Έντονες είναι και φέτος οι αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών αναφορικά με τις αποκλίσεις που παρατηρούνται στη βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Φέτος οι μεγαλύτερες αποκλίσεις παρατηρούνται κυρίως στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και την Ιστορία, ενώ οι διαφορές ανάμεσα σε διορθωτές και βαθμολογικά κέντρα είναι αξιοσημείωτες. Στο 19,56 έφτασε το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων.

Ads

Συγκεκριμένα γονείς, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για τις μεγάλες αποκλίσεις στη βαθμολόγηση όχι μόνο από καθηγητή σε καθηγητή, αλλά και ανάμεσα σε βαθμολογικά κέντρα του λεκανοπεδίου και της περιφέρειας. Σύμφωνα με το «Έθνος» υπάρχουν κριτικές για «σκληρά» και «ήπια» βαθμολογικά κέντρα και για εκπαιδευτικούς που λειτουργούν με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία χωρίς να δίνουν την πρέπουσα προσοχή στη διόρθρωση των γραπτών. Την ίδια ώρα, ασκείται κριτική για τις ελάχιστες αμοιβές που παίρνουν οι διορθωτές για τη δουλειά τους. Συγκεκριμένα η Πολιτεία τους δίνει αμοιβή ένα ευρώ ανά γραπτό, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Οι ίδιοι βαθμολογητές τονίζουν ότι σε μαθήματα όπως η Εκθεση, που το υποκειμενικό στοιχείο για τη βαθμολόγηση είναι έντονο, πρέπει να υπάρχουν σαφείς οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για τον τρόπο βαθμολόγησης. Τονίζουν δε, ότι η ασάφεια των θεμάτων είναι αυτή που προκαλεί τις μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών, καθώς και το γεγονός ότι η Επιτροπή των εξετάσεων δεν δίνει οδηγίες για τη βαθμολόγηση των γραπτών εκτός εάν το ζητήσουν επιτακτικά οι υπεύθυνοι των βαθμολογικών κέντρων.

Φέτος, το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων έφτασε στο 19,56% για τη Νεοελληνική Γλώσσα και στο 21,88% για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε χιλιάδες γραπτά και κατ΄ επέκταση σε χιλιάδες παιδιά.

Ads

Αλλαγές έρχονται στα σχολεία

Σε αλλαγές στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, αναμένεται να προχωρήσει εκ νέου το υπουργείο Παιδείας. Οι αλλαγές είναι αποτέλεσμα ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης με τη συμμετοχή βουλευτών και στελεχών του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, επιτρέπεται η παράλληλη διδασκαλία γαλλικών και γερμανικών και όχι την επιλογή μιας γλώσσας, με βάση την ειδικότητα του εκπαιδευτικού που είναι διορισμένος σε κάθε σχολείο. Στο Δημοτικό οι μαθητές της Ε΄ τάξης θα επιλέγουν, κατά πλειοψηφία, τη γλώσσα που θα διδαχθεί. Μόνο για τους μαθητές της Στ΄ Τάξης του 2011-2012 ορίστηκε μεταβατική περίοδος, και θα συνεχίσουν γλώσσα που άρχισαν φέτος, στην Ε΄ Τάξη, έστω κι αν δεν είναι πλειοψηφία. Μετά και τη νέα απόφαση, οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών διαμαρτύρονται πλέον μόνο για τη διατήρηση του όρου να υπάρχουν τουλάχιστον 15 μαθητές ελάχιστο όριο και για δημοτικά και για γυμνάσια για να δημιουργηθεί ένα Τμήμα ξένης γλώσσας.

Ξεκινά η διαδικασία επιλογής των νέων διευθυντών

Εν τω μεταξύ, άρχισε η διαδικασία επιλογής των νέων διευθυντών. Το υπουργείο, εκτός από την αξιολόγηση των τυπικών προσόντων, θα αξιολογήσει τους διευθυντές στον τρόπο αντιμετώπισης διάφορων ζητημάτων. Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε για πρώτη φορά μία ιδιαίτερη «Τράπεζα Ερωτήσεων», που περιλαμβάνει ενδεικτικά θέματα στα οποία θα εξεταστούν σε λίγο καιρό οι περίπου 30.000 υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στην οποία θα υποβληθούν ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής.

Δεδομένου ότι η συνέντευξη έχει βάρος 15 μονάδων, η μελέτη των σεναρίων που δημοσιοποιήθηκαν και η σωστή προετοιμασία των υποψηφίων να απαντήσουν σε ερωτήσεις γύρω από αυτά θα έχουν προφανώς κομβική σημασία για την επιτυχία τους, όπως αναφέρουν τα «Νέα». Σύμφωνα με το υπουργείο, η καινοτομία αυτή αποσκοπεί στην επιλογή των καλύτερων στελεχών εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας που διέπει τη διαδικασία επιλογής, δεδομένου ότι ο διευθυντής σχολικής μονάδας είναι κομβικής σημασίας στη λειτουργία του Νέου Σχολείου.