Ads

Το ARK Festival πλησιάζει και ο Σέργιος Βούδρης (μπορείτε επίσης να τον αναζητήσετε στο διαδίκτυο και ως Βουδούρη ή Βουρδή!), «επικεφαλής» των Voyage Limpid Sound, μιλάει για τις χαρούμενες μουσικές που γράφει υπό την επήρεια καφεΐνης, για τη ρευστή σύνθεση του συγκροτήματος, για τις συγκρίσεις με τους Beatles και για όλους εκείνους που γράφουν χωρίς ν’ ακούνε…

«Οι The Voyage Limpid Sound είναι ένα ανοιχτό μουσικό συγκρότημα και μπορεί να απαρτίζονται από ένα έως εκατό άτομα, με μέσο όρο τα δεκαπέντε….». Υπό ποία έννοια είστε «ανοιχτό» συγκρότημα; Και πώς τα βγάζετε πέρα;

Υπό την έννοια ότι έχουμε πολλά και εναλασσώμενα μέλη ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες του γκρουπ. Να φανταστείς ότι δεν έχουμε παίξει ακόμα σε κάποιο λάιβ με την ίδια σύνθεση μελών. Όσο για το πως τα βγάζουμε πέρα, κατ’αρχάς προβάρουμε χωριστά σε δύο ή τρία κομμάτια και μετά τρώμε φτηνή πίτσα. Κατά βάση πάντως είμαστε όλοι φίλοι και υπάρχει κατανόηση, ελπίζω…

Ads

Υπάρχει μία μυστικοπάθεια γύρω από την ερμηνεία του ονόματός σας… Τι σημαίνει τελικά;

Το «The Voyage Limpid Sound» είναι κατασκεύασμα . Προέκυψε από το «The Limpid», ένα παλιότερο όνομα του γρουπ. Το limpid είναι η τρίτη λέξη από το «Astronomy Domine» των Pink Floyd. Το «The Sound» το πήρα από μια παλιά εκδοχή του ονόματος των Floyd, «The Pink Floyd Sound», και το voyage μου φάνηκε αρκούντως ψυχεδελικό ώστε να το χρησιμιποιήσω. Και έτσι έφτιαξα το δικό μου κλώνο των Floyd. Συντακτικώς δε βγάζει κανένα νόημα (ελληνικά θα το μετάφραζα: Ο/Η/Το διάπλους διαυγές ήχος.) αλλά μου αρέσει στο μάτι.

Πολλοί λένε ότι ο ήχος σας θυμίζει ολίγον τι Beatles και Beach Boys…Βρίσκετε;

Και εντελώς συνειδητά. Εφόσον παίζουμε καθαρή ποπ, σ’αυτό το στάδιο τουλάχιστον, ακολουθούμε μια συγκεκριμένη πεπατημένη. Η μουσική βάση μας για την ακρίβεια αυτή τη στιγμή είναι η λεγόμενη «Brill Building Pop» και ό,τι σημαίνει αυτό. Οπότε και ολίγον Bacharach/David και ολίγον Sedaka/Greenwood και ολίγον Goffin/King. Οι Beatles από την από την άλλη κλείδωσαν πολλά πράματα που έχουν να κάνουν με το ροκ συγκρότημα. Δε νιώθουμε την αναγκη να προσποιούμαστε ότι δε το γνωρίζουμε. Η τέχνη έχει την καταπληκτική ικανότητα να κινείται και πλάγια και διαγώνια και ανάποδα. Και να μην παθαίνει κανείς τίποτα εκτός από ανθρώπους με χάρτινο γιακά και αρτηριοσκλήρωση. Και για να μη φανώ εμπαθής, αν και οι φίλοι μου γνωρίζουν ότι το εξασκώ το σπορ, δεν εννοώ ανθρώπους που η μουσική μας δεν τους είπε τίποτα αλλά για ανθρώπους που δε διάβασαν τις οδηγίες χρήσης και αναρωτιούνται γιατι δεν ανάβει αυτό το μαραφέτι…

