Ads

RESIDENT EVIL: AFTERLIFE-ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ
ΗΠΑ, Επιστημονικής Φαντασίας, 2010
του Πολ Γ.Σ. Άντερσον
με τους Μίλα Γιόβοβιτς, Άλι Κάρτερ, Γουέντγουορθ Μίλερ, Σιένα Γκίλορι, Σπένσερ Λόκι

Στις 3 πρώτες ταινίες “Resident Evil”, η σχεδόν άτρωτη μαχήτρια των ζόμπι Άλις, την οποία υποδύεται η Μίλα Γιόβοβιτς, αντιμετωπίζει πολύ μεγάλες δυσκολίες, καθώς εισχωρεί στην καταστροφική εταιρεία Umbrella και στον δολοφονικό στρατό των αθανάτων, που έχει δημιουργήσει η τεχνολογία της. Η τέταρτη ταινία πηγαίνει την ιστορία σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, με πιο εντυπωσιακά εφέ- αυτή τη φορά σε 3D!
Ο δημιουργός της πρώτης ταινίας, Πολ Άντερσον, “οδηγεί” και πάλι το σκηνοθετικό τιμόνι, ενώ επιμελείται και το σενάριο και την παραγωγή της νέας ταινίας.
Βρισκόμαστε σε έναν κόσμο ρημαγμένο από έναν ιό, που μετατρέπει τους ανθρώπους σε ζόμπι, και η Άλις συνεχίζει το ταξίδι της για την εύρεση επιζώντων. Μια πληροφορία θα την οδηγήσει στο Λος Άντζελες, όπου υποτίθεται πως βρίσκεται ένα λιμάνι σωτηρίας. Η πόλη όμως είναι κατακλυσμένη από ζόμπι και η Άλις πλησιάζει σε μια θανάσιμη παγίδα.


THE TOWN

ΗΠΑ, Αστυνομική, 2010
του Μπεν Άφλεκ
με τους Μπεν Άφλεκ, Ρεμπέκα Χολ, Τζον Χαμν, Τζέρεμι Ρένερ, Μπλέικ Λάιβλι, Πιτ Πόστλγουεϊτ, Κρις Κούπερ

Τσάρλσταουν, Μασαχουσέτη: ένα τετραγωνικό μίλι σε μέγεθος, αλλά με κληρονομιά που ξεπερνάει τα γεωγραφικά της όρια. Το σήμα κατατεθέν της περιοχής είναι το Μνημείο του Bunker Hill, που υπάρχει για να θυμίζει στον κόσμο την διάσημη μάχη κατά τον Αμερικανικό Εμφύλιο. Ο σύγχρονος πόλεμος, όμως, είναι αυτός ανάμεσα στην αστυνομία και τους ληστές.

Ads

Με φόντο την παραπάνω πραγματικότητα εκτυλίσσετε το “The Town”. Ο Μπεν Άφλεκ σκηνοθετεί και συνυπογράφει το σενάριο, ενώ πρωταγωνιστεί και στο ρόλο του Νταγκ Μακ Ρέι. Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τσακ Χόγκαν, Prince of Thieves. Έχοντας γίνει αρκετές έρευνες σε φυλακές με ληστές τραπεζών, αστυνομικούς και πράκτορες του FΒΙ, με σκοπό το σενάριο να είναι ρεαλιστικό με άρτια δομημένες λεπτομέρειες τόσο στον ψυχισμό των χαρακτήρων όσο και στην διαδικασία των γυρισμάτων, τo φιλμ αποτελείται από δυνατό σενάριο, καταιγιστικές σκηνές δράσης και άρτια κινηματογραφημένες σκηνές καταδίωξης.


ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ

Ελλάδα, Κοινωνική, 2010
του Σύλλα Τζουμέρκα
με τους Αμαλία Μουτούση, Θάνο Σαμαρά, Ιωάννα Τσιριγκούλη, Ερρίκο Λίτση, Γιούλα Μπούνταλη, Ιερώνυμο Καλετσάνο, Χρήστο Πασσαλή, Γιώργο Βαλαή, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Μαρία Καλλιμάνη

Παγκόσμια πρεμιέρα στο 67ο Φεστιβάλ Βενετίας, έκανε η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα. Η ταινία έκανε το ντεμπούτο της σε ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, καθώς η φετινή Biennale την επέλεξε για την Εβδομάδα Κριτικής.

Μικρογραφία του τόπου, στη Χώρα Προέλευσης, είναι μια οικογένεια στην οποία αποφασίζεται μια ενδοοικογενειακή υιοθεσία. Οι τρεις γενιές που έδρασαν στη μεταπολίτευση (η γενιά του ʼ50, η γενιά της μεταπολίτευσης και η νεώτερη γενιά), συγκρούονται μέχρις εσχάτων, φωτίζοντας τα ψέματα, τις αυταπάτες, την τρομοκρατία, τις καλύτερες προθέσεις που μας έφεραν εδώ. Ένα δράμα χαρακτήρων σαν αυτό που έχουμε ζήσει όλοι μέσα στις οικογένειές μας, σε ευθεία αλληλεπίδραση με τα πολιτικά γεγονότα που όρισαν τη χώρα τις τελευταίες δεκαετίες.

Η υποβλητική μουσική των Drog -a-Tec με το κολλάζ από απόκοσμους ήχους τρομπέτας που παραπέμπουν σε στρατιωτικά σιωπητήρια πεσόντων, τα samples από λαϊκά τραγούδια, το «βαρύ» μπάσο, καθώς και άλλα στοιχεία, συνθέτουν το ηχητικό τοπίο. Όσον αφορά δε τις ερμηνείες , όλο το καστ δίνει πραγματικά τον καλύτερο του εαυτό, και ειδικά η Αμαλία Μουτούση και ο Θάνος Σαμαράς δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.


ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΚΑΡΔΙΑ-HEARTLESS

Μεγ. Βρετανία, θρίλερ, 2009
του Φίλιπ Ρίντλεϊ
με τους Τζιμ Στέρτζες, Κλεμάνς Ποεζί, Νόελ Κλαρκ, Τζόζεφ Μολ, Νικίτα Μίσρι, Εντι Μάρσαν, Τίμοθι Σπολ

Η ταινία ξεκινάει πολύ δυναμικά καθώς τα ατμοσφαιρικά και σκοτεινά σοκάκια της Αγγλίας μαζί με το δράμα του πρωταγωνιστή, σε προδιαθέτουν για κάτι πολύ ενδιαφέρον. Η ταινία επίσης, σηματοδοτεί την επιστροφή του Φίλιπ Ρίντλεϊ στον κινηματογράφο μετά από μια δεκαετία. Είναι ένα σκοτεινό και γεμάτο αγωνία ψυχολογικό θρίλερ με σκηνικό το σύγχρονο Ανατολικό Λονδίνο, έναν πολύπλοκο λαβύρινθο με «τοξική» ομορφιά. Ο Τζέιμι ζει αποτραβηγμένος από τον κόσμο, κρύβοντας επιμελώς από τα περίεργα μάτια το πορφυρό σημάδι, στο σχήμα της καρδιάς, που σκεπάζει το μισό του πρόσωπο. Όταν, όμως, η βίαιη πραγματικότητα απειλήσει τους ανθρώπους που αγαπά, ο Τζέιμι θα μεταμορφωθεί σʼ έναν αδίστακτο εκδικητή.


ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΛΒΙΑ

Ισπανία-Γαλλία, Δράμα, 2007
του Χοσέ Λουίς Γκουερίν
με τους Πιλάρ Λοπέζ ντε Αγιάλα, Ξαβιέ Λαφίτ

Ημέρες καύσωνα, κι ένας τουρίστας, περνά τα απογεύματα του, ζωγραφίζοντας σε ένα καφέ. Περιμένει τη γυναίκα που τη λένε Σύλβια, που γνώρισε πριν χρόνια στην ίδια πόλη. Σχεδιάζει τις φιγούρες όλων των γοητευτικών γυναικών που περνούν δίπλα του – οποιαδήποτε από αυτές θα μπορούσε να είναι εκείνη.

Μια μέρα, πιστεύει ότι πραγματικά την είδε, και θα αρχίσει να την αναζητά μέσα στην πόλη. Έρωτας με τη πρώτη ματιά. Ο ήρωας αναζητά την γυναίκα που είδε μόνο μια φορά και του έκανε το ερωτικό κλικ. Σαν κάθε γνήσια ερωτευμένος βλέπει την φιγούρα της παντού. Μια πρωτότυπη ταινία πάνω στο πιο πολυκινηματογραφημένο θέμα. Ο έρωτας. Η αναζήτηση. Η εμμονή. Και η πλήξη του γύρω κόσμου. Ένα ποίημα που όλοι το έχουμε ζήσει έστω μια φορά. Άμεσο, μοντέρνο και εντελώς πρωτότυπο, που επιπλέον, με αφορμή την αναζήτηση, η ταινία κινηματογραφεί το Στρασβούργο, μια από τις ωραιότερες πόλεις της Ευρώπης.

ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
Ελλάδα, Δράμα, 2010
του Νίκου Γαϊτατζή
με τους Γιώργο Βογιατζή, Γιώργο Χωραφά, Δωροθέα Μερκούρη, Σπύρο Παπαδόπουλο, Απόστολο Γκλέτσο

Ο Θανάσης, ένας καλοκάγαθος πλανόδιος πωλητής έχει υπό την προστασία του την μικρή Μελίσα, ένα πεντάχρονο κοριτσάκι που η μητέρα της Μίλλα, μετανάστρια από την Ρωσία, του την εμπιστεύτηκε, προκειμένου να αναζητήσει την τύχη της στην Αμερική. Όλα θα ανατραπούν στη ζωή τους, όταν η Μίλλα επιστρέφει στην Ελλάδα με τον άνδρα της, για να πάρει την κόρη της στην Αμερική. Η Μελίσα πρέπει να αποχωριστεί τον άνθρωπο που θεωρεί πατέρα της, ενώ ο Θανάσης είναι αναγκασμένος να συνηθίσει να ζει και πάλι μόνος του, χάνοντας το μοναδικό πλάσμα που έδινε χαρά στην καθημερινότητα του. Με την προτροπή ενός φίλου του και την συμπαράσταση των γειτόνων του, ο Θανάσης θα ταξιδέψει στην Αμερική για να συναντήσει για μια ακόμη φορά την Μελίσα. Στην προσπάθεια του αυτή θα τον βοηθήσει ένας στενός του συγγενής, σε ένα ταξίδι πολύ διαφορετικό από αυτό που περίμενε όταν έφευγε από την Ελλάδα.

Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στις πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών, Νέο Μεξικό Καλιφόρνια, Ιλινόις, στην Αθήνα και το Μεξικό. Τη μουσική και τα τραγούδια που ακούγονται στο soundtrack της ταινίας υπογράφει ο Γιώργος Θεοφάνους.

ΜΕΛΙ-BAL
Τουρκία, Δράμα, 2010
του Σεμίχ Καπλάνογλου
με τους Μπόρα Άλτας, Έντγκαρ Μπεσικσίογλου, Τουλίν Οζέν

Το «Μέλι» είναι η τρίτη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ». Ο Γιουσούφ είναι μοναχοπαίδι και ζει με τους γονείς του σε μια απομονωμένη ορεινή περιοχή. Για το νεαρό αγόρι, το γειτονικό δάσος είναι μέρος μυστηρίου και περιπέτειας όπως το ζει συνοδεύοντας τον πατέρα του στη δουλειά καθημερινά. Ο Γιακούπ, είναι μελισσοκόμος και έχει τοποθετήσει τις κυψέλες του στην κορυφή των πιο ψηλών δέντρων του δάσους. Ο Γιουσούφ και ο Γιακούπ έχουν μια πολύ δυνατή σχέση, καθώς μοιράζονται τα ίδια όνειρα και έχουν τα δικά τους μυστικά. Από την άλλη μεριά, στο σχολείο ο Γιουσούφ έχει μια δυσάρεστη σχέση με τους συμμαθητές του λόγω της δυσλεξίας που τον κάνει να ντρέπεται την ώρα των μαθημάτων.

Με τους οικονομικούς πόρους της οικογένειας να λιγοστεύουν εξαιτίας της ολοένα και πιο συχνής εξαφάνισης των μελισσών, ο Γιακούπ δεν έχει άλλη λύση από το να μεταφέρει τις κυψέλες του σε άλλη ορεινή περιοχή. Όμως οι μέρες περνούν χωρίς νέα και αυτό ανησυχεί τόσο τον Γιουσούφ όσο και την μητέρα του. Η απόφαση του νεαρού αγοριού ν’ αναζητήσει τον πατέρα του, θα τον οδηγήσει σε μονοπάτια που έως τότε δεν είχε ποτέ «περπατήσει». Ο Καπλάνογλου έφτιαξε ένα όμορφο, συγκινητικό αριστούργημα. Την ελεγεία μιας απλής, τραγικής οικογένειας, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του στην καθημερινότητά της.

Μια ταινία, που παρά την ηθελημένη βραδύτητά της, έχει ένα εσωτερικό ρυθμό που σταδιακά σε παρασύρει. Ρυθμό που τον χαρακτηρίζει η ποίηση και ο λυρισμός, πράγμα σπάνιο στο σύγχρονο κινηματογράφο. Ίσως γι’ αυτό απέσπασε και το φετινό βραβείο Χρυσής Άρκτου Καλύτερης Ταινίας όπως και το ειδικό βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου.