Λίγο πάνω από το 7%  προσδιορίζεται το ποσοστό της ανεργίας στη Δανία. Ωστόσο, η ανεργία που μαστίζει πλέον την μεγάλη πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης αυξάνει το φόβο για το εργασιακό αύριο και σπρώχνει τους άνεργους με προσόντα σε απίστευτα μονοπάτια.

Ads

 
Συνολικά δεκαπέντε άνεργοι εκτίθενται καθημερινά στη βιτρίνα ενός καταστήματος στην Κοπεγχάγη, επιδεικνύοντας τα προσόντα τους σε όσους, εν δυνάμει εργοδότες, περνούν από το σημείο. Η DJOEF επαγγελματική συνδικαλιστική οργάνωση βρίσκεται πίσω από την ιδέα με τις βιτρίνες.
 
Πρόκειται για πρότζεκτ της διαφημιστικής εταιρείας Reputation Copenhagen η οποία εντόπισε τους άνεργους και τους εκθέτει ως άλλο εμπόρευμα σε βιτρίνες, σε μια κίνηση που, σύμφωνα με τη Wall Street Journal που προβάλει το θέμα, θυμίζει τις κόκκινες βιτρίνες του Άμστερνταμ στις οποίες εκτίθενται ιερόδουλες.

image
 
Η καμπάνια της εταιρείας έχει τίτλο: «Πολύ έξυπνος για να καθίσεις σε μια βιτρίνα». Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υποστηρίζει ότι «πλέον το βιογραφικό είναι πολύ λίγο γιατί ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος». Σημειώνει δε, ότι οι άνεργοι θα πρέπει να προβάλλονται με άλλους τρόπους. 
 
«Είμαι πρόθυμος να δοκιμάσω οτιδήποτε» δηλώνει από την πλευρά του, ο Hannibal Camel Holt, ένας άνεργος πολιτικός επιστήμονας, που  πήρε τη θέση του στη βιτρίνα. Ο συγκεκριμένος κύριος είναι πτυχιούχος και μιλά έξι γλώσσες. Παρόλα αυτά είναι άνεργος εδώ και τέσσερα χρόνια.
 
Σε γενικές γραμμές στη Δανία άνεργοι είναι εξαιρετικά καταρτισμένοι επαγγελματίες. Το 41% των Δανών με πτυχία και  μεταπτυχιακό, εξακολουθούν να ψάχνουν για δουλειά ένα χρόνο μετά την αποφοίτησή τους.