Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ΟΣΕ.

Ads

Επικρίσεις δέχθηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας σε σχέση με τις επιταγές του άρθρου 19, που επιβάλλει ένα «ασφυκτικό» κατά πολλούς χρονοδιάγραμμα 15 ημερών για τη σύναψη συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στον ΟΣΕ, σχετικά με τους όρους και τις αμοιβές εργασίας τους.

Από την πλευρά του ο κ. Ρέππας δέχτηκε να υπάρξει παράταση 15 ημερών, ώστε να συμπληρωθεί ένας μήνας διαπραγματεύσεων. Δεσμεύθηκε δε, οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, από κάθε εταιρεία του ΟΣΕ ξεχωριστά.

«Δεν θίγουμε τον πυρήνα της συλλογικής αυτονομίας. Λόγοι επείγοντος συμφέροντος επιβάλλουν τις ρυθμίσεις για τον πρόγραμμα της εξυγίανσης της εταιρείας» υπογράμμισε ο υπουργός, προσθέτοντας πως «αν υπάρχει ισχυρή βούληση, μπορούμε να φτάσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στον επιδιωκόμενο στόχο. Κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη να συζητήσει με τους εργαζομένους και να καταλήξουν σε όποιο αποτέλεσμα συμφωνήσουν».

Ads

Ο υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «συμπαγές και πλήρες» υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για μια «τομή που άργησε να γίνει», ενώ απαντώντας στις επικρίσεις για υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, παραδέχθηκε πως τα ποσά με τα οποία θα ενισχυθεί ο Οργανισμός είναι λιγότερα, αλλά όχι αμελητέα.

«Δεν είναι αμελητέο το ποσό των 180 εκ. ευρώ που θα έρθουν το 2011 στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Δεν είναι όμως δυνατόν και το κόστος της μισθοδοσίας να είναι πάνω από τα συνολικά έσοδα μιας εταιρείας και η ΤΡΕΝΟΣΕ να λειτουργεί χωρίς άδεια λειτουργίας όπως σήμερα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών.