Με την στήριξη των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ καθώς και της ανεξάρτητης βουλευτού Ντόρας Μπακογιάννη, ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης γύρω στις 03.00 τα ξημερώματα.

Ads

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ξέσπασε αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, η οποία επικεντρώθηκε και πάλι, στην επίμαχη τροπολογία για τα διόδια και τα εισιτήρια. Ο Δημήτρης Ρέππας υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα διόδια επικαλούμενος την Γαλλία, που όπως είπε, έχει θεσπίσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η μη πληρωμή τους θεωρείται παράβαση του Κ.Ο.Κ. Διευκρίνισε δε, ότι είναι στην ευχέρεια του αστυνομικού οργάνου, αν θα επιβάλει, πέραν του προστίμου, και τις άλλες προβλεπόμενες ποινές, όπως την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, διπλώματος και πινακίδων.

Σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού και τις ότι πρέπει να περάσει στο κράτος, ο υπουργός Υποδομών κατέθεσε έκθεση της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, που είναι σύμβουλος του κράτους για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, στο οποίο καταγράφεται ότι “η σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού με την κατασκευαστική κοινοπραξία έχει διάρκεια μέχρι το 2024”. Αντίστοιχο έγγραφο κατέθεσε και για την παραχώρηση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.

«Είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε διορθωτικά εκεί όπου υπάρχουν αδικίες», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν άμεσα τα έργα για την κατασκευή όλων των παράδρομων και τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι στο σωστό δρόμο και δεν είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία». Παράλληλα κάλεσε τους ίδιους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν την προσπάθεια για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά και να διαφυλάξουν τα συμφέροντα των εταιριών τους, υπογραμμίζοντας ότι «εγγύηση για να έχουν μισθό είναι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους».

Ads

Ωστόσο, δεν τίθεται θέμα φυλάκισης όσων δεν πληρώνουν εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μετά την τροποποίηση του νομοσχεδίου στην οποία προέβη ο Δημήτρης Ρέππας. Κάνοντας δεκτή σχετική πρόταση που είχαν υποβάλει βουλευτές της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, ο κ. Ρέππας αναδιατύπωσε τη σχετική τροπολογία ώστε να μη θεωρείται πλέον πλημμέλημα αλλά πταίσμα το αδίκημα της μη πληρωμής εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Έτσι πλέον, δεν υπάρχει θέμα φυλάκισης και το σχετικό αδίκημα θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η ποινική δίωξη θα ασκείται μετά από έγκληση.

O γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Χάρης Τσιόκας δήλωσε σήμερα το πρωί μέσω της τηλεόρασης του Σκάι, πως επιλογή της κυβέρνησης είναι η στήριξη και η εξυγίανση των δημόσιων συγκοινωνιών και πλέον υπάρχει υποχρέωση για την εφαρμογή του νόμου και την εξυγίανση του οργανισμού.

Ο Χ. Τσιόκας δεν απέκλεισε την αξιοποίηση της περιουσίας των αστικών συγκοινωνιών για να μειωθούν τα ελλείμματα του οργανισμού. Ανέφερε μάλιστα ως παράδειγμα τα πάρκινγκ στα οποία μπορεί να υπάρχει αντίτιμο για όποιον αφήνει τα όχημα του. Σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα πως το επιβατικό κοινό θα απολαμβάνει καλύτερες συγκοινωνίες.

Οι εργαζόμενοι κοιτούν την επόμενη ημέρα που έχει να κάνει με την υλοποίηση του νόμου, είπε στην ίδια εκπομπή ο Νίκος Κουλουμπαρίτσης, πρόεδρος εργαζόμενων ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ ενώ απέφυγε να απαντήσει για το εάν θα συνεχιστούν ή όχι οι κινητοποιήσεις τους λέγοντας ότι στην γενική συνέλευση θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί ο νόμος στους εργαζόμενους.

Αντιδράσεις

Συγκεκριμένες δεσμεύσεις που θα απαλλάσσουν από την πληρωμή διοδίων, όσων μένουν σε όμορες ή παρακείμενες περιοχές και αναγκάζονται καθημερινά να πληρώνουν το αντίτιμο δύο και τρεις φορές για να πάνε στη δουλειά τους, ζήτησαν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος. “Είμαστε υπέρ της ανάγκης εξορθολογισμού και ανάπτυξης των αστικών συγκοινωνιών όχι όμως με τον πρόχειρο τρόπο με τον οποίο τον κάνει η κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να γίνουμε συνένοχοι στη προχειρότητα αλλά θέλουμε να γίνουμε συμμέτοχοι εκεί που προασπίζεται το συμφέρον της χώρας”, τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ.

Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης έκανε λόγο για μικρή υποχώρηση της κυβέρνησης που ωστόσο, όπως υποστήριξε δεν θα σταματήσει το μαζικό κίνημα του δεν πληρώνω αλλά αντίθετα θα οδηγήσει σε μαζικότερες ανατροπές. “Η επίκληση περί του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών είναι κατ΄επίφαση καθώς εμποδίζεται από τα αντικοινωνικά κριτήρια. Οι σημαίες περί εξυγίανσης συγκροτούν απλά το βελούδινο γάντι της ατσάλινης πολιτικής σας που ποδοπατά και συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιωμάτων των εργαζομένων”, δήλωσε ο εισηγητής του κόμματος Νίκος Παπακωνσταντίνου.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις αλλαγές στην τροπολογία έκανε μόνο ένα μικρό βήμα, δίνοντας ταυτόχρονα τα διαπιστευτήρια της στις απαιτήσεις των εργολάβων. Κάλεσε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αιτηθούν ονομαστική ψηφοφορία για να τεθούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προ των ευθυνών τους. “Δεν μπορείτε να ποινικοποιείτε κινήματα”, τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Αλλαγή της ρύθμισης για τα διόδια ζήτησε και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, ώστε όσοι δεν πληρώνουν να τιμωρούνται μόνο με χρηματικό πρόστιμο και όχι με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.

Από την πλευρά της, η ανεξάρτητη βουλευτής και πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη δήλωσε ότι συμφωνεί με την τροπολογία ενώ χαρακτήρισε “αδιανόητο εν μέσω αυτής της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα, να υπάρχουν δυνάμεις που αμέσως ή εμμέσως να αγκαλιάζουν τη λογική δεν πληρώνω”.

Να προχωρήσει στην άρση αδικιών και σε σοβαρή εκπτωτική πολιτική ζήτησε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, τονίζοντας ότι το πρόβλημα δεν πρόκειται να επιλυθεί μόνο με την τροπολογία.