Δραματική αύξηση στα επίπεδα του όζοντος και του φωτοχημικού νέφους στην ατμόσφαιρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα προκαλέσει η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης προειδοποιεί σε ανακοίνωσή της η Greenpeace. Αυτό θα έχει ως συνέπεια στην υγεία των πολιτών καθώς προκαλούν άσθμα, βροχίτιδα και ερεθισμούς. Παρόλα αυτά πολλές φωνές υποστηρίζουν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης.

Ads

 
Συγκεκριμένα, η Greenpeace αναφέρει για την κατάσταση που επικρατεί ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναφέροντας ότι “μέσα σε δύο μόνο μήνες, το ΥΠΕΚΑ εξέδωσε 29 ανακοινώσεις για υπέρβαση των ορίων όζοντος στην Αθήνα!”. Επιπλέον επισημαίνει ότι αν επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το ΥΠΕΚΑ τότε “άσθμα, βρογχίτιδα, ερεθισμοί και άλλα προβλήματα στην υγεία προκαλούνται στους πολίτες των δύο μεγαλουπόλεων από το φωτοχημικό νέφος, τα επίπεδα του οποίου αναμένονται να αυξηθούν δραματικά”.

Παράλληλα ο υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, κ. Τάκης Γρηγορίου ανέφερε «το όζον είναι παράγωγο των αντιδράσεων που συμβαίνουν στην ατμόσφαιρα από την έκλυση οξειδίων του αζώτου (NOx). Και τι σχέση έχει αυτό με την πετρελαιοκίνηση; Πολύ απλά ακόμα και με τις σημερινές αυστηρότερες προδιαγραφές, τα πετρελαιοκίνητα εκλύουν τρεις φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, συμβάλλουν δηλαδή αναλογικά περισσότερο στη δημιουργία φωτοχημικού νέφους επηρεάζοντας άμεσα τη δημόσια υγεία. Επιπλέον, οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όσο περισσότερη ηλιοφάνεια υπάρχει, τόσο πιο εύκολα τα οξείδια του αζώτου πυροδοτούν τις εξάρσεις του όζοντος και του φωτοχημικού νέφους, το οποίο εισπνέουν οι πολίτες. Επιτρέποντας την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι σαν να ρίχνουμε πετρέλαιο σε μια φωτιά που ήδη σιγοτρώει τα σωθικά μας».

 
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με επιχείρημα ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες έχουν επιλύσει πολλά από τα περιβαλλοντικά προβλήματα του παρελθόντος.
 
 
Παρά την ευρωπαϊκή νομοθεσία ο Τ.Γρηγορίου τονίζει “άλλο Αθήνα άλλο Βρυξέλλες”. Τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
 

Ads