Σε μαζικές αγωγές προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ενάντια σε επιβάτες που δεν πλήρωσαν εισιτήρια. Τα πρόστιμα αυτά αφορούν σε περιστατικά που έγιναν τον Μάιο του 2010 -ύστερα από την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου- ενώ η εκδίκαση της υπόθεσης θα πραγματοποιηθεί στις 16 Ιουνίου. Το tvxs.gr μίλησε με τον κ. Γιώργο Θεοδωρόπουλο, μέλος της οργάνωσης «Επιβάτες Θεσσαλονίκης», ο οποίος έκανε λόγο για απόπειρα της κυβέρνησης και του ΟΑΣΘ να ετοιμάσουν το έδαφος για νέα αύξηση στη τιμή των εισιτηρίων.

Ads

Στη Θεσσαλονίκη το ζήτημα της συνεχής αύξησης της τιμής των εισιτηρίων στον ΟΑΣΘ, αλλά και η απαράδεκτη -όπως υποστηρίζουν πολλοί Θεσσαλονικείς-συμπεριφορά των ελεγκτών έχουν προκαλέσει κύμα αντιδράσεων. Οι καταγγελίες για τη συμπεριφορά και την στάση των ελεγκτών του ΟΑΣΘ είναι πολλές: από το πρόστιμο σε φοιτητή που δεν είχε ακυρώσει το εισιτήριό του ενώ το μηχάνημα ήταν χαλασμένο, μέχρι τη διαπόμπευση ενός ανέργου ο οποίος κρατήθηκε στο λεωφορείο της γραμμής 11 για περισσότερες από τρεις στάσεις, ενώ είχε επιδείξει προηγουμένως, την κάρτα ανεργίας του.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος δηλώνει πως «ο ΟΑΣΘ, με την υποστήριξη της κυβέρνησης, επιχειρεί να δείξει ότι θα συνεχιστεί το ‘κυνήγι’ όσων δεν έχουν πληρώσει τα πρόστιμα τους, την ώρα μάλιστα που έχουν στο μυαλό τους μία ακόμα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων».

Με την προαναφερθείσα διαδικασία μαζικών αγωγών ορισμένοι επιβάτες καλούνται να πληρώσουν παλιά πρόστιμα, που τους είχαν δοθεί ένα χρόνο πριν. Όπως αναφέρει ο κ. Θεοδωρόπουλος, «η αγωγή που έχει στείλει ο ΟΑΣΘ είναι ομαδική και αφορά, αν δεν κάνω λάθος, 11 άτομα. Τα πρόστιμα αφορούν σε περιστατικά που συνέβησαν το Μάιο του 2010, τότε που είχε επιχειρήσει ξανά ο ΟΑΣΘ να αυξήσει τα εισιτήρια. Εκείνη την περίοδο είχαν δραστηριοποιηθεί οι επιτροπές Ακρίβεια-Stop με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο ΟΑΣΘ να πάρει ένα μεγάλο μέρος της αύξησης πίσω, εξαιτίας των αντιδράσεων».

Ads

Το πρόστιμο που καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες είναι πολύ μεγαλύτερο από το αρχικό ποσό. Όπως εξηγεί ο κ. Θεοδωρόπουλος: «Με βάση τη νομοθεσία, όταν δεν πληρώσεις το εισιτήριο, οι ελεγκτές σου κόβουν πρόστιμο μέσα στο λεωφορείο – αυτή τη στιγμή είναι στα 48 ευρώ. Αν δεν καταβάλεις το ποσό άμεσα, ύστερα από 20 μέρες, αυτό διπλασιάζεται. Έρχεται ένα χαρτί στο σπίτι σου, το οποίο σε ενημερώνει ότι θα πρέπει πλέον να καταβάλεις 96 ευρώ. Το ίδιο ισχύει για όσες μέρες μείνει απλήρωτο το πρόστιμο. Καταλήγει πολλές φορές στο τέλος να είναι πενταπλάσιο της αρχικής αξίας του».

Το ζήτημα δεν είναι μόνο η δικαστική διαμάχη που έχει ανοίξει μεταξύ ορισμένων πολιτών και του ΟΑΣΘ, αλλά πολύ περισσότερο, οι νέες επιβαρύνσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, η μείωση των κρατικών επιδοτήσεων θα επιβαρύνει μόνο τους πολίτες και κανέναν άλλο. «Με βάση στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, ο ΟΑΣΘ είχε κέρδος περίπου 16 εκατ. ευρώ. Φέτος, από την μία πλευρά έχει παρουσιαστεί σημαντική αύξηση -της τάξεως του 37%- στον αριθμό των εισιτηρίων, από την άλλη όμως ένα μέρος της κρατικής επιχορήγησης έχει κοπεί. Για να καλυφθεί λοιπόν αυτή η διαφορά, αύξησαν την τιμή του εισιτηρίου. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι και φέτος, τα κέρδη του ΟΑΣΘ θα είναι τουλάχιστον 16 εκατ. ευρώ. Στοιχεία για το πώς θα είναι τα έσοδα τους δεν έχουμε, πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι εμείς, οι πολίτες, θα πληρώσουμε αυτή τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης, όχι ο ΟΑΣΘ».

Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο το έχει επισημάνει η αντιπολίτευση στους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών και Δικτύων από τις 26/5/2011. «Υπάρχει μία επερώτηση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, που ζητάει από τον υπουργό τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία της φετινής χρονιάς, καθώς για πρώτη φορά φέτος, η κοινή υπουργική απόφαση δεν είναι αναλυτική» επισημαίνει το μέλος της οργάνωσης Επιβάτες Θεσσαλονίκης.