Σε συνεργασία με ιδιώτες με τη μέθοδο ΣΔΙΤ μελετά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη διακίνηση και τον έλεγχο των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες.

Ads

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Χ. Τσιόκα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τις εισπράξεις καθώς το 25% των μετακινούμενων δεν πληρώνει εισιτήριο. Το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση ανάθεσης έργου, με προγραμματική σύμβαση, να ανατεθούν οι έλεγχοι σε ιδιωτικές εταιρείες, ώστε να λειτουργήσει το κίνητρο. Δηλαδή όσο θα αυξάνει η ικανότητα να εισπράττει το σύνολο των εισιτηρίων ο ιδιώτης τόσο μεγαλύτερη επιδότηση θα παίρνει για το έργο. Σύμφωνα με τον κ. Τσόκα, πρόκειται για το μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίζονται οι συγκοινωνίες στην Ευρώπη κι αποτελεί λύση για την αύξηση των εσόδων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ το ποσοστό των επιβατών που δεν πληρώνουν εισιτήριο αγγίζει το 25%. Την ίδια ώρα εκτιμάται ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς χάνουν πλέον περίπου 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο σε σχέση με 18 εκατ. ευρώ το 2006.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών προανήγγειλε επιπλέον μετακινήσεις προσωπικού από τους υπεράριθμους συγκοινωνιακούς φορείς σε εκείνους που υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Ανακοίνωσε τέλος ότι με νομοσχέδιο θα αλλάξει και το καθεστώς επιδότησης των συγκοινωνιακών φορέων, που θα επιστρέψει το 60%-40%.