Ένας στους τέσσερις οδηγούς δικύκλων δεν φορούν κράνος, τη στιγμή που το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων αφορά δικυκλιστές. Για το αστικό δίκτυο το ποσοστό αυξάνεται στο 27% ενώ είναι μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο στο 4%, σύμφωνα με στοιχεία από μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ads

Τα στοιχεία της μελέτης παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 23 Μαρτίου από τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στην ομιλία του σε εκδήλωση με θέμα τη συμβολή του FIA Foundation στο κίνημα των Special Olympics και την πρωτοβουλία του ΟΗΕ για την ασφαλή οδήγηση.

Επίσης απογοητευτικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, με το 54% να μην φορούν κράνος. Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι στις γυναίκες οδηγούς το ποσοστό μη χρήσης κράτους ανέρχεται σε 30%, ενώ και ως συνεπιβάτες φαίνεται να μην φορούν κράνος.

Ωστόσο, κάποιες μέρες και ώρες της εβδομάδας τα πράγματα αλλάζουν. Αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους παρατηρείται τις πρωινές ώρες για τις καθημερινές και τις μεσημεριανές ώρες το Σάββατο.

Ads

Περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε όλη την Ευρώπη το 2009 ενώ 1.500.000 τραυματίστηκαν. Στην Ελλάδα χάνουν τη ζωή τους 1.300 άνθρωποι κάθε χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος αντιμετωπίζουν 50% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε περίπτωση ατυχήματος.