H πορεία υλοποίησης του νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και οι συνεχιζόμενες αντιδράσεις των πρυτάνεων και οι καταλήψεις σε ΑΕΙ και σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης βρέθηκαν στο επίκεντρο κυβερνητικής σύσκεψης για την  Παιδεία, υπό τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.

Ads

 
Η σύσκεψη έγινε με τη συμμετοχή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θόδωρου Πάγκαλου, της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου και των υπουργών Δημόσιας Διοίκησης Δημήτρη Ρέππα, Δικαιοσύνης Μιλτιάδη Παπαιωάννου, Εσωτερικών Χάρη Καστανίδη και του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα.

Στην κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό συζητήθηκαν «τα φαινόμενα βίας, ανομίας και καταστροφής της δημόσιας περιουσίας, που έχουν ως συνέπεια να διακόπτεται η λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων». Αφορμή στάθηκαν οι σοβαρές καταστροφές που προκλήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε υπό κατάληψη λύκειο της Κομοτηνής, με τις ζημιές να υπολογίζονται σε πάνω από 100.000 ευρώ, χωρίς να έχουν επιληφθεί μέχρι τώρα οι αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές και να έχουν αναζητηθεί οι δράστες.

Η κ. Διαμαντοπούλου εξέθεσε τα γεγονότα, καθώς και γενικότερα θέματα ανομίας που παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό στις καταλήψεις ΑΕΙ και σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, όπως συνέβη και στο λύκειο της Ελασσόνας.

Ads

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η υπουργός Παιδείας ζήτησε και αποφασίστηκε να γίνει επαναδιαπραγμάτευση με την τρόικα για τους περιορισμούς που θέτει στις προσλήψεις ωρομίσθιων καθηγητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, αφού, αν ισχύσουν, η λειτουργία τους, ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, καθίσταται προβληματική.

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν και τα προβλήματα που εμφανίζονται στη συντήρηση των σχολικών συγκροτημάτων και στην λειτουργία της σχολικής στέγης, αρμοδιότητα που έχει μεταφερθεί στους δήμους, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως.

Μετά την σύσκεψη ο πρωθυπουργός είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, όπου σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήθηκαν οι πολιτικές εξελίξεις.

Διαμαρτυρία μαθητών στο υπουργείο Παιδείας

Με τον αριθμό των υπό κατάληψη σχολείων να αυξάνεται διαρκώς, μαθητές από λύκεια του Νέου Ηρακλείου απέκλεισαν σήμερα για λίγες ώρες την είσοδο του υπουργείου Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις στα σχολεία ενώ ζητούσαν να αυξηθούν τα κονδύλια για την παιδεία, ώστε η εκπαίδευση να είναι δωρεάν και στην πράξη. Οι μαθητές αφού παρέμειναν για λίγες ώρες και φώναξαν τα συνθήματα αποχώρησαν ελευθερώνοντας και την είσοδο του υπουργείου.

Την ίδια ώρα, όμως, καθηγητές από Ενώσεις Καθηγητών (ΕΛΜΕ) της Θεσσαλονίκης θεωρούν ότι «οι μαθητικές καταλήψεις είναι ταυτόχρονα σύμπτωμα και αντίδραση στην ανεξέλεγκτη κοινωνική κρίση και στο ζοφερό μέλλον που επιφυλάσσουν στη νέα γενιά η χρεοκοπημένη ”κοινωνία της αγοράς” και οι απάνθρωπες πολιτικές που την υπηρετούν».

Αναφερόμενοι στους βανδαλισμούς που παρατηρούνται σε υπό κατάληψη σχολεία τονίζουν ότι οι μαθητές θα πρέπει «να περιφρουρήσουν τον αγώνα τους από εκείνους που τον δυσφημούν και τον προβοκάρουν καταστρέφοντας τη δημόσια περιουσία των σχολείων». Οι καθηγητές από το κείμενο που υπέγραψαν φαίνεται να βρίσκονται στο πλευρό των μαθητών που κινητοποιούνται, «βλέποντας» τις διαμαρτυρίες τους ως φυσιολογική αντίδραση στα όσα συμβαίνουν γύρω μας, ενώ ασκούν οξύτατη κριτική στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Παιδείας.

Συνάντηση Παπαρήγα – ΟΛΜΕ
 
Στο μεταξύ, η γ.γ. του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα συναντήθηκε σήμερα με την ΟΛΜΕ. Σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση, τόνισε: «Η προπαγάνδα που κάνει η κυβέρνηση για τα ρετιρέ των δημοσίων υπαλλήλων είναι μια προπαγάνδα με μεγάλη σκοπιμότητα, να οδηγήσει τους δημόσιους υπάλληλους και στη συγκεκριμένη περίπτωση τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν και τους υψηλότερους μισθούς σε σχέση με τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, να τους οδηγήσει στη ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, στην κυριαρχία των ελαστικών μορφών απασχόλησης.

Υποστηρίζουμε και τα εργασιακά και τα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα έχει σαν βάση τον εκπαιδευτικό. Δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς έναν καλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό χωρίς δεύτερη δουλειά. Με μικρότερο αριθμό μαθητών μέσα στην τάξη, προκειμένου να κάνει ένα σύνθετο εκπαιδευτικό έργο.

Ταυτόχρονα καταγγέλλουμε την κυβέρνηση και για την υπόθεση των βιβλίων, αλλά και γενικά για το περιεχόμενο της μόρφωσης, για το διαφοροποιημένο σχολείο και για το τοπικό σχολείο που έχει αποφασίσει μέσω του Καλλικράτη».