Την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου θα κυκλοφορήσει, όχι στα περίπτερα, αλλά στους δρόμους της πόλης, το μοναδικό ελληνικό Περιοδικό Δρόμου. Το όνομά του: «Σχεδία».

 
«121 εφημερίδες δρόμου, 40 χώρες, 6 ήπειροι, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP). Με την προσθήκη της «Σχεδίας», τα μέλη πλέον γίνονται 122.
 
Η «Σχεδία» λοιπόν θα γίνει στις 27 Φεβρουαρίου το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου, που από την ίδρυσή του (το 1994) έχει συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Πώς; Είναι απλό. Τα περιοδικά δρόμου δεν πωλούνται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλούνται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές.
 
Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
 
Είναι μια ουσιαστική παρέμβαση στη ζωή κάποιων ανθρώπων. Είναι ένας τρόπος να εξασφαλίσουν ένα μίνιμουμ έστω έσοδο την ημέρα. Για τις πιο βασικές τους ανάγκες. Πέρα από αυτό, όμως, τα περιοδικά δρόμου λειτουργούν και ως μέσο απεγκλωβισμού από τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής απομόνωσης και του αποκλεισμού.
 

Την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου,  στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα του Δήμου Αθηναίων (αίθουσα «Οδοιπορικό στην Παλιά Αθήνα, Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο, στις 14:00) θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του περιοδικού, αλλά και ολόκληρου του κοινωνικού αυτού project, ενώ, αρχής γενομένης από το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, μέσα από πολιτιστικές, μουσικές και άλλες δράσεις που θα οργανώσει το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» στο κέντρο της πόλης, οι υποψιασμένοι πλέον πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την νέα εκδοτική πρωτοβουλία.
 
Είναι κι αυτό στους στόχους των περιοδικών δρόμου: Η ευαισθητοποίηση και, εν τέλει, η κινητοποίηση του συνόλου των πολιτών ενάντια σε κάθε μορφή κοινωνικού αποκλεισμού.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση των εκδοτών, δημοσιογραφικά, το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» δεν πρόκειται να ανακαλύψει την Αμερική του εκδοτικού κόσμου. Ο στόχος του, όμως, είναι σαφής: Ένα ανεξάρτητο, συνεπές, δημοσιογραφικό περιοδικό με έντονα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά. Ακόμα πιο σαφής είναι ο κοινωνικός του προσανατολισμός. Η «Σχεδία» θα υπάρχει για να δώσει ελπίδα σε συνανθρώπους μας που μοιάζουν να τα έχουν χάσει όλα. Να τους δώσει την δυνατότητα να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα. Να φωτίσει μονοπάτια που οδηγούν έξω από το σκοτάδι της κοινωνικής απομόνωσης και απαξίωσης.
 
Το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» εκδίδεται από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΜΚΟ», η οποία ιδρύθηκε το 2010 με στόχο την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στους αστέγους και σε άλλους κοινωνικά και οικονομικά ευάλωτους πληθυσμούς, και την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Η καμπάνια «Γκολ στη Φτώχεια» είναι μία άλλη δραστηριότητα του «ΔΙΟΓΕΝΗ». Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας έχει συσταθεί η «ελληνική ποδοσφαιρική ομάδα αστέγων» που συμμετέχει, κάθε χρόνο, στο Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων (www.homelessworldcup.org), ένα σημαντικό αθλητικό μα πρωτίστως κοινωνικό κίνημα.