Υποβλήθηκε από unname12 στις 1. Ιούνιος 2009 - 9:17. #87333
apo tin stigmi pou akoute aftes tis apopseis... kai ta sxolia exoun mesa lekseis opos.... siriza... ebriteri aristera.. nomizw pos poli den katalabenoun polla! alla ti na leme.. edw to tvxs exei diafimisi gia to pos 8a deis ta bizia tis sasas mpastas me 2 eurw...
Υποβλήθηκε από PANOS Arg στις 1. Ιούνιος 2009 - 5:27. #87230
Εχω διαβάσει σχεδόν ολο το [Ιστορία του λαού των ΗΠΑ]του Howard Zinn .Tο βιβλίο το βρίσκω εξαιρετικό.Ακούγοντας τις απόψεις του ιδιαίτερα απο τις προσωπικές εμπειρίες κατάλαβα απο τον τρόπο που μιλάει, γιατί εγραψε ενα τόσο αξιόλογο βιβλίο.
σημασία έχει οτι ήρθαν αυτοί οι άνθρωποι και μίλησαν και πολύς κόσμος τους άκουσε και πολλά ζητήματα μπήκαν και συζητήθηκαν
εγώ προσωπικά πιστεύω πως το νέο όραμα της κοινωνικής απελευθέρωσης ή θα είναι αντι-εξουσιαστικό, αναρχικό ή δεν θα υπάρξει κάν!
Οι πρωτοπορίες και τα διευθυντήρια της επανάστασης χρεωκόπησαν.
Μόνη ελπίδα είναι η αυτο-οργάνωση και το πιο βασικό απελευθερωτικό πρόταγμα η κατάργηση του κράτους.
η παρατήρησή μου για το ότι ο Ζιν εκφράζει θέσεις που εδώ θα τις ΄χαρακτηρίζαμε αριστερές τύπου Σύριζα, είχε την έννοια να ξεπεράσουμε τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις για το τι θεωρείται αναρχικό και τι αριστερό.
απο οσα ξερω τα παιδια της βαβυλωνιας προσπαθησανε να το κανουνε ευρεως γνωστο αλλα οπως ολοι μπορουμε να αντιληφθουμε συνεβει αυτο που στην Αμερικη ονομαζεται media black out . Οσο για την τραγικη για εμενα απουσια της ευρητερης αριστερας οφειλεται στο γεγονος οτι κατα μια εννοια ειναι προσκολημενη σε αυτο που χαρακτηρισα πριν χρεωκοπημενη ευρωπαικη πολιτικη σκεψη . Δηλαδη αν το οργανωνει η Βαβυλωνια ο Αλμπερτ και ο Ζινν δεν υπαρχουνε . Αν το οργανωνε ο ΣΥΡΙΖΑ τοτε ο Αλμπερτ θα επιβεβαιωνε τα επιχειρηματα του ΣΥΡΙΖΑ.....ε δε παει ετσι πως να το κανουμε. Φυσικα με τη συγκεκριμενη διοργανωση σε οτι αφορα τον αντιεξουσιαστικο χωρο δυο νομιζω ειναι οι κυριες διαπιστωσεις ...οτι η νεολαια ελκεται πλεον πιο πολυ και προς τα οραματα του ...αλλα και πως μια μεριδα του "χωρου" δε λεει να ξεφυγει απο αυτο που ο Τομας Παιην ειχε αποκαλεσει " η Βαστιλη της λεξης".Αυτο και για τη λεξη "βια" και για τη λεξη "αναρχικος".
Υποβλήθηκε από apolo στις 1. Ιούνιος 2009 - 1:14. #87124
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις του giorgos1.
Επίσης συμφωνώ με το σχόλιο του risinggalaxy. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αντιληφθούμε την κρίση από την οποία περνούν σήμερα τα κινήματα και η αριστερά. Να δούμε αυτοκριτικά το παρόν μας και το παρελθόν μας.
Για παράδειγμα δεν μπορώ να σας κρύψω ότι με έχει κουράσει το ύφος των αντιπαραθέσεων στην Ελλάδα. Θα ήθελα ένα υψηλότερο επίπεδο πολιτικού διαλόγου στην αριστερά. Σε αυτό το σημείο εντυπωσιάζει ο τρόπος που παραθέτει την άποψή του ο Zinn.
Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα που αναδεικνύει και την κρίση των κινημάτων αφορά κυρίως το τι λέμε και όχι το πώς το λέμε.
Υποβλήθηκε από theano. στις 1. Ιούνιος 2009 - 1:02. #87118
risinggalaxy
εχεις απόλυτο δίκιο. Και τα παιδιά της βαβυλωνίας οργάνωσαν ένα καταπληκτικό σε θεματολογία φεστιβάλ που δυστυχώς για τα άτομα που είχε ως καλεσμένους η ενημέρωση που έγινε για το συγκεκριμένο γεγονός ήταν απειροελάχιστη ως μηδενική.
όσον αφορά τα περι αριστεράς και διαχωρισμού βίας και επαναστατικής δράσης, επειδή έτυχε και εγώ να το παρακολουθήσω έχεις απόλυτο δίκιο σύμφωνα με αυτά που τουλάχιστον βίωσα εγώ. Καμία απολύτως σχέση
Για την ακριβεια φιλε ζορο , ο Ζινν αλλα και ο Αλμπερτ μιας και τους ακουσα εκτενως αφτες τις μερες , δεν λενε οτι θα ελεγε ο Συριζα...... ο ΣΥΡΙΖΑ εχει παρει στοιχεια της πολιτικης σκεψης και του πολιτικου σχεδιασμου για δραση επαναστατικη -ακτιβιστικη , αλλα το προβλημα ειναι οτι μενει μονο στα λογια και δεν προχωρα και στη ριζοσπαστικοποιηση και της δρασης του αλλα και του λογου του. Ειναι για μενα μεγαλο ευτυχημα που το ολο φεστιβαλ το διοργανωσαν τα παιδια της Βαβυλωνιας , πρωτον γιατι ετσι φανηκε το πολιτικο κενο σε οτι αφορα την Αριστερα η οποια επισημα απουσιασε ( ειναι σα να γινεται συνεδριο φυσικης με τον Χωκινγκ να εισαι φυσικος και να μη συμμμετεχεις )...δευτερον γιατι οι ομιλητες διαχωρισαν την επαναστατικη δραση απο τη "λατρεια της βιας" και θεωρω οτι αυτο ειναι κατι που το χρειαζομαστε στον αντιεξουσιαστικο χωρο. Ειναι χαρακτηριστικοτατη η αττακα του Ζινν : "στη βια καταφευγουνε οσοι ειναι αρκετα τεμπεληδες ωστε να οργανωθουνε".
επιτελους οπως εγραψα και σε αλλο thread ..πρεπει να καταλαβουμε τη χρεωκοπια της Ευρωπαικης αριστερης σκεψης ....
Υποβλήθηκε από giorgos1 στις 31. Μάιος 2009 - 21:26. #87046
Ακούγοντας τον Ζιν, όπως και παλιότερα τον Τσόμσκι από το tvxs και αλλού, διαβάζοντας κείμενα των -ας πούμε- διανονουμένων της αμφισβήτησης της αμερικής και συγηκρίνοντας με τους αντίστοιχους ευρωπαίους -της γαλλικής σχολής της monde diplomatique ας πούμε- καταλαβαίνει κανείς πως η ιστορία ενός τόπου επιδρά καταλυτικά στην πολιτκή σκέψη και έκφραση.
Θέλω να πω ότι ο λόγος των αντίστοιχων ευρωπαίων δημοσιολόγων - διανοητών, είναι φορτισμένος ιδεολογικά και ιστορικά, από την μακραίωνη ιστορία σκέψης της ηπείρου με τις ρίζες στον διαφωτισμό, ενώ ο αντίστοιχος αμερικάνικος λόγος αμφισβήτησης είναι διαπιστωτικός - ακτιβιστικός, χωρίς ιδιαίτερες ταμπέλες (όπως συνηθίζουμε στην ευρώπη).
