Όροι όπως η «γρίπη των χοίρων», τα «σταζ» και τα «σπρεντ» είναι κάποιοι από αυτούς που γεννήθηκαν ή έγιναν πολύ δημοφιλείς κατά το 2009. Ωστόσο, η λέξη της χρονιάς σύμφωνα με το Νέο Αμερικανικό Λεξικό της Οξφόρδης, ήταν η «unfriend», δηλαδή το ρήμα που χρησιμοποιεί κάποιος όταν διαγράφει έναν φίλο του από κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook.

Εκτός από την ανακοίνωση της «λέξης της χρονιάς», το επιτελείο του συγκεκριμένου λεξικού δημοσιοποιεί και μια λίστα με τις υπόλοιπες υποψήφιες λέξεις-φιναλίστ. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκονται οι εξής:

Ηashtag: το σύμβολο # συνοδευόμενο από έναν όρο ή μια φράση, που επιτρέπει τους χρήστες του twitter να ψάχνουν αναρτήσεις με παρόμοιο περιεχόμενο ή να βλέπουν συγκεκριμένες θεματικές

Intexticated: οδηγός οχήματος του οποίου η προσοχή αποσπάται επειδή γράφει κάτι στο κινητό του

Netbook: μικρός φορητός υπολογιστής με περιορισμένη μνήμη

Paywall: ένας τρόπος να αποτρέπεις την πρόσβαση σε τμήμα μιας ιστοσελίδας στην οποία έχουν πρόσβαση μόνο συνδρομητές

Sexting: η αποστολή ρητά σεξουαλικού περιεχομένου κειμένων και φωτογραφιών μέσω κινητού

Funemployed: πρόσφατα απολυμένος που εκμεταλλεύεται τη νέα εργασιακή του κατάσταση για να περνάει καλά ή να ασχοληθεί με άλλα ενδιαφέροντα

Zombie bank: χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του οποίου η αξιοπιστία είναι μεγαλύτερη από τα περιουσιακά του στοιχεία, αλλά συνεχίζει να λειτουργεί χάρη στην υποστήριξη της κυβέρνησης

Choise mom: άτομο που θα επιλέξει να γίνει ανύπαντρη μητέρα

Ecotown: μια πόλη χτισμένη και διοικούμενη βάσει αρχών φιλικών προς το περιβάλλον

Deleb: νεκρή διασημότητα

Ανάλογη λίστα δημοσιεύουν και άλλοι φορείς όπως η Αμερικάνικη Ένωση Διαλέκτων (www.americandialect.org) και το Παγκόσμιο Παρατηρητήριο της Γλώσσας (www.languagemonitor.com).

Κάποιες από τις υποψηφιότητες της λέξης της χρονιάς από την Αμερικάνικη Ένωση Διαλέκτων που θα ανακοινωθεί στις 8 Ιανουαρίου:

Aporkalypse: (αποκάλυψη), εκ του αγγλικού «πορκ», που σημαίνει «γουρούνι», αδικαιολόγητη ανησυχία και περιττές δράσεις ως απάντηση στη γρίπη των χοίρων

Dracula sneeze (φτέρνισμα του δράκουλα): το να φτερνίζεται κανείς καλύπτοντας το στόμα του με τον αγκώνα, στάση που θυμίζει τη γνωστή πόζα του κόμη Δράκουλα

Vook: ηλεκτρονικό βιβλίο που ενσωματώνει βίντεο στο κείμενο

Ακόμα, το Παγκόσμιο Παρατηρητήριο της Γλώσσας καταλήγει στις δημοφιλέστερες λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιήθηκαν ετησίως στο αγγλόφωνο κομμάτι του πλανήτη μετρώντας με αλγορίθμους τη χρήση τους στα ΜΜΕ, το Ιντερνετ, τα μπλογκ και άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2009, πρώτη στη λίστα είναι η λέξη «Twitter», δηλαδή «η ικανότητα να συμπυκνώνει κανείς τη σκέψη του σε 140 χαρακτήρες» απαντώντας στο ερώτημα «τι κάνεις τώρα;». Δεύτερο έρχεται το όνομα «Ομπάμα» και τρίτος ο όρος «Η1Ν1. Στην όγδοοη θέση της λίστας είναι το «αδρόνιο», το σωματίδιο που έγινε διάσημο από το περίφημο πείραμα του CERN

Ακολουθούν η «διαφάνεια» (ως στόχος πολλών κυβερνήσεων), η «οργή» (για τα μπόνους στελεχών σε εταιρείες που πτώχευσαν), η «ανεργία» και ο όρος «foreclosure» που σημαίνει τον αποκλεισμό από το πιστοληπτικό σύστημα λόγω αδυναμίας αποπληρωμής δόσεων δανείου. Ένα χρόνο νωρίτερα το ίδιο κοινό είχε αναδείξει ως κυρίαρχη λέξη το σύνθημα «change» (αλλαγή) του Ομπάμα.

Το 2009 όμως η φράση «μανία για τον Ομπάμα» (Obama-mania) βρισκεται στη 2η θέση, αμέσως μετά τον «Βασιλιά της Ποπ» Μάικλ Τζάκσον. Τρίτη φράση είναι η «κλιματική αλλαγή» (ήταν πρώτη το 2007) και τέταρτη η «γρίπη των χοίρων».

Αντίστοιχες λίστες αποκλειστικά για την Ελλάδα δεν υπάρχουν. Ωστόσο, οι Έλληνες αναζητούν συχνότερα στο Google τις λέξεις: eurovision, facebook, youtube, google, ο καιρός, paok, olympiakos και aek. Υπερβολική αύξηση καταγράφηκε φέτος στις αναζητήσεις για τη «γρίπη», την «απόσυρση», τον «ΑΜΚΑ» (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) αλλά και τις «playmate» των καλλιστείων.