Για χρόνια οι φιλοδοξίες των φεστιβάλ ανεξάρτητων ταινιών ήταν συγκεκριμένες: να προκαλέσουν τον ενθουσιασμό του κοινού για τις ανεξάρτητες ταινίες με την ελπίδα να προβληθούν σε ευρύτερο κοινό. Όμως το Web streaming τους επέτρεψε να επεκταθούν πέρα από τα γεωγραφικά τους όρια. Πλέον οι διοργανωτές φεστιβάλ προχωρούν μαζικά στην ψηφιακή διανομή των ταινιών.

Ads

Δύο σημαντικοί διοργανωτές φεστιβάλ ανεξάρτητων ταινιών στις Η.Π.Α., η Tribeca Enterprises και η Sundance Institute, ετοιμάζονται να επεκτείνουν τις προσπάθειές τους χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να φέρουν στο κοινό νέες ταινίες.

Στις φετινές ταινίες συμπεριλαμβάνονται πολλές που φιλοδοξούν να έχουν απήχηση πέρα από τη Νέα Υόρκη (ταινίες για παράδειγμα με πρωταγωνιστές τον Zach Braff και τον Vincent Gallo), όπως δήλωσε στέλεχος της Tribeca Enterprises. “Υπάρχουν εκατοντάδες υπέροχες ταινίες που δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να φθάσουν σε μεγάλο ακροατήριο και θέλουμε να αδράξουμε κάθε ευκαιρία για να αλλάξει αυτό”, πρόσθεσε.

Η επέκταση εταιριών, όπως η Tribeca και η Sundance, πέρα από τις παραδοσιακές τους λειτουργίες, οφείλεται σε οικονομικούς λόγους και στην τεχνολογία. Εταιρείες διανομής ταινιών όπως η Paramount Vantage και η Picturehouse εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης και του μεγάλου κόστους μάρκετινγκ σταμάτησαν τις δραστηριότητές τους, αφήνωντας ένα μεγάλο κενό στην αγορά.

Ads

Το παράδειγμα της Tribeca και της Sundance ακολούθησαν και άλλες εταιρίες, όπως η Film Independent, που βρίσκεται πίσω από το Los Angeles Film Festival. Η προσπάθεια της Tribeca ωστόσο είναι τόσο επιτυχημένη εν μέρει επειδή έχει ως διαφημιστικό χορηγό την American Express και επειδή συνεργάζεται με τη LodgeNet, υπηρεσία video που φτάνει περίπου σε 1, 8 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων.

Πηγή: www.nytimes.com