Ο αμερικάνικος λόγος φαίνεται σαν να επιλέγει να δώσει απάντηση σ' ένα πρόβλημα (με βάση κάτι σαν την ινδιάνικη αντίληψη περί αντίθεσης καλού και κακού, που εμφανίζεται και στη λατινική αμερική) παρά να τοποθετηθεί ιδεολογικά σε αυτό, και να προκύψει η απάντηση από μια ιδεολογική προσέγγιση.
Παράδειγμα : ιδιωτικοποήσεις : οι ευρωπαίοι επειλέγουν μια καταρχήν ιδεολογική αντιπαράθεση στις ιδιωτικοποιήσεις, οι αμερικανοί ξεκινάν από το αποτέλεσμα και τοποθετούνται εναντίον γιατί κάνει "κακό" στοην πλειοψηφία.
Αυτά δεν είναι καλά ή κακά, είναι διαφορές στην πολιτική σκέψη της αμφισβήτησης μεταξύ δύο ηπείρων, εκ των οποίων η μία δεν έχει ακόμα ιστορία πέραν των δυόμισι αιώνων, η δε πολιτική φιλοσοφία - ιδεολογία προκύπτει ακόμα εμβρυακά, ως αποτέλεσμα των συμπερασμάτων του ακτιβισμού, ή της αντίθεσης στην πραγματικότητα του υπαρκτού καπιταλισμού. Ίσως δε και να μην αποκτήσει ποτέ τα "βαριά" ιδεολογικοποιημένα χαρακτηριστικά της ευρώπης.
17 Σχόλια
Μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο βιβλίο με την "ιστορία του λάου των η.π.α." για την ελληνική ιστορία όμως;
Ζορο συμφωνω απολυτα .
apo tin stigmi pou akoute aftes tis apopseis... kai ta sxolia exoun mesa lekseis opos.... siriza... ebriteri aristera.. nomizw pos poli den katalabenoun polla! alla ti na leme.. edw to tvxs exei diafimisi gia to pos 8a deis ta bizia tis sasas mpastas me 2 eurw...
Εχω διαβάσει σχεδόν ολο το [Ιστορία του λαού των ΗΠΑ]του Howard Zinn .Tο βιβλίο το βρίσκω εξαιρετικό.Ακούγοντας τις απόψεις του ιδιαίτερα απο τις προσωπικές εμπειρίες κατάλαβα απο τον τρόπο που μιλάει, γιατί εγραψε ενα τόσο αξιόλογο βιβλίο.
συμφωνώ σε όλα όσα λέτε...
δεν έχει σημασία αν απουσίαζε η επίσημη αριστερά
σημασία έχει οτι ήρθαν αυτοί οι άνθρωποι και μίλησαν και πολύς κόσμος τους άκουσε και πολλά ζητήματα μπήκαν και συζητήθηκαν
εγώ προσωπικά πιστεύω πως το νέο όραμα της κοινωνικής απελευθέρωσης ή θα είναι αντι-εξουσιαστικό, αναρχικό ή δεν θα υπάρξει κάν!
Οι πρωτοπορίες και τα διευθυντήρια της επανάστασης χρεωκόπησαν.
Μόνη ελπίδα είναι η αυτο-οργάνωση και το πιο βασικό απελευθερωτικό πρόταγμα η κατάργηση του κράτους.
η παρατήρησή μου για το ότι ο Ζιν εκφράζει θέσεις που εδώ θα τις ΄χαρακτηρίζαμε αριστερές τύπου Σύριζα, είχε την έννοια να ξεπεράσουμε τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις για το τι θεωρείται αναρχικό και τι αριστερό.
