Στην Τουρκία μεταβαίνουν για να εφοδιαστούν τα είδη πρώτης ανάγκης οι κάτοικοι του Καστελλόριζου, καθώς δεν εκτελούνται ακτοπλοϊκά δροµολόγια που συνδέουν το νησί µε τη Ρόδο.

Ads

Όπως σημειώνει ρεπορτά της εφημερίδας «Τα Νέα», εδώ και 15 ηµέρες διέκοψε τα ταξίδια που εκτελούσε τρεις φορές την εβδοµάδα το οχηµαταγωγό – επιβατηγό «Πρωτεύς» γιατί σταµάτησε η επιχορήγηση των δροµολογίων του από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας. Οι λόγοι είναι σχετικοί µε τη χορήγηση τραπεζικής εγγύησης στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του εν λόγω πλοίου, που ανήκει κυρίως στον Δήµο Σύµης και που συνδέει τη Ρόδο, εκτός από το Καστελλόριζο, µε τη Σύµη, την Τήλο και την Κω.

Η αντικατάσταση του «Πρωτέα» µε άλλο πλοίο δεν έχει πραγματοποιηθεί, µε αποτέλεσµα οι κάτοικοι του Καστελλόριζου να καταφεύγουν στην απέναντι τουρκική πόλη Αντίφυλο (Κας) για να εφοδιάζονται µε είδη πρώτης ανάγκης.

Σηµειώνεται ότι αυτή την περίοδο, καιρού επιτρέποντος, γίνεται ένα µόνο δροµολόγιο την εβδοµάδα µε το οχηµαταγωγό «Διαγόρας» και οι περισσότερες πτήσεις µε τα µικρά αεροπλάνα συνήθως µαταιώνονται, εξαιτίας των ισχυρών ανέµων που πνέουν στην περιοχή.

Ads

Για την υπόθεση κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παν. Λαφαζάνη και Θοδ. Δρίτσα, κάνοντας παράλληλα λόγο για «απαράδεκτη» διακοπή.

«Επειδή το Καστελόριζο, εκτός από ντεκόρ για πρωθυπουργικά διαγγέλματα, είναι και ένα ακριτικό νησί, με πολλά πραγματικά προβλήματα και με πραγματικούς κατοίκους, οι οποίοι έχουν ανάγκη την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα. Ερωτάται ο κύριος υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας

1. Τι πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει, προκειμένου να αποκατασταθεί και να αναβαθμιστεί άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Καστελόριζου με τη Ρόδο;

2. Με ποιους τρόπους σκοπεύει να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του ακριτικού αυτού νησιού, βάζοντας επιτέλους τέλος στη διαχρονική πολιτική – των κυβερνήσεων του δικομματισμού- της κοινωνικής και οικονομικής απομόνωσής του;».