Του Πάνου Κατσαχνιά

Ads

ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ

Καναδάς, Δράμα, 2010
του Ντενίς Βιλνέβ
με τους Λούμπνα Αζαμπάλ, Μελίσα Ντεσορμό-Πουλέν, Μαξίμ Γκοντέτ, Ρεμί Ζιράρντ

Το τέλος της ζωής της, ήταν η αρχή της αναζήτησής τους.Η ταινία που αποτέλεσε μία από τις τέσσερις συνυποψήφιες του «Κυνόδοντα» για το Όσκαρ «Ξενόγλωσσης Ταινίας», αρχίζει με μια εικόνα γνώριμου τοπίου της περιοχής, μέσα από ένα παράθυρο, που μας συστήνει τον τόπο. Συνεχίζει με το βλέμμα ενός ξυπόλυτου πιτσιρικά που μας κοιτάει επίμονα ενώ τον κουρεύουνε με την ψιλή, συστήνοντάς μας έτσι και τους ανθρώπους που κατοικούνε αυτόν τον τόπο.

Ads

Λίβανος, Μέση Ανατολή, δεκαετία του ΄70, πόλεμος. Μέσα σ’ αυτό λοιπόν το απίστευτο μωσαϊκό ιστορικών γεγονότων, παρακολουθούμε την ιστορία μιας γυναίκας που γεννιέται μέσα στην δίνη μιας διαρκούς καταστροφής που στην κίνησή της παρασέρνει χιλιάδες ζωές, μαζί και την δική της. Η Ναουάλ Μαρουάν λοιπόν, καλείται πρώτα απ’ όλα να επιβιώσει και έπειτα να στηρίξει τις αριστερές ιδέες που πιστεύει. Η ακόμα δυσκολότερα, επειδή πιστεύει στις ιδέες που πιστεύει, καλείται πρώτα απ’ όλα να επιβιώσει. Γιατί οι μεγαλύτερες φρικαλεότητες που συμβαίνουν στα πλαίσια του πολέμου, δεν αποσκοπούν μόνο στην φυσική εξόντωση των ανθρώπων, αλλά και στην αλλαγή των ιδεών τους. Βαρβαρότητα σε όλα τα επίπεδα.
Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Βαζντί Μουαβάντ «Incendies» που έκανε πρεμιέρα το 2003, το «Μέσα από τις φλόγες», η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Καναδού σκηνοθέτη Ντενίς Βιλενέβ, πατώντας πάνω στα χνάρια της αρχαίας τραγωδίας, μας διηγείται – μετά τον θάνατό της – την ζωή της πρωταγωνίστριας.

« Ο θάνατος δεν είναι ποτέ το τέλος μιας ιστορίας, πάντα αφήνει ίχνη». Η γενναιότητα μιας εξαιρετικής γυναίκας λοιπόν, ξετυλίγεται όταν ο συμβολαιογράφος Λεμπέλ (Ρεμί Ζιράρντ – «Η Επέλαση των Βαρβάρων» του 2003) στον Καναδά, διαβάζει στα δίδυμα Ζουάν Μαρουάν (Μελίσσα Ντεσορμώ- Πουλέν) και Σιμόν Μαρουάν (Μαξίμ Γκοντέτ) τη διαθήκη της μητέρας τους (Λούμπνα Αζαμπάλ). Τους αφήνει δύο φακέλους, έναν για να τον παραδώσουν στον πατέρα τους που πιστεύανε ότι ήταν νεκρός κι έναν για τον αδερφό τους που δε γνωρίζανε καν την ύπαρξη του.
Σε αυτή την αινιγματική κληρονομιά, η Ζουάν αρχικά και μετά και ο Σιμόν, πιστεύουν ότι θα βρουν την απάντηση για την ανεξήγητη σιωπή της μητέρας τους τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής της. Αποφασίζουν να ταξιδέψουν στη Μέση Ανατολή για να αναζητήσουν την ιστορία της οικογένειας τους, για την οποία φαίνεται ότι η αλήθεια για τη Ναουάλ, είναι εκείνη μιας γυναίκας πολύ διαφορετικής από αυτή που γνώριζαν ως μητέρα τους.