Πέντε άλμπουμ που έμειναν ερμητικά κλειστά από το 1999, με εξαίρεση το «Electronically Enhanced Dream» που κυκλοφόρησε το 2000. Γιατί έπρεπε να περάσουν δέκα χρόνια για να κυκλοφορήσει ο δεύτερος δίσκος σας «The Voyage Limpid Sound Are Happy»; Δεν το επιδιώξατε; Και ποιος τελικά σας «ανακάλυψε»;

Γιατί κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Όταν τελείωσα το δεύτερο δίσκο των Voyage το 2002, ονόματι «The abnormal pannings of Norman Smith» και τον έδωσα στον τύπο που μου έβγαλε τον πρώτο μου δίσκο, κατόπιν χαλαρής ακροάσεως παρατήρησε ότι έχει σαξόφωνα και αυτουνού δεν του άρεσαν τα σαξόφωνα. Τι να πεις. Έγω συνέχισα να γράφω δίσκους και να τους δίνω στους φίλους μου. Όταν η μπάντα απόκτησε και αλλά μέλη εκτός από μένα, γιατί ως τότε τα έκανα όλα μόνος μου, είπαμε να γράψω κάτι καινούριο για να παίξουμε. Μόλις τελείωσα το «Happy», το ηχογραφήσαμε, στείλαμε ένα ντέμο σε μια εταιρία, την Archangel, και έτσι τελικά κυκλοφόρησε.

«Οι The Voyage Limpid Sound συχνά τραγουδούν για σκοτεινούς φόβους, εκκεντρικούς αρχαιολόγους και παραμυθένια κτήνη…» Τι είδους ιστορίες μας διηγείστε; Και από πού είναι εμπνευσμένοι οι στίχοι σας;

Θα μιλήσω για τους στίχους του «Happy». Το «Happy» λοιπόν είναι ένας ειρωνικός τίτλος. Για να αρχίσουμε από την αρχή, είμαι άνθρωπος που στη ζωή μου δεν έχω πιεί, καπνίσει ή κάνει χρήση ναρκωτικών. Πριν δύο χρόνια συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει ο καφές. Και σε έναν παρθένο οργανισμό, 60 mg καφεΐνης έχει τρομακτικές επιδράσεις. Υπό την επήρεια αυτή έγραψα το «Happy», ένα είδος δηλαδή επιβεβλημένης ευτυχίας. Κατ’επέκταση πλησιάζω το θέμα του δίσκου, που είναι ο φόβος της γέννησης, με μία ασυναισθηματικά μουδιασμένη ματιά. Απ’όλο αυτό μου έμεινε η συνήθεια να πίνω έναν καφέ την ημέρα μετά το μεσημεριανό μου.

Με βάση διάφορα δημοσιεύματα που βγαίνουν κατά καιρούς αναφέρατε ότι αμφιβάλλετε αν ορισμένοι δημοσιογράφοι έχουν ακούσει καν το δίσκο… Θεωρείτε ότι γίνεται λάθος προβολή;

Είναι πολύ μεγάλο ζήτημα αυτό. Το ότι δηλαδή, οπώς διαβάζω χρόνια και όπως συνειδητοποιώ και ο ίδιος, άνθρωποι άσχετοι με την κριτική την εξασκούν σα να είναι ειδήμονες. Κατ’επέκταση, διαβάζω κάτι κριτικές που φαίνεται ότι δεν έχουν ιδέα για τι μιλάνε. Διάφοροι έχουν αντιμετωπίσει το δίσκο σα να είναι ένα ρετρό σουβενίρ, Χωρίς να διαβάσουν τους στίχους, που είναι η βάση αυτού του δίσκου, ακούνε κάτι που μοιάζει με Beach Boys και τον βαφτίζουν καλοκαιρινό. ‘Η πάλι διάφοροι έχουν γράψει ότι ο δίσκος επαναλαμβάνεται. Έγω το ονομάζω άντληση από τη θεματική στέρνα, θεματική αφομοίωση και σύνδεση, κάτι το οποίο το κάνω και μικρο και μακροοικονομικά, αλλά αυτό θα φανεί στο μέλλον. Μια κοινή γραμμή για να νιώθω σαν το σπίτι μου. Γενικά, γράφουν κριτικές άνθρωποι που δείχνουν ότι δε γνωρίζουν από μουσική-και δεν εννοώ τη γνώση του εναλλακτικού τοπ φόρτι-και στηρίζουν το γραπτό τους σε μια επιφανειακή ακρόαση, κάποιο διαφημιστικό δελτίο τύπου και στην ούρμπαν διαίσθησή τους. Παραφράζοντας τον Τσαρούχη, οι ταλαντούχοι κριτικοί είναι πιο σπάνιοι από τους ταλαντούχους μουσικούς.

