Αναθεώρησε την απόφαση κατάργησης του μονοθέσιου Δημοτικού Σχολείου Πυλών Καρπάθου η υπουργός Παιδείας και υποσχέθηκε ότι θα το μετατρέψει σε τριθέσιο. Είχε προηγηθεί ένα βίντεο των παιδιών του σχολείου που στάλθηκε στο προσωπικό mail του πρωθυπουργό, που ανέβηκε και στο YouTube, απευθύνοντας το ερώτημα: «Γιατί άραγε;».

Ads

«Τελικά, το µονοθέσιο σχολείο µας εδώ στο ακριτικό χωριό µας δεν κλείνει! Αναβαθµίζεται! Η ίδια η υφυπουργός Παιδείας το ανακοίνωσε ότι θα γίνει τριθέσιο, µε µαθητές και από άλλα δύο χωριά. Το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε τη συγχώνευσή µας µε άλλα τρία δηµοτικά δεν προχώρησε, έπειτα και από τις έντονες αντιδράσεις µας», δηλώνει στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο πατέρας Καλλίνικος Μαυρολέων, δάσκαλος του ∆ηµοτικού Πυλών.

Το βίντεο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 28 Μαρτίου. Έχει διάρκεια 10 λεπτά και μεταξύ άλλων υπενθυμίζει στον Γιώργο Παπανδρέου ότι ήταν αυτός το 1995 ως υπουργός Παιδείας που εγκαινίασε σε επίσκεψή του το πρωτοποριακό ∆ίκτυο Σχολείων «Τηλέµαχος». Σχεδόν 10.000 άνθρωποι έχουν ήδη δει το βίντεο με τίτλο «Κλείνουν …. το Δημοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου».

«Εγινε χαµός!. Χιλιάδες θεάσεις κι αναδηµοσιεύσεις στο ∆ιαδίκτυο! Κι άρχισαν και εδώ οι αντιδράσεις και τα σχόλια. Απαντούσαν µε επιχειρήµατα τα παιδιά, στα blogs, στο facebook, παντού! Αποτέλεσµα ήταν να εγκαταλειφθούν οι µέχρι πρότινος εξαγγελίες για συγχώνευση των διθέσιων σχολείων Απερίου και Οθους και των µονοθέσιων Βωλάδας και Πυλών σε ένα νέο διθέσιο στο κτίριο του Οθους. Επί της ουσίας, εµείς εξ αρχής λέγαµε πως το συγκεκριµένο κτίριο όπου µας στέλνουν είναι παλιό, του 1930, µε πολλά προβλήµατα υποδοµών», αναφέρει ο πατέρας Καλλίνικος Μαυρολέων.

Ads

Κατά το δάσκαλο του σχολείου, «Αναβαθµίζω θα πει κάνω κάτι καλύτερο. Σκέφτοµαι πως µόνο ένα εξαθέσιο κάπου έξω από τα χωριά θα αποτελούσε πραγµατική αναβάθµιση στην εκπαίδευση των παιδιών µας. Σε κάθε περίπτωση, δεν κλείνεις τέσσερα σχολεία µε δέκα δασκάλους και κάνεις διθέσιο µε µόνο κριτήριο την απόσταση των χωριών σε χιλιόµετρα. Αν ίσχυε αυτή η επιλογή, θα έφευγαν οι µαθητές από τα χωριά για να πάνε στα δύο πολυθέσια σχολεία της πόλης, που ήδη έχουν µεγάλο αριθµό παιδιών. Θεωρώ, λοιπόν, πως αυτός ο αρχικός σχεδιασµός έγινε βιαστικά, χωρίς µελέτη, ερήµην των τοπικών αρµοδίων φορέων, εκπαιδευτικών και γονιών».

Ωστόσο, ο πατέρας Καλλίνικος αναγνωρίζει πως η φόρµουλα που προκρίθηκε δεν είναι για όλους ικανοποιητική. Όπως σημειώνει στην εφημερίδα, «τουλάχιστον θα γίνει το σχολείο εδώ. Αλλά, όπως είπα και στην κυρία υφυπουργό όταν υποστήριξε πως “δεν µπορεί να υφίσταται άλλο αυτή η κατάσταση µε λίγα παιδιά εδώ κι εκεί”, ούτε και η λύση που επιλέχθηκε είναι πραγµατοποιήσιµη, αφού συναντά και αυτή αντιδράσεις: σε Οθο και Βωλάδα κλείνει κι από ένα σχολείο που οι ντόπιοι έχτισαν µε κόπους, συνδέθηκαν µαζί του και συναισθηµατικά. Αµφιβάλλω αν οι γονείς αυτοί θα φέρουν εδώ τα παιδιά τους. Είναι τόσο ισχυροί οι τοπικισµοί, που δεν ξέρω αν θα βρεθούν ψύχραιµες φωνές, λογική. Είµαι βέβαιος πως κι εγώ θα εισπράξω ζήλεια και µίσος που επέµεινα να µείνει το σχολείο εδώ. Αλλά δεν πτοούµαι».