Μιας γυναίκας που γεννήθηκε σε χριστιανική οικογένεια του Λιβάνου το 1949 και που από μικρή γνώρισε όλη την καταπίεση μιας ανδροκρατούμενης κοινωνίας. Όταν ερωτεύεται και μένει έγκυος από έναν νεαρό παλαιστίνιο, οι δύο της αδερφοί θα την σκότωναν αν η γιαγιά τους δεν παρενέβαινε. Όχι χωρίς αντίτιμο. Το μωρό θα το παραδώσουν σε ορφανοτροφείο και η ίδια θα φύγει για να μείνει με τον θείο της Σαρμπέλ.

Μέσα από μια φιλελεύθερη εφημερίδα που εκδίδει ο θείος της, παρακολουθούμε όλη την κλιμάκωση των εντάσεων που θα οδηγήσουν στον πόλεμο. Οι εθνικιστές πιέζουν ώστε οι πρόσφυγες – δηλαδή οι Παλαιστίνιοι – να συγκεντρωθούν μόνο στον νότο του Λιβάνου. Κλείνουν πανεπιστήμια, εκκενώνουν καταυλισμούς. Ο εμφύλιος είναι πλέον εδώ και το που ανήκει κάποιος θρησκευτικά, μπορεί να κάνει την διαφορά. Μπορεί αρχικά να χρειάζεται να κρύψεις το σταυρουδάκι που φοράς και να καλύψεις με μαντήλα το κεφάλι σου, προκειμένου να ανέβεις απλώς σε ένα λεωφορείο που θα σε πάει εκεί όπου θέλεις, αλλά στο τέλος της διαδρομής για να βγεις ζωντανή απ’ αυτό, θα πρέπει να το επιδείξεις τελικά στους φαλαγγίτες που θα τους εκτελέσουν όλους με τα αυτοκόλλητα της Παρθένου κολλημένα στα καλάσνικοφ τους.

Με οδηγό μια παλιά της φωτογραφία που τραβήχτηκε στις φυλακές «Κφάρ Ρυάτ» – στην οποία βρέθηκε μαζί με άλλους 600 πολιτικούς κρατούμενους σε κελιά 2×3 στην κυριολεξία και βασανίστηκε ανηλεώς, όταν εκτέλεσε έναν αρχι-φαλαγγίτη στην βίλα του – μαθαίνουμε μαζί με τα παιδιά της, για τον θρύλο της «Τραγουδίστριας του κελιού 72». Της γυναίκας που δεν σταμάτησε να τραγουδάει, αρχικά για να μην ακούει τις κραυγές των συγκρατούμενων της και στην συνέχεια ως ένδειξη αντίστασης στους βασανιστές της. Στάση που έκανε τους πάντες εχθρούς τε και φίλους να της το αναγνωρίζουν. Δείχνοντάς μας μέσω μιας προσωπικής ιστορίας μόνο, πως ναι μεν οι δυνάμεις και τα συμφέροντα που ασκούνται στην περιοχή διαχρονικά είναι τεράστια, ικανά να συνθλίψουν τα πάντα στο διάβα τους, αλλά όχι και την αποφασιστικότητα των ανθρώπων να αγωνίζονται διαρκώς για ένα καλύτερο αύριο. Γι’ αυτό κι όπως ομολογεί ένας από τους τότε πολέμαρχους στην ταινία σήμερα: «Στον νότο μια σπίθα αρκεί για να αρπάξει φωτιά…»

THE COMPLETE METROPOLIS

Γερμανία, Δράμα, 1927
του Φριτς Λανγκ
με τους Άλφρεντ Άμπελ, Γκουστάβ Φρόλιχ, Ρούντολφ Κλάιν – Ρότζε, Μπριγκίτε Χελμ

Μια μυθική δημιουργία, που ο θρύλος της προηγείται! Μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών, περιλαμβάνοντας 25 λεπτά υλικού που δεν είχε ειδωθεί ποτέ πριν από την εποχή της βερολινέζικης πρεμιέρας, πανάκριβη υπερπαραγωγή, ορόσημο του παγκόσμιου κινηματογράφου, τόσο του βωβού όσο και για τις επόμενες γενεές, κυριότερη επιρροή σε όλες τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας που γυρίστηκαν από τότε: Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Ρίντλεϊ Σκοτ, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζορτζ Λούκας, δεν υπάρχει σκηνοθέτης του φανταστικού, που να μην χρωστάει πολλά στην περίφημη ταινία του πρωτοπόρου Φριτς Λανγκ. Το «Metropolis» έγινε η πρώτη ταινία που μπήκε, ως παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, στον κατάλογο με τα έργα Παγκόσμιας Μνήμης της UNESCO.