Σας απασχολεί η οικονομική-δισκογραφική κρίση των καιρών μας; Ποιο είναι το στοιχείο του συγκροτήματος που πιθανόν να το κάνει να επιβιώσει μέσα στα χρόνια;

Το συγκρότημα δεν έχει οικονομικοβιοποριστικό χαρακτήρα. Θα επιβιώσει επειδή θα έχουμε τη διάθεση και την αναγκη να το κρατάμε ζωντανό. Τα ελάχιστα μέσα που χρειάζεται έιναι ένα όργανο, μια φωνή και ένα μέσο ηχογράφησης οπότε οικονομικώς έιναι εύκολη η επιβίωση αυτή. Η δισκογραφία θα ανακάμψει όταν αργά ή γρήγορα εφαρμοστούν οι νόμοι περί πνευματικής ιδιοκτησίας και περιορισμού της διάθεσης πνευματικών έργων. Όπως επίσης και όταν αναπτυχθεί ένας ονλάιν ηθικός κώδικας. Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να τιθασευθεί ένα τόσο δυνατό μέσο όπως το ίντερνετ αλλά στην Αμερική ήδη βλέπουμε τα πρώτα σημαδια για κάτι τέτοιο και αναπόφευκτα θα ακολουθήσει και ο υπόλοιπος πλανήτης. Βέβαια η νέα μορφή που θα έχουν οι εταιρίες διαχείρησης μουσικής είναι άγνωστη. Η με την παλιά έννοια δισκογραφική εταιρία είναι πλέον παρωχημένος οργανισμός. Ήδη έχει εμφανιστεί το είδος συμβολαίου 360 σε επικερδέστερους καλλιτέχνες.

Ετοιμάζετε παράσταση και το πρώτο καρτούν από ελληνικό συγκρότημα. Τι ακριβώς έχετε στα σκαριά;

Μία παράσταση και το πρώτο καρτούν από ελληνικό συγκρότημα. Δε θα πω άλλα για να έχει αγωνία. Μπορώ να πω ότι το καρτούν θα λέγεται «Phil B. Ehggs».

Πώς βλέπετε τη συμμετοχή σας στο ARK Festival;

Είναι ένα λάιβ με το οποίο ελπίζουμε να αποκτήσουμε έναν φαν.

Αγγελάκας, Παύλος Παυλίδης & The B-Movies, Γιάννης Χαρούλης, Rous, Xaxakes, Monika, Maraveyas Ilegal, The Burger Project, Leόn. Όλοι τους συμμετέχουν στο ARK Festival…Αν σας έλεγα να ξεχωρίσετε έναν από αυτούς ποιος θα ήταν και γιατί;

Δυστυχώς δεν γνωρίζω πολλά για τους αξιοσέβαστους συμπαίκτες μας. Είμαι σίγουρος ότι είναι όλοι τους καλοί άνθρωποι, όπως και εμείς.

*Το ARK Festival θα πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100-Γκάζι), Δευτέρα 13 και Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, Doors open: 17:30.

**Οι Voyage Limpid Sound θα εμφανιστούν στις 13 Σεπτεμβρίου μαζί με τους Αγγελάκα, Παύλο Παυλίδη & The B-Movies, Γιάννη Χαρούλη, Rous.

Συνέντευξη: Νάνσυ Φαφούτη