Στην ίδρυση νέας δημοτικής κίνησης υπό τον τίτλο «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη 2010» προχώρησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Η πρώτη γενική συνέλευση του νέου εγχειρήματος πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του πρώην κινηματογράφου «Αλέξανδρος» ενώ το παρόν έδωσαν οπαδοί της παλιάς «Πρωτοβουλίας», οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης, δημοτικοί σύμβουλοι και ενεργοί πολίτες.

Ads


Ρεπορτάζ: Βαγγέλης Στολάκης (ομάδα tvxs Θεσσαλονίκης)

«Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικά δύσκολες. Δεν πρέπει απλά να βελτιώσουμε το σύστημα αλλά να το αλλάξουμε», δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης και συμπλήρωσε πως «η νέα δημοτική κίνηση ιδρύεται για να συνδέει τους διοικούντες με τους Θεσσαλονικείς”. Αναφέρθηκε στη χρήσιμη συνεισφορά των ενεργών πολιτών της πόλης, ενώ τόνισε πως “η νέα Πρωτοβουλία δεν θα διοικεί αλλά θα ασκεί κριτική. Δεν θα κάνει αντιπολίτευση, αλλά δεν θα είναι ούτε ένας απλός χειροκροτητής. Θα είναι δίπλα και ταυτόχρονα απέναντι στη διοίκηση του Δήμου».

Αρχές και λειτουργία

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης παρουσιάστηκαν οι αρχές και ο τρόπος λειτουργίας της κίνησης, έτσι όπως διαμορφώθηκαν μετά την επεξεργασία των σχετικών προτάσεων από τους δημοτικούς συμβούλους και στελέχη της «Πρωτοβουλίας», Γιώργο Γεράκη, Νίκο Φωτίου και Κώστα Παπαθεοδώρου.

Ads

Η «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη 2010» θα διοικείται από ένα δεκαπενταμελές όργανο, πρόεδρος του οποίο θα είναι ο Γιάννης Μπουτάρης ως ιδρυτής της παράταξης που κέρδισε το δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ όλες οι αποφάσεις θα λαμβάνονται πλειοψηφικά στα πλαίσια γενικών συνελεύσεων. Η νέα κίνηση είναι ανοιχτή σε όλο των κόσμο, χωρίς να προβλέπονται ποινές ή διαγραφές μελών, χωρίς την ύπαρξη ισχυρών οργάνων, ενώ θέση στα θεσμικά όργανα δεν θα έχουν όσοι βρίσκονται στη διοίκηση της δημοτικής αρχής. Η «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη 2010» θα λειτουργεί με εσωτερικούς κανόνες και κώδικα δεοντολογίας, ενώ θα στηρίζεται αποκλειστικά στην οικονομική ενίσχυση των μελών και των οπαδών, καθώς όπως διευκρινίστηκε «κανείς δεν θα διανοηθεί να βάλει χέρι στα χρήματα του δήμου».

Ισονομία-Ισοπολιτεία-Συμμετοχικότητα

Οι βασικές αρχές του εγχειρήματος είναι η ισονομία, η ισοπολιτεία και η συμμετοχικότητα. Σκοπός της νέας «Πρωτοβουλίας» είναι η περαιτέρω ενίσχυση της αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η αποδέσμευσή της από την κεντρική εξουσία, η ενίσχυση της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης, ο σεβασμός στο περιβάλλον, η διατήρηση της παράδοσης αλλά και η καινοτομία. Προτεραιότητα επίσης είναι η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε «όνειρο των Βαλκανίων», η προώθηση της αποκέντρωσης και η διαρκής παρουσία στη δημόσια ζωή της πόλης.

«Ήρθαμε για να μείνουμε! Η Πρωτοβουλία δεν είναι μια ανάπαυλα στο καθεστώς που διοικούσε τόσα χρόνια την πόλη», δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος και γραμματέας του ΠΑΣΟΚ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Γεράκης. «Δεν είμαστε η παρέα του δήμου», δήλωσε με νόημα.

Το παρόν μεταξύ άλλων έδωσαν ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας και ο επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες – Οικολογία στην Πράξη». Ο κ. Βούγιας δεσμεύτηκε πως θα στηρίξει τη διοίκηση του δήμου όσο μπορεί από τη θέση που κατέχει στην κυβέρνηση καθώς όπως δήλωσε «θεωρώ τον εαυτό μου μέλος αυτής της κίνησης», ενώ ο κ. Μάτης χαιρέτησε την «Πρωτοβουλία». «Μπορεί προεκλογικά να ανεβάσαμε τους τόνους ωστόσο τώρα πορευόμαστε μαζί με το Γιάννη Μπουτάρη για να αλλάξουμε την πόλη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τα κόμματα που στήριξαν προεκλογικά το σημερινό δήμαρχο εκπροσωπήθηκαν από τους Χρήστο Παπαστεργίου (γραμματέα ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης), Σάκη Παπαθανασίου (Δημοκρατική Αριστερά) και Διονύση Κατρανίτσα (Δράση), οι οποίοι συμφώνησαν πως σε κινήσεις σαν και την «Πρωτοβουλία» τα κόμματα «μένουν έξω και τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν οι ενεργοί πολίτες».

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης επεσήμανε πως «η Πρωτοβουλία 2010 θα είναι το ενδιάμεσο του λαού και της διοίκησης». Αναφερόμενος στο πρόβλημα με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα τόνισε πως «επιδίωξη μας είναι οι οδηγοί απορριμματοφόρων και αστικών, που δεν μπορούν να περάσουν από τα διπλοπαρκαρισμένα, να φωτογραφίζουν τα εν λόγω αυτοκίνητα και με βάση τις φωτογραφίες να κόβονται κλήσεις, όμως εξετάζεται αν αυτό είναι νόμιμο».