Η επανάληψη της ίδιας τάξης δεν βοηθά, δεν αποκαθιστά τη χαμένη γνώση, αντίθετα ενισχύει την αίσθηση στους αδύναμους μαθητές ότι τιμωρούνται, συμπεραίνει μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης με δείγμα τα εκπαιδευτικά συστήματα 63 χωρών του κόσμου. Αντίθετα, παρατηρεί πως όπου εφαρμόζονται προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους αδύναμους μαθητές, όπως στη Φινλανδία και τη Βρετανία, καταγράφεται πρόοδος.

Ads

Στην Ευρώπη, ως το πιο αυστηρό εκπαιδευτικό σύστημα καταγράφεται το γαλλικό, με το 38% των μαθητών να δηλώνει ότι έχει επαναλάβει τουλάχιστον μία φορά κάποια τάξη στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο ή το Λύκειο. Στις χώρες του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των μαθητών, που επαναλαμβάνουν τάξεις, είναι 13%. Η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο με ποσοστό 6,5%, ενώ ποσοστό που δεν ξεπερνά το 3% εμφανίζει η Φινλανδία, μόνιμη «πρωταθλήτρια» στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια.