Αναστέλλονται από την 1η Ιανουαρίου όλα τα διεθνή δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και εκείνα στη δυτική Μακεδονία και την Πελοπόννησο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, ενώ αυξάνεται σημαντικά το κόστος των εισιτηρίων στο πλαίσιο της «εξυγίανσης» του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ads

Αργά το απόγευμα η εταιρεία δημοσίευσε ένα κείμενο στον κεντρικό της κόμβο (www.trainose.gr), όπου αφού κάνει μια αναφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί τους τελευταίους μήνες, κάνει λόγο για δραστικές περικοπές δρομολογίων αλλά και για αυξήσεις στα εισιτήρια. Λίγο αργότερα, όπως επισημαίνει η Ελευθεροτυπία σε σχετικό δημοσίευμα, το κείμενο εξαφανίστηκε από το διαδικτυακό κόμβο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς να δοθούν εξηγήσεις. Ενδεχομένως λόγω του ότι δεν υπήρχαν αναλυτικές πληροφορίες στο κείμενο για την τιμολογιακή πολιτική στο σύνολο των γραμμών.

Αναλυτικότερα, η τιμή του εισιτηρίου για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από τα 36,30 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα, πλέον διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, το ζητούμενο είναι να καλύψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το έλλειμμα της κατά 75% ετησίως, και έτσι να εξοικονομεί ετησίως 180 εκατομμύρια ευρώ.

Προσωρινή αναστολή – διακοπή κυκλοφορίας -μέχρι νεωτέρας- στις γραμμές:
• Αθήνα– Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
• Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Θεσσαλονίκη
• Λάρισα – Καλαμπάκα – Λάρισα
• Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Πάτρα
• Καλαμάτα – Μεσσήνη – ΤΕΙ – Καλαμάτα
• Κόρινθος – Τρίπολη – Ναύπλιο – Κόρινθος
• Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη – Σόφια – Βουκουρέστι – Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

Ads

Αλλαγές στο πλέγμα δρομολογίων:
• Τα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης 884 & 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.
• Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.
• Τίθενται σε λειτουργία δύο (2) ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη – Δίκαια – Θεσσαλονίκη.
• Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.
Λεωφορειακές γραμμές (προτεινόμενες και εφόσον υπάρχει ζήτηση):
• Αθήνα – Καλαμάτα – Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
• Πλατύ – Γιαννιτσά – Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)
• Καλαμπάκα – Γρεβενά – Ιωάννινα – Καλαμπάκα
• Λαμία – Καρπενήσι – Λαμία

«Με τα μέτρα που λαμβάνει για την επιχείρηση, για τους εργαζόμενους, για τα “ζημιογόνα” δρομολόγια και τα εισιτήρια, υλοποιεί πρωτοφανείς αντικοινωνικούς σχεδιασμούς σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζομένων και των επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο. Τα περί έκπτωσης στην έγκαιρη προπώληση και στο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι “παρηγοριά στον άρρωστο”, αφού προηγουμένως έχει καταργηθεί κάθε είδους έκπτωση με κοινωνικά κριτήρια», τονίζει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ηρώ Διώτη.

«Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έστω και την τελευταία στιγμή να αναθεωρήσει και να μην εφαρμόσει καμία απόφαση για νέες περικοπές δρομολογίων και ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν το κοινό που συνειδητά επιλέγει το τρένο ως μέσο μεταφοράς», προσθέτει.