απο οσα ξερω τα παιδια της βαβυλωνιας προσπαθησανε να το κανουνε ευρεως γνωστο αλλα οπως ολοι μπορουμε να αντιληφθουμε συνεβει αυτο που στην Αμερικη ονομαζεται media black out . Οσο για την τραγικη για εμενα απουσια της ευρητερης αριστερας οφειλεται στο γεγονος οτι κατα μια εννοια ειναι προσκολημενη σε αυτο που χαρακτηρισα πριν χρεωκοπημενη ευρωπαικη πολιτικη σκεψη . Δηλαδη αν το οργανωνει η Βαβυλωνια ο Αλμπερτ και ο Ζινν δεν υπαρχουνε . Αν το οργανωνε ο ΣΥΡΙΖΑ τοτε ο Αλμπερτ θα επιβεβαιωνε τα επιχειρηματα του ΣΥΡΙΖΑ.....ε δε παει ετσι πως να το κανουμε. Φυσικα με τη συγκεκριμενη διοργανωση σε οτι αφορα τον αντιεξουσιαστικο χωρο δυο νομιζω ειναι οι κυριες διαπιστωσεις ...οτι η νεολαια ελκεται πλεον πιο πολυ και προς τα οραματα του ...αλλα και πως μια μεριδα του "χωρου" δε λεει να ξεφυγει απο αυτο που ο Τομας Παιην ειχε αποκαλεσει " η Βαστιλη της λεξης".Αυτο και για τη λεξη "βια" και για τη λεξη "αναρχικος".
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις του giorgos1.
Επίσης συμφωνώ με το σχόλιο του risinggalaxy. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αντιληφθούμε την κρίση από την οποία περνούν σήμερα τα κινήματα και η αριστερά. Να δούμε αυτοκριτικά το παρόν μας και το παρελθόν μας.
Για παράδειγμα δεν μπορώ να σας κρύψω ότι με έχει κουράσει το ύφος των αντιπαραθέσεων στην Ελλάδα. Θα ήθελα ένα υψηλότερο επίπεδο πολιτικού διαλόγου στην αριστερά. Σε αυτό το σημείο εντυπωσιάζει ο τρόπος που παραθέτει την άποψή του ο Zinn.
Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα που αναδεικνύει και την κρίση των κινημάτων αφορά κυρίως το τι λέμε και όχι το πώς το λέμε.
risinggalaxy
εχεις απόλυτο δίκιο. Και τα παιδιά της βαβυλωνίας οργάνωσαν ένα καταπληκτικό σε θεματολογία φεστιβάλ που δυστυχώς για τα άτομα που είχε ως καλεσμένους η ενημέρωση που έγινε για το συγκεκριμένο γεγονός ήταν απειροελάχιστη ως μηδενική.
όσον αφορά τα περι αριστεράς και διαχωρισμού βίας και επαναστατικής δράσης, επειδή έτυχε και εγώ να το παρακολουθήσω έχεις απόλυτο δίκιο σύμφωνα με αυτά που τουλάχιστον βίωσα εγώ. Καμία απολύτως σχέση
συγνωμη του τεταρτου μερους "η ζωη του"
αν και ειναι λιγο πολυ γνωστα και σωστα αυτα που λεει, εμενα μου εμεινε η αρχη του τριτου μερους,εκει που μιλαει για θεωρια και πραξη.
δεν εχω διαβασει βιβλια του,λογω χρονου,οπως "η ιστορια του λαου των ΗΠΑ","O Μαρξ στο σοχο"αλλα εχω ακουσει τα καλυτερα.
συγνωμη για τα ορθογραφικα
@risinggalaxy
100% σύμφωνος μαζί σου!
Για την ακριβεια φιλε ζορο , ο Ζινν αλλα και ο Αλμπερτ μιας και τους ακουσα εκτενως αφτες τις μερες , δεν λενε οτι θα ελεγε ο Συριζα...... ο ΣΥΡΙΖΑ εχει παρει στοιχεια της πολιτικης σκεψης και του πολιτικου σχεδιασμου για δραση επαναστατικη -ακτιβιστικη , αλλα το προβλημα ειναι οτι μενει μονο στα λογια και δεν προχωρα και στη ριζοσπαστικοποιηση και της δρασης του αλλα και του λογου του. Ειναι για μενα μεγαλο ευτυχημα που το ολο φεστιβαλ το διοργανωσαν τα παιδια της Βαβυλωνιας , πρωτον γιατι ετσι φανηκε το πολιτικο κενο σε οτι αφορα την Αριστερα η οποια επισημα απουσιασε ( ειναι σα να γινεται συνεδριο φυσικης με τον Χωκινγκ να εισαι φυσικος και να μη συμμμετεχεις )...δευτερον γιατι οι ομιλητες διαχωρισαν την επαναστατικη δραση απο τη "λατρεια της βιας" και θεωρω οτι αυτο ειναι κατι που το χρειαζομαστε στον αντιεξουσιαστικο χωρο. Ειναι χαρακτηριστικοτατη η αττακα του Ζινν : "στη βια καταφευγουνε οσοι ειναι αρκετα τεμπεληδες ωστε να οργανωθουνε".