Ταυτόχρονα σημαντική, γιατί κουβαλάει ένα μήνυμα από την εποχή της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, που εξακολουθεί να ακούγεται επίκαιρο: οι ανάγκες των πολλών, πάνω από τα κέρδη των λίγων.

Στο μέλλον, η τρανή πόλη «Μητρόπολη» είναι το καμάρι του σύγχρονου κόσμου: παράδειγμα υψηλής τεχνολογίας, στολίδι της πιο μοντέρνας αρχιτεκτονικής, με εντυπωσιακά πανύψηλα κτήρια, εναέρια κυκλοφορία, πλούτο, διασκέδαση -ένας εξελιγμένος παράδεισος που απολαμβάνουν οι λίγοι, οι αστοί. Κυβερνήτης όλου αυτού είναι ο Τζο Φρέντερσεν, που διοικεί την πόλη από το τεράστιο γραφείο του στην κορυφή ενός ουρανοξύστη. Αυτή η πανέμορφη ουτοπία όμως δεν κινείται μόνη της. Είναι ένας καλό-λαδωμένος μηχανισμός, που λειτουργεί νύχτα-μέρα από τον εξαντλητικό κόπο και μόχθο των εργατών. Στα έγκατα της γης, κάτω από την πόλη με την έντονη ζωή, βρίσκονται στρατιές εργατών που ζουν και χειρίζονται τις μηχανές, ώστε όλα να λειτουργούν ρολόι στην επιφάνεια της γης.

Κάθε μέρα, οι εργάτες εξουθενωμένοι από την σκληρή δουλειά επιστρέφουν στα ταπεινά σπίτια τους και στις οικογένειές τους, μόνο και μόνο για να ξεκινήσει η επόμενη βάρδια με άλλους εργάτες… Όμως, αυτή η κατάσταση, με τους αστούς να χαίρονται τη ζωή που τους προσφέρει ο μόχθος των εργατών, σύντομα θα αλλάξει, όταν ο γιος του Φρέντερσεν, ο Φρέντερ, που ζει μια ξένοιαστη ζωή γεμάτη γλέντια, γνωρίζει κατά τύχη την όμορφη Μαρία, κόρη ενός εργάτη. Ο Φρέντερ ερωτεύεται κεραυνοβόλα την αγνή Μαρία, την ακολουθεί στην πόλη των εργατών και συγκλονίζεται όταν ανακαλύπτει ότι η δική του ευτυχία στηρίζεται στον κόπο ενός ολόκληρου κόσμου, που δεν γνώριζε καν ότι υπάρχει.

Όταν ο πατέρας του, όμως, βλέπει την επιρροή της Μαρίας στους εργάτες και ότι ο Φρέντερ θέλει να φέρει δικαιοσύνη, αποφασίζει να δώσει ένα μάθημα στους εργάτες, για να μην τολμήσουν να σηκώσουν κεφάλι. Συναντά λοιπόν τον μισότρελο επιστήμονα Ρότβανγκ, και του δίνει εντολή να δώσει της μορφή της Μαρίας σε ένα ρομπότ που έχει φτιάξει. Το ρομπότ θα παρασύρει τους εργάτες σε απερίσκεπτες πράξεις, που θα πληρώσουν με το αίμα τους. Ο Ρότβαγκ αιχμαλωτίζει τη Μαρία και φτιάχνει το μοχθηρό ρομπότ, το οποίο αρχίζει το διαβολικό έργο του. Ο Φρέντερ στην αρχή δεν καταλαβαίνει την αλλαγή της αγαπημένης του Μαρίας. Θα παλέψει όμως για την αγάπη του και για την ανακάλυψη της αλήθειας. Και, μόλις οι συνέπειες των καταστρεπτικών πράξεων της ψεύτικης Μαρίας αρχίσουν να φαίνονται, η Μητρόπολη, πάνω και κάτω από τη γη, δεν θα είναι ποτέ η ίδια.

