόσπιτα με τους πάγκους και τα άλλα έπιπλα και τα υπέροχα πιάτα που στολίζουν τους τοίχους, αποτελούν μια σταθερή και με μεγάλη δυναμική πηγή έμπνευσης.

Από την άλλη πλευρά το ροδίτικο τοπίο με τη θάλασσα και τους ήρεμους λόφους, τους κήπους και τους ελαιώνες και τα κατάφυτα βουνά, τα πεύκα που τους δίνει σχήμα ο αέρας και οι γραμμές του χώρου και της απέναντι ακτής συμπληρώνουν με θαυμαστό τρόπο μια εικόνα που αποτελεί ένα πεδίο συνεχούς επεξεργασίας στον τομέα της τέχνης.

Η παράδοση στη Ρόδο έχει βαθιές ρίζες και φτάνει ως τα αρχικά εκείνα βήματα που τα δείγματα τους υπάρχουν στα Μουσεία και ταξιδεύουν σ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη. Φτάνουν ζωντανά ως εμάς και μας διαμορφώνουν και μας κατευθύνουν. Ακόμα κι αν μένουν για αιώνες σκεπασμένα από την άμμο, όπως η περίφημη Αφροδίτη του αρχαιολογικού μουσείου της Ρόδου.