Το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο -2,5%, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα χριστουγεννιάτικης έρευνας της Deloitte.

Ads

Σύμφωνα με την έρευνα τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό θα διατηρηθούν σε γενικές γραμμές, σε βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης. Εξαίρεση σε αυτήν την τάση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό. Επιπλέον, η πλειοψηφία (73%) των Ελλήνων θεωρεί ότι έχει μειωθεί η αγοραστική της δύναμη. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο στην ηλικιακή ομάδα 45-54, με 9 στους 10 ερωτώμενους αυτής της κατηγορίας να υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.

Οι Έλληνες μαζί με τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς συγκαταλέγονται στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους. Πράγματι, μετά την κρίση που ξέσπασε το 2008, οι Έλληνες καταναλωτές, σε ποσοστό 89%, θεωρούν ότι η χώρα τους εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση. Φαίνεται μάλιστα να έχουν εγκαταλείψει την ελπίδα για ανάκαμψη, αφού μόλις το 5% του δείγματος πιστεύει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Οι Έλληνες νιώθουν ανασφάλεια για τη δουλειά τους: το χάσμα μεταξύ του 30% των ερωτώμενων που αισθάνονται ασφάλεια για την εργασία τους και του 44% που δήλωσε ότι βιώνει εργασιακή ανασφάλεια είναι ιδιαιτέρως ευρύ. Αλλά και στην υπόλοιπη γηραιά ήπειρο τα αποτελέσματα δεν είναι καλύτερα, αφού για πρώτη φορά λιγότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους νιώθουν σιγουριά σε σχέση με τη θέση εργασίας τους.

Ads

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των γυναικών και ιδιαίτερα των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.

Πάντως, είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι το ποσό που μπορούν να διαθέσουν οι καταναλωτές κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων χωρών. Οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό (μόλις 410 ευρώ), σε αντίθεση με τους καταναλωτές από την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, που σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020 ευρώ και 1.200 ευρώ αντίστοιχα. Ο μέσος ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.

Στο μεταξύ…

Η Deloitte επιλέχθηκε, από το ΔΣ της ΟΠΑΠ Α.Ε., ως τεχνικός σύμβουλος στη σύνταξη των προδιαγραφών του διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή νέου αναδόχου παροχής λειτουργικού συστήματος, υπηρεσιών υποστήριξης, προμήθεια πάγιου εξοπλισμού, καθώς και εγκατάσταση, λειτουργία και μετάβαση σε νέο σύστημα τεχνολογίας, με βάση το οποίο θα λειτουργήσει πλέον το σύνολο των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ Α.Ε.

Στην πρόσκληση για τεχνικό σύμβουλο ανταποκρίθηκαν τρεις εταιρείες (Deloitte, KPMG και Ernst and Young), οι οποίες αξιολογήθηκαν από ειδική επιτροπή. Στη συνέχεια, το Δ.Σ. κατακύρωσε τον διαγωνισμό στην Deloitte, η οποία θα προχωρήσει στη σύνταξη των προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού για το νέο πάροχο τεχνολογίας, θα συνδράμει στην αξιολόγηση των προσφορών και τέλος θα παρακολουθήσει μαζί με τις υπηρεσίες της ΟΠΑΠ Α.Ε. την υλοποίηση της νέας σύμβασης. Η προκήρυξη του διαγωνισμού, όπως είχε ανακοινωθεί από τη διοίκηση της εταιρείας, θα γίνει στις αρχές του επόμενου χρόνου.