RANGO

ΗΠΑ, Κιν. Σχέδια, 2011
του Γκορ Βερμπίνσκι
με τiς φωνές των Τζόνι Ντεπ, Άλφρεντ Μολίνα, Τίμοθι Όλιφαντ, Άμπριγκεϊλ Μπρέσλιν, Μπιλ Νάι, Ρέι Γουίνστοουν

Τι συμβαίνει όταν ένας χαμαιλέοντας με τεράστιες υποκριτικές ικανότητες αλλά και υπαρξιακές ανησυχίες, ξεφεύγει από τους ιδιοκτήτες του και ξεκινά μια πορεία εσωτερικής αναζήτησης που τον οδηγεί σε μια ξεχασμένη κωμόπολη, την οποία κατοικούν επίσης ζωάκια; Ένα συναρπαστικό animation σπαγγέτι γουέστερν που αφηγείται την ιστορία ενός κατοικίδιου μικροσκοπικού χαμαιλέοντα με τεράστια καρδιά και την φωνή του Τζόνι Ντεπ που χάνεται από τους ιδιοκτήτες του και βρίσκει καταφύγιο σε μια πόλη της ερήμου, στη «Σκόνη», με κατοίκους επίσης ζωάκια.

Σε μια επικών διαστάσεων αναζήτηση ταυτότητας κάπου στην Άγρια Δύση, ο ήρωας μας, που αρχικά το μόνο που θέλει είναι να αφομοιωθεί και για το λόγο αυτό προσποιείται πως είναι ένας ατρόμητος θρύλος, χρίζεται σερίφης της πόλης και προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τους ιδιόρρυθμους και αρχικά διόλου φιλικούς κατοίκους, αλλά και να λύσει το πρόβλημα του νερού της πόλης, καθώς, όπως φαίνεται πολύ σύντομα θα μείνει δίχως στάλα νερό. Στο πλευρό του, μια ελκυστική θηλυκή σαύρα, η μόνη του σύμμαχος εναντίον ενός φονικού κροταλία με ουρά-πολυβόλο που δε σταματά μπροστά σε τίποτα.

Χαρείτε το λοιπόν, μιας και το προτέρημα του Ράνγκο ως χαμαιλέοντα είναι μοναδικό. Ένα προτέρημα που μόνο ο άνθρωπος, το συναγωνίζεται, γι΄αυτό και το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο και ρεαλιστικό, μέχρι τελικής πτώσης.

ΣΥΖΥΓΟΣ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ

ΗΠΑ, Κωμωδία, 2011
του Ντένις Ντάγκαν
με τους Άνταμ Σάντλερ, Τζένιφερ Άνιστον, Νικόλ Κίντμαν, Χάιντι Μόνταγκ, Μπέιλι Μάντισον

Μια κωμωδία που συστήνεται ανεπιφύλακτα μόνο αν η τηλεόραση δεν έχει απολύτως καμιά ταινία κι εσείς θέλετε να δείτε κάτι για να «αδειάσει» το μυαλό σας. Το πρόβλημα συνίσταται στην μετέπειτα επαναφορά του. Εκτός από το σενάριο και τις ατάκες, δεν υπάρχει επίσης τίποτα που δεν έχετε δει ξανά κάπου αλλού, κάπου, κάπως, κάποτε.

Ο Ντάνι Μακάμπι (Άνταμ Σάντλερ – πρωταγωνιστής και παραγωγός), είναι ένας πλαστικός χειρουργός που θέλει να φλερτάρει ελεύθερα και χωρίς δεσμεύσεις, χρησιμοποιεί ένα αθώο ψέμα για να πετύχει το στόχο του: φοράει βέρα κι ας είναι ανύπαντρος, συνοδεύοντας την με δακρύβρεχτες ιστορίες για τον γάμο του.
Όταν όμως γνωρίζει και ερωτεύεται μια πανέμορφη και αρκετά μικρότερή του δασκάλα, την Πάλμερ (Μπρούκλιν Ντέκερ), αυτό το μικρό ψέμα θα αρχίσει να του δημιουργεί πρόβλημα. Αλλά αντί να παραδεχτεί την αλήθεια όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αποφασίζει να «εφεύρει» μια σύζυγο με την οποία υποτίθεται ότι σύντομα θα χωρίσει για χάρη της Πάλμερ. Το ρόλο της δήθεν συζύγου αναλαμβάνει η επί χρόνια βοηθός του Ντάνι στο ιατρείο, Κάθριν (Τζένιφερ Άνιστον), μητέρα δύο παιδιών, τα οποία σύντομα αναγκάζονται να μπουν επίσης στο παιχνίδι. Έτσι καταλήγουν όλοι για ένα τρελό σαββατοκύριακο στη Χαβάη, που θα αλλάξει τη ζωή τους για πάντα. Και την δικιά σας.

