Σημαντική μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην πρωτεύουσα, καθώς και αύξηση ταχύτητας κατά τις ώρες αιχμής δείχνουν νέα στοιχεία, καθώς οι Έλληνες φαίνεται να περιορίζουν τη χρήση του αυτοκινήτου λόγω της οικονομικής κρίσης και των νέων μέτρων.

Ads

Έως το 21% ανέρχεται η κάμψη της κυκλοφορίας, τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ στις κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας καταγράφεται αύξηση της ταχύτητας των οχημάτων τις ώρες αιχμής πάνω από 20%. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται μείωση κυκλοφοριακού φόρτου έως 3% σε σχέση με πέρσι. Καθώς, επιπλέον, η επιβατική κίνηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για την περίοδο Ιανουάριος-Μάρτιος 2010 έχει αυξηθεί κατά 1,52% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά δεδομένα.

Συμπεραίνεται, λοιπόν, ότι οι κάτοικοι της πρωτεύουσας αρχίζουν σιγά σιγά να συνειδητοποιούν ότι μπορούν να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι και να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι χάρη στη διακοπή των άσκοπων μετακινήσεων με Ι.Χ. η διάρκεια των ωρών αιχμής μειώνεται σημαντικά.

Πέρα από την οικονομική κρίση και το σταθεροποιητικό πρόγραμμα που ακολουθεί η χώρα, σημαντικός παράγοντας στην απόφαση αυτή των Αθηναίων είναι και η εξαιρετικά αυξημένη τιμή της βενζίνης, η οποία είναι πλέον και επισήμως η ακριβότερη της Ευρώπης.

Ads

Σημειώνεται, ακόμη, ότι η μείωση του φόρτου των οχημάτων μπορεί να διαπιστώνεται ακόμα περιορισμένη –φτάνει το 3%, αλλά η αύξηση της ταχύτητας στο σύνολο των οδικών αρτηριών της πρωτεύουσας κρίνεται σημαντική. Τέλος, οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν ότι πρόκειται για «χρυσή ευκαιρία» βελτίωσης του συγκοινωνιακού της πρωτεύουσας, και μάλιστα με παρεμβάσεις σχετικά χαμηλού κόστους.

Πηγή: Το Έθνος