επιτελους οπως εγραψα και σε αλλο thread ..πρεπει να καταλαβουμε τη χρεωκοπια της Ευρωπαικης αριστερης σκεψης ....
σημαντικές απόψεις
σημαντική προσωπικότητα
Αν ήταν στην Ελλάδα, θα λέγαμε βέβαια οτι εκφράζει απόψεις που κινούνται στο χώρο του Σύριζα...
Οι ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας παίζουν μεγάλο ρόλο και καλό είναι να τις παίρνουμε υπόψη μας...
...μικρή συνέχεια:
πριν περίπου δεκαπέντε χρόνια ήταν στη "μόδα" της νέας τότε λογοτεχνίας ο Douglas Coupland (generation X - για όσους θυμούνται).
Σε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμά του, στη "Ζωή μετά το Θεό", ανέφερε για μια επίσκεψή του στην ευρώπη :
Απορώ πως μπορούν και ζουν εδώ οι άνθρωποι, ανάμεσα σε τόση ιστορία...
Ακούγοντας τον Ζιν, όπως και παλιότερα τον Τσόμσκι από το tvxs και αλλού, διαβάζοντας κείμενα των -ας πούμε- διανονουμένων της αμφισβήτησης της αμερικής και συγηκρίνοντας με τους αντίστοιχους ευρωπαίους -της γαλλικής σχολής της monde diplomatique ας πούμε- καταλαβαίνει κανείς πως η ιστορία ενός τόπου επιδρά καταλυτικά στην πολιτκή σκέψη και έκφραση.
Θέλω να πω ότι ο λόγος των αντίστοιχων ευρωπαίων δημοσιολόγων - διανοητών, είναι φορτισμένος ιδεολογικά και ιστορικά, από την μακραίωνη ιστορία σκέψης της ηπείρου με τις ρίζες στον διαφωτισμό, ενώ ο αντίστοιχος αμερικάνικος λόγος αμφισβήτησης είναι διαπιστωτικός - ακτιβιστικός, χωρίς ιδιαίτερες ταμπέλες (όπως συνηθίζουμε στην ευρώπη).
Ο αμερικάνικος λόγος φαίνεται σαν να επιλέγει να δώσει απάντηση σ' ένα πρόβλημα (με βάση κάτι σαν την ινδιάνικη αντίληψη περί αντίθεσης καλού και κακού, που εμφανίζεται και στη λατινική αμερική) παρά να τοποθετηθεί ιδεολογικά σε αυτό, και να προκύψει η απάντηση από μια ιδεολογική προσέγγιση.
Παράδειγμα : ιδιωτικοποήσεις : οι ευρωπαίοι επειλέγουν μια καταρχήν ιδεολογική αντιπαράθεση στις ιδιωτικοποιήσεις, οι αμερικανοί ξεκινάν από το αποτέλεσμα και τοποθετούνται εναντίον γιατί κάνει "κακό" στοην πλειοψηφία.
Αυτά δεν είναι καλά ή κακά, είναι διαφορές στην πολιτική σκέψη της αμφισβήτησης μεταξύ δύο ηπείρων, εκ των οποίων η μία δεν έχει ακόμα ιστορία πέραν των δυόμισι αιώνων, η δε πολιτική φιλοσοφία - ιδεολογία προκύπτει ακόμα εμβρυακά, ως αποτέλεσμα των συμπερασμάτων του ακτιβισμού, ή της αντίθεσης στην πραγματικότητα του υπαρκτού καπιταλισμού. Ίσως δε και να μην αποκτήσει ποτέ τα "βαριά" ιδεολογικοποιημένα χαρακτηριστικά της ευρώπης.
Απλά τον ακούς !!!!!!!!