Ο ΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

ΗΠΑ, Ιστορική, 2010
του Κέβιν Μακ Ντόναλντ
με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τζέιμι Μπελ, Μαρκ Στρονγκ, Ντόναλντ Σάδερλαντ

Μετά την ταινία του 2000 «Μονομάχος» και την επιτυχία που σημείωσε και στα Όσκαρ (5), αλλά και στα ταμεία παγκοσμίως, πολλοί θέλησαν στην συνέχεια να εκμεταλλευτούν το άνοιγμα αυτής της κατηγορίας ταινιών. Κανείς δεν τα κατάφερε, κυρίως λόγω ελλείψεων στο μπάτζετ και ολοκληρωμένου σεναρίου. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και αυτή η ταινία. Ενώ για τους λάτρεις του είδους αρχίζει φιλόδοξα, στο τέλος καταλήγει να είναι μια περιπέτεια δύο μόνο προσώπων, σ’ ένα περιβάλλον που θα μπορούσε κάλλιστα να τοποθετηθεί και σε διαφορετικούς τόπους και χρόνους.

Άρτι αφιχθείς λοιπόν, στη Βρετανία, ο νεαρός εκατόνταρχος Μάρκους Ακίλα υπερασπίζεται ηρωικά το φρούριό του από μια μαζική επίθεση Κελτών.
Όμως στη διάρκεια της μάχης τραυματίζεται κι έτσι απαλλάσσεται από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Ταπεινωμένος από το γεγονός, αποφασίζει να ρισκάρει τη ζωή του ξεκινώντας ένα ταξίδι στον Βορρά προκειμένου να βρει τον Αετό της Ενάτης, το θρυλικό χρυσό λάβαρο που χάθηκε πριν 20 χρόνια, όταν ο πατέρας του οδήγησε την Ένατη Λεγεώνα στη Σκοτία και δεν επέστρεψε ποτέ. Μαζί του παίρνει τον σκλάβο του Έσκα, έναν Κέλτη του οποίου τη ζωή έσωσε σε έναν αγώνα μονομάχων. Όταν τα μέλη μιας κέλτικης φυλής τους συλλαμβάνουν, ο Έσκα ισχυρίζεται ότι αυτός είναι ο αρχηγός και ο Μάρκους ο Ρωμαίος σκλάβος του.

Λίγα λόγια για την ιστορία σχετικά με την εξαφάνιση της Ένατης Λεγεώνας της Ρώμης: Εγκατεστημένη αρκετά χρόνια στο Εμπουκάρουμ- τη σημερινή Υόρκη της Βόρειας Αγγλίας- η Ένατη Λεγεώνα όντως εξαφανίστηκε το 120 μ.Χ., δημιουργώντας την ιδέα ότι είχε μετακινηθεί βόρεια προς την χώρα των Σκότων και των Πίκτων και δεν επέστρεψε ποτέ. Οι σημερινοί ιστορικοί διχάζονται ως προς το αν η Ένατη όντως εξαφανίστηκε στα βόρεια, ή αν εγκαταστάθηκε αλλού, όμως η αληθινή ιστορία της εξαφάνισής της παραμένει άγνωστη.

LONDON BOULEVARD

ΗΠΑ, Αστυνομική, 2010
του Γουίλιαμ Μόναχαν
με τους Κόλιν Φαρέλ, Κίρα Νάιτλι, Ρέι Γουίνστοουν, Ντέιβιντ Θιούλις, Άνα Φρίελ

Ένα πρώην κατάδικος από το Νότιο Λονδίνο (Κόλιν Φάρελ) προσπαθεί να κάνει νέα αρχή σαν βοηθός μιας νεαρής ηθοποιού (Κίρα Νάιτλι), με την οποία δε θα αργήσει να κάνει σχέση.
Το «London Boulevard» βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Κεν Μπρούεν, ενός από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας των τελευταίων δέκα χρόνων, ενώ η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι του Γουίλιαμ Μόναχαν, βραβευμένου με ʽΟσκαρ Σεναρίου για την ταινία του Μάρτιν Σκορτσέζε, «The Departed».

Πρωταγωνιστές η Κίρα Νάιτλι (υποψήφια για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου το 2005, για το «Pride & Prejudice») και ο Κόλιν Φάρελ, ο οποίος το 2009 κέρδισε Χρυσή Σφαίρα Ερμηνείας σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ για την ταινία «In Bruges». Το βιβλίο έχει χαρακτηριστεί σαν μια αριστουργηματική δουλειά ενός από τους μεγαλύτερους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας των τελευταίων 20 χρόνων.

ΜΙΚΡΑ ΑΘΩΑ ΨΕΜΜΑΤΑ

Γαλλία, Κομεντί, 2010
του Γκιγιόμ Κανέ
με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Μπενουά Μαζιμέλ, Ζαν Ντιζαρντέν, Φρανσουά Κλουζέ, Ζιλ Λελούς

Κάθε χρόνο, ο Μαξ, ένας επιτυχημένος ιδιοκτήτης ξενοδοχείου, και η σύζυγός του προσκαλούν μια χαρούμενη παρέα φίλων στο όμορφο εξοχικό τους σπίτι δίπλα στη θάλασσα, για να γιορτάσουν τα γενέθλια του φίλου τους Αντουάν και να ξεκινήσουν έτσι τις διακοπές τους. Όμως φέτος, προτού εγκαταλείψουν το Παρίσι, ο φίλος τους Λούντο τραυματίζεται σε ένα ατύχημα, γεγονός που οδηγεί σε μια αλυσίδα αντιδράσεων και ανάμεικτων συναισθημάτων. Οι διακοπές αυτές ωθούν τον καθένα από την παρέα να ανακαλύψει τι τον ενοχλεί και τι τον αναστατώνει. Είναι καιρός πλέον να “πέσουν οι μάσκες” και να ειπωθούν αλήθειες.

Μια ταινία που δείχνει ποιο θα ήτανε το αποτέλεσμα αν τις αντίστοιχες αμερικάνικές, τις γύριζαν γάλλοι. Ευχάριστη, μεγάλη όμως διάρκεια, ωραίους πρωταγωνιστές, αλλά όχι κάτι περισσότερο.

ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ

Ελλάδα, Δράμα, 2011
του Νίκου Καλογερόπουλου
με τους Νίκο Καλογερόπουλο, Ηλία Λογοθέτη, Τάκη Σπυριδάκη, Βάνα Μπάρμπα, Ιουλία Καλογρίδη, Δημήτρη Καμπερίδη, Αντώνη Θεοδωρακόπουλο, Αθανάσιο Σακελλαρίου, Βασίλη Τσιπίδη

Ο Νίκος Καλογερόπουλος επιστρέφει με μια ιδιαίτερα προσωπική και ανατρεπτική ταινία. «Οι Ιππείς της Πύλου» μας ταξιδεύουν με γέλιο και συναίσθημα στα παράλογα της ζωής, ενώ στην πορεία δεν αφήνουν τίποτα όρθιο.

Ο Τηλέμαχος, ηθοποιός με ένδοξο παρελθόν και αβέβαιο μέλλον, εγκαταλείπει στα πενήντα του την Αθήνα για να γλυτώσει από τις τράπεζες. Με την βοήθεια του Μπάμπη του «Φου», βρίσκει καταφύγιο σʼ ένα ερημωμένο κάστρο στην καρδιά της Μεσσηνίας. Μοναδικοί κάτοικοι δύο αδέρφια που δε μιλιούνται και μια ανιψιά που τους βαρέθηκε κι έφυγε, η Δημοκρατία. Ο Τηλέμαχος την συναντάει τυχαία και μαγεύεται. Λίγο τα σιρόπια του γιατρού για τα πνευμόνια του που έχουν γίνει ορυχείο, λίγο τα τσίπουρα, λίγο οι «απαγορευμένες ουσίες» του Μπάμπη, οι θεοί βάζουν το χέρι τους κι η Δημοκρατία επιστρέφει στον τόπο της!
Όνειρο, πραγματικότητα, ή και τα δύο? Η μήπως η αιώνια διέξοδος της φυγής από την πραγματικότητα;